Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
1234Next
Return to list New
6149
View
77
Reply

“Takkan Nak Guna Semua Duit Saya?” - Puteri Sarah Dituduh Minta Sedekah Sebab Nak Bersedekah

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 24-6-2021 02:55 PM | Show all posts |Read mode
Mungkin ramai yang sudah mengetahui tentang projek kebajikan dengan memberi bantuan makanan percuma kepada insan memerlukan dan petugas barisan hadapan sejak total lockdown berkuat-kuasa 1 Jun lalu.


Bermula dengan menggunakan wang simpanan sendiri, kini ia diperluaskan apabila dia turut membuka peluang kepada orang ramai untuk sama-sama menyumbang dalam menyediakan makanan.




Foto: IG




Namun usaha Puteri Sarah atau nama sebenarnya Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin itu nampaknya dipandang serong oleh segelintir netizen.


“Saya ada terima DM daripada haters yang persoalkan kenapa nak bersedekah tapi minta sedekah?


“Jawapannya mesti la! Takkan nak guna semua duit dalam akaun saya tu. Saya pun perlukan duit untuk diri sendiri, ” katanya kepada mStar.




  



Tambah aktres berusia 35 tahun itu, tujuannya mengajak orang ramai turut serta menjayakan projek bantuan makanan berkenaan adalah bagi memastikan ia terus memberi manfaat kepada kumpulan sasar.




  



“Saya sendiri sudah buat sebaik yang mampu, jadi sudah tentu saya perlukan orang ramai untuk membantu... saya bukan minta sedekah.


“Apabila lebih ramai membantu, kita dapat sama-sama bersedekah... tapi ada pula orang salah tafsir apa yang saya lakukan, ” katanya. -CARI


Sumber: mStar Online
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 02:57 PM From the mobile phone | Show all posts
gosip2 kat CARI ni skrg berkisarkan tentang retis sentap,retis dpt DM je ke?
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 03:10 PM From the mobile phone | Show all posts
dh tu x payah la buat crowdfunding. ko derma jela takat yg mampu. semua nk ikut Ebit liew. nnti klu ada org DM mcm kes abby abadi mula la ckp sy pun ssh. ni lg la org nk DM mintak bantuan, menantu org kaya.
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 03:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Ler statement diiaaaa...
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 03:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedekah ikut kemampuan lah pastu senyap2 sudah..
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 03:17 PM From the mobile phone | Show all posts
sambaldurian replied at 24-6-2021 03:10 PM
dh tu x payah la buat crowdfunding. ko derma jela takat yg mampu. semua nk ikut Ebit liew. nnti klu  ...

Tu lah pasal, tak payah lah sibuk2 nak buat crowdfunding untuk sedekah. Pandai2 lah kita sedekah terus kepada yang memerlukan, tak perlu guna orang tengah. Ni bila orang tegur, sentap
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 03:29 PM From the mobile phone | Show all posts
exclusive_vvip replied at 24-6-2021 02:57 PM
gosip2 kat CARI ni skrg berkisarkan tentang retis sentap,retis dpt DM je ke?

Jgn dilupa petik dari igs, fb atau tiktok retis...kadang bonus, crita yg sama ada 2 ke 3 benang pasal berlainan forumer yg bukak
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 03:33 PM | Show all posts
Mcm statement level bdk spm lulusan 10E
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 03:34 PM | Show all posts
apo ni?
indirectly nak nampak baik atas duit orang?

sendiri tak cukup, diam2. cukupkan.. ade niat dan ade lebih baru pi bagi sendiri...
bukan meminta2 untuk jadikan ko sebagai tukang agih...
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 03:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Bodo nya dia ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 03:47 PM | Show all posts
sbb tu buat je lah diam2
ko sedekah bila ko rasa mampu
tak pyh nak announce
melambak cerita org susah dlm paper
ke ko cari yg keliling ko yg susah
tolong yg tu
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 03:51 PM From the mobile phone | Show all posts
"Saya pun perlukan duit untuk saya sendiri."

Dari ayat ni iols terus terbau ikan sebusuk busuk perfume DSV tu termasuk bangkai ikan paus perap. Apa punya jawapan peminta "derma" ni bagi?
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 03:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedekah ikut kemampuan, tak.payah nak menunjuk. Allah bukan bagi pahala ikut nilai pun. Asal ikhlas sudah
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 04:00 PM From the mobile phone | Show all posts
sambaldurian replied at 24-6-2021 03:10 PM
dh tu x payah la buat crowdfunding. ko derma jela takat yg mampu. semua nk ikut Ebit liew. nnti klu  ...

Setuju... lepas tu nk sentap bila org DM tny. Dah la macam bodoh je respon gitu. Derma mana mampu aje la.
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 04:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Setakat itu je lah gosip nyer..
Next...
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 04:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Jawapan yg dia bagi tu macam tak berapa kena.  
Dia tak pandai susun ayat bagi nampak cerdik sikit ke?

Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 04:18 PM | Show all posts
Pakai duit orang, sedekah atas nama kau.
X ke bongok namenye tu.
Nk sedekah atas kemampuan sendiri je la
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 04:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Alahai statement tuan punya diri pun.. kalau dah macam tu sedekah la ikut kemampuan. Bantu org sekeliling kita dulu yg betul memerlukan.
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 04:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Kebanyakkan artis klu bg jwpn mmg bodo2 kn..
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2021 04:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau semua nak jadi wakil/ ngo, sape nak jadi penyumbang?
Baik la derma je kat mana2 ngo/individu yg layak
Takat mana kita mampu
Dah semua nak minta sana sini
I rasa crowd funding ni 'salah' kan?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list