Register

ADVERTISEMENT

Author: MissLibra

Golf

[Copy link]
Post time 4-10-2012 06:03 PM | Show all posts
Piala Ryder ' ibu segala gelaran ' : Poulter

2012/10/04 - 03:16:55 AM

LONDON : Ian Poulter yang menjadi nadi pasukan Eropah dalam tiga kempen Piala Ryder berkata, dia tidak akan menukarkan segala memori yang diraih dalam kejohanan dwitahunan itu untuk kemenangan tunggal dalam kejuaraan major.

Kapten Eropah, Jose Maria Olazabal membandingkan pemain Inggeris berusia 36 tahun itu dengan legenda, Seve Ballesteros selepas pasukannya menampilkan kebangkitan luar biasa ketika ketinggalan 10-6 untuk mencatat kemenangan 14-1/2 kepada 13-1/2 di Chicago, minggu lalu.
“ Saya tidak pernah memenangi kejuaraan major dan semua orang terus memberitahu saya yang saya tidak pernah memenangi major, ’ kata Poulter. “ Bagi saya, Piala Ryder adalah major saya dan tidak akan menukarkan memori saya atau masa saya di Piala Ryder. Trofi itu amat bermakna kepada ramai orang sepanjang tahun ini. ”

Menang 11 daripada 13 mata

Poulter mengulangi persembahan menakjubkan, memenangi 11 daripada 13 mata dalam tiga edisi sebelum ini dengan Olazabal menghamburkan pujian kepada barisan jaguh Piala Ryder Eropah.

“ Untuk apa juga sebab, kejohanan ini amat bermakna kepadanya, hidup untuknya dan saya fikir mempamer prestasi terbaik untuk dirinya, ” kata Olazabal. “ Keazamannya, fokusnya untuk menang amat hampir dengan Seve. ”

Poulter bergandingan pemain nombor satu, Rory McIlroy melakar birdie pada lima lubang terakhir menentang Jason Dufner dan Zach Johnson menghadiahkan mata berharga buat pasukan Eropah mengekalkan kejuaraan.

- Reuters / Berita Harian -

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 28-10-2012 09:45 PM | Show all posts
dua permain tempatan kita Danny Chia dan Shaaban Hussin ...kecundang ...nasib tak ada qualifying cut ...kalau ada tinggal Danny Chia sahaja....alasan panas terek ...entah le

Use magic Report

Post time 21-11-2012 11:33 PM | Show all posts
erk..nak cari 2nd hand Lefh hand putter....ada sapa2 nak jual tak...

Use magic Report

Post time 25-1-2013 09:16 PM | Show all posts
hi all

nk tanye sket la. 2 weeks ago ikut mmber p driving range. sj la try2 pukul. rs best la pulak main golf ni. so, skg rs nk carik golf set utk pmpuan n 2nd hand. mn leh dpt eh? tq in advanced.

Use magic Report

Post time 15-8-2013 11:08 AM | Show all posts
salam,

hi...selamat hari raya..

any ladies golfer? i tgh cari geng nih...
saya di bandar baru bangi.
any ladies golfer yg tgh cari geng..plis PM me..

tq.

Use magic Report

Post time 20-9-2013 05:04 AM | Show all posts
Swing Sequence: Billy Horschel

Use magic Report

Follow Us
Post time 29-9-2013 10:52 PM | Show all posts
pentium_catz posted on 15-8-2013 11:08 AM
salam,

hi...selamat hari raya..

saya pun baru start main ni..tengah cari set lagi...nak main bole lah roger2...

swing pun tak berapa betul lagi..

Use magic Report

Post time 22-10-2013 11:16 AM | Show all posts
Assalammm...  dh lama hati nie nak cebur diri dlm sukan golf... ada x member dr Johor Bahru... especially perempuan...

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 22-10-2013 11:22 AM | Show all posts
hai guys... i just start playing golf about 7 months ago.  but so far my game not to bad. i reckon my handicap maybe around 15 - 18 nowdays. i play every weekend with my collegues. actually last time i'm, not really interested playing golf until one of my mates ask me to play bcoz he think a hockey player like me shouldn't have a problem to play golf. he's rite. i have no problem wing my swing. start from taht day i start falling in love with golf. hee heee... for the 1st month i'm quite nervous and my distance judgement quite bad. nowdays i have no problem at all. but those who are beginner just remember, do not try to hit the ball to hard. try to hit the ball nice and easy. dont try to put your self under pressure or try to compete with your mates when they have a good hit. just play your own game and with your own style. the power will come. dont you worry. when i just started, i just can drive around 200 - 220 yards but nowdays easily can drive 260 - 290. i lke to play with my long iron. those who just started. maybe u can use your long iron (3) for tee off. get your confidence 1st. when u confidnce then start practise use ur driver. belive me. it's working for me. when i started, i just use my 3 iron and i easily can hit 180 - 200 yards. when i really confidence with my 3 iron then i started to using my driver. i'm targeting < 15 handicap end of this summer. next month our company will have inter-department tournament at westerwood golf club. last year we play at turnberry. one of the championship course. quite challenging when u play at link course like turnberry. i'm still learning, each time i go to range, i will practise my swing with my own style and try to find which one is the best. when u practise at range. do not just hit the ball. try to aim your target and start improved step by step. dont stick with one target. try to aim 5 or 6 diffrent target. but remember. do not try to hit the ball to hard. make it nice and easy. jsut try to get nice swing and good clubface contact with the ball. belive me. try it.

Good info.. I'm a ex-hockey player tooo....  

Use magic Report

Post time 3-11-2013 11:55 AM | Show all posts
Simon Dyson pulls out of Turkish Open amid prospect of three-month suspension from European Tour Simon Dyson has pulled out of next week's Turkish Open as he confronts the prospect of a three-month suspension from the European Tour. Having been disqualified from last week's BMW Masters here in Shanghai after illegally tapping down a spike mark with his golf ball, the Yorkshireman has averted the embarrassment by withdrawing from the £4.4 million tournament in Antalya.

While Dyson denies any deliberate attempt not to include a two-stroke penalty, describing it as an "accidental mistake", he is due to face a three-man disciplinary committee next month, under the threat of a three-month ban if he is shown to have repeatedly violated the rules this year.

The 35-year-old's offence went unnoticed until television viewers alerted chief referee John Paramor. A tour expulsion is the most drastic punishment that officials could impose on the six-time tour winner, after an investigation discovered that Dyson had contravened the rule forbidding a player from touching the ground in the line of a putt.

It was confirmed on Saturday that his name was not on the final entry list for the event in Turkey.http://www.telegraph.co.uk

Use magic Report

Post time 21-3-2014 05:44 AM | Show all posts
The world’s best, most luxurious golf courses

The world’s best, most luxurious golf courses

Kauai Lagoons Golf Club
This course is found in Lihue, Hawaii and boasts the longest stretch of continuous ocean holes on the islands, making it a must-see for golf-loving beach-goers. Enjoy mountain and blue, blue ocean views as you tee off on this 18-hole course. You’ll start in mango and guava tree forests before making your way down to the water’s edge.
St. Andrews Golf Club
If you’ve ever dreamed of playing golf with Sean Connery in Scotland, St. Andrews is for you. While you may not get to play with the original Bond, there’s still much to enjoy on this historic course located outside of Edinburgh. Pick from several magnificent course options, including the award-winning Castle Course, which features plenty of rolling hills. Golfers have been using this area, considered “the home of golf,” for some 600 years.
Pine Valley Golf Club
Found in Pine Valley, New Jersey, this course ranked #1 in 2011 and 2013 in a “world’s best courses” survey by Golf.com. Featuring numerous islands that serve as isolated greens and hailed as one of the most challenging courses on Earth, Pine Valley is a difficult mistress for even the most seasoned golfers. Nestled in the famous Jersey Pine Barrens and featuring an old L-shaped pebbledash structure clubhouse, it remains a favorite for pro and amateur golfers alike.

Fuji Classic
This course in Yamanashi Prefecture, Japan, is located at the foot of Mt. Fuji. Offering gorgeous views in addition to a challenging course, the Fuji Classic is a must for anyone traveling in the area, whether or not you’re a golf fan.

Kingston Heath
Kingston Heath, found in Victoria, is one of Australia’s best golf courses and features “superb conditioning all year long.” Its bunkers have been described as “long, sinewy, shaggy, gnarly and windswept,” making this beautiful course both challenging and fun for any player.
- AFP Relaxnews

Use magic Report

Post time 31-3-2014 04:09 PM | Show all posts

Piala EurAsia buka lembaran baru
Shah Alam: Penganjuran Piala EurAsia yang julung kali diadakan minggu lalu membuka lembaran baru buat arena golf tempatan dan Asia. Berbeza dengan format stroke play yang biasa digunakan dalam kejohanan-kejohanan lain, Piala EurAsia menampilkan format match play seperti Piala Ryder yang menemukan pemain terbaik Eropah dan Amerika Syarikat. Ramai meragui kemampuan pasukan Asia yang diterajui jaguh Thailand, Thongchai Jaidee untuk memberi saingan kepada pasukan Eropah yang diketuai kapten Piala Ryder, Miguel Angel Jimenez dari Sepanyol, terutama selepas ketinggalan 5-0 pada hari pertama acara four ball. Namun keazaman dan semangat juang tinggi pemain Asia yang dibarisi gabungan pemain dari Thailand, Jepun, Korea Selatan, India, Malaysia dan Bangladesh, menyaksikan mereka bangkit pada hari kedua untuk merapatkan jurang sekali gus menyamakan kedudukan 10-10 pada hari terakhir untuk berkongsi trofi.

Untuk maruah benua
Bermain untuk maruah negara dan benua amat berbeza berbanding bermain untuk kejayaan diri sendiri, dan buat pertama kali dalam penganjuran golf di Malaysia, kita melihat bendera negara Asia terbabit dikibarkan sepanjang kejohanan oleh penonton. Laungan "Asia! Asia" turut kedengaran ketika pemain tiba di lubang terakhir - sorakan yang biasanya hanya berlaku dalam acara sukan lain seperti bola sepak. Wakil tunggal negara, Nicholas Fung turut menggamit rasa bangga rakyat Malaysia apabila beraksi cemerlang sepanjang tiga hari kejohanan untuk memastikan maruah negara dan benua Asia tidak ditelan pemain berpengalaman Eropah. Kemuncak bagi Fung ialah pada acara perseorangan hari terakhir apabila Jaidee meletakkannya bertemu Jimenez, 50, yang sebelum perlawanan bermula dijangka mudah menewaskan pemain tempatan itu.

Use magic Report

Post time 6-9-2014 04:14 AM | Show all posts

Golf Worldwide Holdings Selangor Masters 2014 tawar hadiah RM1.3 juta
Oleh HAFIZAN TAIB

SHAH ALAM 5 SEPT: Kejohanan Golf Worldwide Holdings Selangor Masters yang menawarkan hadiah RM1.3 juta bakal berlangsung di Kelab Golf Seri Selangor pada 18 hingga 21 September ini.

Kejohanan anjuran Worldwide Holdings Berhad (WHB) dengan kerjasama Kerajaan Selangor dan Asian Tour itu tersenarai dalam Jelajah Asia dan menjadi tumpuan pemain profesional tempatan dan antarabangsa.

Ketua Komunikasi Korporatnya, Ami Nardin Ishak berkata, kejohanan edisi ketujuh itu dijangka lebih meriah berikutan pertambahan tawaran hadiah berbanding RM1.2 juta tahun lalu.

Beliau berkata, Asian Tour dijangka menjemput ramai pemain ternama dari Asia dan Eropah seperti tahun lalu iaitu 144 pemain profesional.
http://bm.selangorku.com/

Use magic Report

Post time 14-2-2015 04:48 AM | Show all posts

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

25-4-2024 12:51 AM GMT+8 , Processed in 0.069066 second(s), 36 queries .