Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
1706
View
15
Reply

Nak bantu beli produk makanan artis yang terjejas, tindakan Fizz Fairuz dan Almy Nadia dipuji

[Copy link]

Author: bubuk_bearbear       Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-6-2021 12:32 AM | Show all posts |Read mode







Disaat pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (3.0) ketika ini, pasti ramai yang terjejas pendapatan kerana kebanyakannya ada yang tidak dapat berkerja apatah lagi apabila PKP disambung lagi 2 minggu.


Tidak terkecuali, golongan artis juga antara yang terjejas pendapatan kerana tidak dapat berlakon ataupun menyanyi.


Mengambil inisiatif membantu rakan artis yang terjejas ketika ini, pelakon Datuk Fizz Fairuz dan isterinya, Datin Almy Nadia menerusi video di Instagram memberitahu hajat mereka ingin membantu golongan artis yang berniaga produk makanan supaya menghubungi mereka.


"Kami mencari rakan-rakan artis yang berniaga atau membuat perniagaan secara dalam talian. Saya memerlukan makanan anda untuk disumbangkan.


"Kami akan ambil dalam kuantiti yang banyak juga. Jadi, kepada rakan-rakan artis tak kira artis baru, lama atau ada sesiapa yang mengenali mana-mana artis yang berniaga, sampaikan kepada mereka," katanya.


  



Menurut Almy pula, ini adalah salah satu cara untuk membantu sesama artis dalam situasi terhimpit ini.


"Kami beli daripada anda dan kami sumbangkan kepada mereka yang memerlukan seperti fakir miskin, anak-anak yatim dan petugas barisan hadapan.


"Kami boleh bantu rakan-rakan artis dengan membeli makanan (jualan) anda. Janji sedap, ikhlas dan puas hati untuk kami beli dan sumbangkan," katanya.


Tambah Almy lagi, aktiviti membeli dan menyumbangkan makanan ini akan dilakukan seminggu sekali pada setiap Jumaat.


"Kami cuba bantu rakan-rakan yang tak boleh berniaga dan tak ada pulangan akibat PKP. Jadi, kami akan buat aktiviti ini seminggu sekali pada setiap Jumaat," katanya.


Video berdurasi dua minit tujuh saat itu mendapat lebih 160,000 tontonan dan turut menerima pujian dari warganet.














Alhamdulillah, bagus pasangan pelakon ini tolong rakan-rakan yang terjejas kemudian sumbangkan pula pada yang memerlukan. Semoga menjadi contoh kepada kita semua untuk saling membantu dan berkongsi rezeki kepada yang memerlukan. - CARI







Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 12:45 AM | Show all posts
beli lah sekali laksa makcik senawang tu, dia tak ada follower harus dibantu juga
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 12:46 AM From the mobile phone | Show all posts
bgus la.. dua dua belah dapat..
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 01:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Harap2 yg tukang masak.pun jgn la main masak cincai2 je. Masak dgn seikhlas hati sbb nak bg org mkn kan... Alang2 ada yg nk tolong tu jgn amik kesempatan plk..
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 01:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Almy.. boleh tak diet.. takut sgt klu org pempuan sakit .. nasehat ni..
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 01:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Tgk tinminyak,tinyah dan melvin bini cendawan mcm ada persamaan gitew..btw eloklah korang support je sesame korang ye sbb produk korang bukan murmur wlupunnnnnkat kedai minisoo pon boleh dpt
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 01:20 AM | Show all posts
rasanya elok utama kan artis veteran yang tak ada socmed.. kena telefon lah dorang. contoh macam roslan saleh jual daging dendeng kat melaka,netizen yang tolong promote dia. lepas beli pos gambar kat socmed masing2
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 07:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Baguslah bantu membantu..now ramai yg terkesan
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 10:25 AM | Show all posts
hidup biarlah sederhana. hidup mengikut keperluan yg perlu di dlm meneruskan kehidupan.

tak mustahil, lebih ramai "artis" akan jatuh miskin di kala pandemik kerana lifestyle di social media yg kerap menunjuk2 betapa vass dan stylishnya hidup mereka.

hrp pasni dah terduduk post kat social media jugak mcmana rupa kalian ya.
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 04:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Line laki si chucky kah dapat duit bebanyak tu, cuci laundery? Ahaks nanya jer
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2021 04:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Line laki si chucky kah dapat duit bebanyak tu, cuci laundery? Ahakn, nanya jer
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 05:22 AM | Show all posts
almy preknan lagi ke
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 07:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Bila lah nak habis pkp ni. Tak kan 3 bulan macam pkp 1.0 kot.. Kesian wei ramai terjejas. Yg hilang kerja ntah berapa ramai la kali ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 08:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Nenasketum replied at 23-6-2021 04:34 PM
Line laki si chucky kah dapat duit bebanyak tu, cuci laundery? Ahaks nanya jer

Chucky tu bini choib ke chuols.. Motiff?? kejam tau
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 08:24 AM | Show all posts
Cik_jantung replied at 23-6-2021 01:02 AM
Almy.. boleh tak diet.. takut sgt klu org pempuan sakit .. nasehat ni..

Nak diet kau cakap
Tengok dia makan pun macam orang membela hantu
Aku pulak rasa tercekik bila tengok cara dia makan
Datin tak bole bawak masuk majlis
Mau satu meja bulat dia bole habis makan
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 10:41 AM | Show all posts

yess dh 15 mgu katenya ms sambut fathers day fizz

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list