Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
3613
View
56
Reply

[Tempatan] Ex-IGP saman Tun M 10 juta

[Copy link]

Author: ResellerMaxis    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 4-5-2021 05:12 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Khalid Abu Bakar Saman Mahathir RM10 Juta

KUALA LUMPUR – Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar mengambil tindakan undang-undang ke atas Tun Dr Mahathir Mohamad kerana mendakwa difitnah bekas perdana menteri itu.

Notis tuntutan bertarikh 22 April yang dilihat Mynewshub menyebut, kenyataan fitnah Dr Mahathir terbit dalam rencana bertajuk ‘Khalid Abu Bakar bocor rancangan pada Najib, dakwa Dr Mahathir’ oleh portal The Malaysian Insight (versi Bahasa Malaysia) pada 16 April lalu.

“Anakguam kami menyatakan bahawa segala pengataan yang dikeluarkan oleh Tun yang kemudiannya dikeluarkan melalui artikel 16.04.2021 adalah tidak benar dan merupakan fitnah terhadap anakguam kami serta bertujuan untuk memalukan, mengaibkan dan menjatuhkan maruah serta kredibiliti anakguam kami sebagai individu, sebagai bekas Ketua Polis Negara dan atau termasuk sebagai bekas penjawat jwatan-jawatan lain,” katanya.

Notis itu diterbitkan firma guaman Gunaseharan & Linda yang mewakili Khalid.

Antara kandungan ayat yang didakwa fitnah ialah “Tindakan ke atas Najib Razak gagal dilaksanakan lebih awal kerana dibocorkan oleh ketua polis negara waktu itu Khalid Abu Bakar, dakwa Dr Mahathir Mohamad.

“Perdana Menteri ketujuh itu mendedahkan demikian sewaktu menjelaskan komunikasi beliau dengan Zeti Akhtar Aziz sewaktu bekas penasihat Kerajaan itu masih menjadi Gabenor Bank Negara”.

Sehubungan itu, Dr Mahathir diminta membuat permohonan maaf secara terbuka serta bertulis dalam portal berita The Malaysian Insight dan laman sosial beliau seperti di Facebook, Instagram dan sebagainya dalam tempoh 7 hari dari tarikh notis tuntutan berkenaan.

Dr Mahathir juga dikehendaki membuat akujanji untuk tidak mengulangi kenyataan yang sama secara lisan atau bertulis di mana mana saluran media penyiaran.

Sekiranya beliau gagal mematuhi segala tuntutan di atas, maka Dr Mahathir akan berhadapan dengan tuntutan RM10 juta.

“Ringgit Malaysia sepuluh juta untuk dibayar kepada anakguam kami sebagai gantirugi yang dialami oleh anakguam kami susulan daripada kenyataan fitnah oleh Tun melalui artikel 16.04.2021,” katanya. Mynewshub

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 4-5-2021 05:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni IGP pujaan bani melayu.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-5-2021 05:15 PM From the mobile phone | Show all posts


Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 05:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Kasi bongkar. .



Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 05:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Kemain si khalid ni nk saman tun.sama cam boss dia si jibon tu la.depan pengikut kemain berlagak ckp nak bersihkan nama  melalui mahkamah jerr.hujung2 kena cash masuk penjara.hamek ko
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 06:05 PM From the mobile phone | Show all posts
2-2 org tua ni da x releven, da pencen. Umpama harimau tanpa gigi dan kuku. Kalo kita terajang dia pun dia x leh wat pape
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 06:23 PM From the mobile phone | Show all posts
otai_g replied at 4-5-2021 10:05 AM
2-2 org tua ni da x releven, da pencen. Umpama harimau tanpa gigi dan kuku. Kalo kita terajang dia p ...

Ada lagi masa kita nak layan orang2 yang sepatutnya dah xreleven

Sbb tu la ramai tua ganyut masih ada dalam
Parlimen
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 06:29 PM | Show all posts

Hang pulak
pencacai tegar
Atok Tun

"ahak"



Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 06:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Terkejut tadi baca ex-IGP ingatkan Hamid Bador. Takkan sama2 geng nak saman. Rupanya senior ex-IGP.  
Apa2 je lah. Negara ni dah melingkup anyway.
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Suka je orang carik gado ngan tun, orang tua ni tak penah takut..kaki troll sungguh..
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 10:07 PM From the mobile phone | Show all posts
tak kisah sapa mng, kalah. tp nk tgk jgk chedet kena saman naik turun mahkamah. mcm kebal sgt selama ni.
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 10:17 PM | Show all posts
iols senyum sinis jah. si jibon pun x mampu berbuat apa2 semasa dia berkuasa utk jahanamkan che det, che det aman2 jah ke ibu pejabat polis segala utk bg keterangan n siasatan dengan tun hasmah sekali jibon seret dulu, ujong2 senyum sinis jah che det

inikan pulak igp, che det who r yusss kan sajok segala tuntutan maaf dia
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 12:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Orix replied at 4-5-2021 10:17 PM
iols senyum sinis jah. si jibon pun x mampu berbuat apa2 semasa dia berkuasa utk jahanamkan che det, ...

See you in court katanya

Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 12:38 AM From the mobile phone | Show all posts
supernaturalee replied at 5-5-2021 12:33 AM
See you in court katanya

See u in court sbb che det who r yuss kan tuntutan maaf dr heshe dan heshe proceed utk saman chedet sbb chedet who r yuss kan heshe....
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 12:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Orix replied at 5-5-2021 12:38 AM
See u in court sbb che det who r yuss kan tuntutan maaf dr heshe dan heshe proceed utk saman chede ...

Yup
That's what I meant
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 01:04 AM | Show all posts
Akhirnye see you in court  lah...tapi aku dah tau dah Atokmoo ni akan cakap dia tak tau...apa namaaaaa.....buat2 lupa....buat2 nyanyuk....x dtg court pi tukar bateri.....n macam2 lagi lah....sampai mampussss camtu...pasal tu lah najib n lain2 malas nak dakwa dia...kaki putar belit no 1 negara....tengok jer lah kes PKFTZ ...kat mahkamah dia boleh cakap tak ingat n tak tau...padahal kes zaman dia PM4 22 tahun satu apa pun tak tau?....kalau dah nyanyuk tu tak payah lah nak jadi MP.
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 01:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Si kalid ni laa yg ada gambar dato nicky menempel sebelah dia dan gamba2 dato nicky duk try test pistol macam ad lesen besar boleh pegang senjata..... ok yu see atuk det kat court yee hehee
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 5-5-2021 01:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Rogue98 replied at 5-5-2021 01:04 AM
Akhirnye see you in court  lah...tapi aku dah tau dah Atokmoo ni akan cakap dia tak tau...apa namaaa ...

Kalau kau marah tun m xtahu pasal pkfz yang dia x pegang portfolio menteri pengangkutan dan bukan chairman pkfz.

Baik kau marah dekat najib.

Dia chairman 1mdb. Duit 1mdb kena curi pun dia xtahu. Segala pinjaman kerajaan dengan jaminan kerajaan pun dia sendiri join mesyuarat kabinet untuk luluskan jaminan tersebut. Tu pun dia xtahu.

Tu belum lagi dia xtahu duit dalam akaun dia dari mana. Dia ingat dari raja arab saudi. Balance tu dia pulangkan ke jho low pun dia xtahu. Dia ingat dia pulang pada raja arab saudi.

Tandatangan dia ke bukan pun dia xtahu.
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 01:17 AM | Show all posts
ResellerMaxis replied at 5-5-2021 01:12 AM
Kalau kau marah tun m xtahu pasal pkfz yang dia x pegang portfolio menteri pengangkutan dan bukan  ...

Pi baca habis dulu kes 1mdb sebelum kau nak bagi komen bodoh ye
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 01:47 AM | Show all posts
Bila yang bukak thread tu
pencacai Atok
atau pencacai Najib
atau pencacai politik
yang lain

Maka tak de beza
semuanya

Kalau dulu dia kata
Lim Kit Siang rasis
Skg bila dah jadi geng
Dia boleh ubah 180 darjah
kenyataannya

Itu pun korang
tak boleh nak tangkap
dan faham betapa
korang dipergunakan
oleh POLITAIK

-sekian-

"ahak"

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list