View: 2186|Reply: 7
|
pengalaman dengan epson service center
[Copy link]
|
|
Printer aku dah 2 bulan di service center masih belum dibuka untuk diperiksa lagi. kata epson warrantynya bermasalah. padahal printer ni baru jek beli, terus register warranty tapi katanya tak leh register tapi epson akan contact aku. sampai sekarang takda orang call atau apa apa... mmg disappointed sangat la dengan epson ni... dulu canon service laju je, kurang dari satu minggu dah siap. epson hampeh... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #1 Paradox11's post
pernah guna ink tak ori ?? |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #1 Paradox11's post
kalo guna ink x ori...sah2 la kena reject....mmg mcm tuuu melainkan kalo ko ni regular customer dia leh consider gak...ni service centre sebab nak clear service required ke? |
|
|
|
|
|
|
|
ink dia masih ink yang datang bersama printer. masalahnya ialah paper asyik jam dan kalau buat printhead check mesti ada satu line yang takda, wlupun buat berapa cleaning pun masih ada line yang hilang. so hantar gi service tapi drg tak bukak periksa pun sebab warranty masih belum diaktifkan, bila aku tanya epson drg kata kena check dulu...sampai skrg belum ada sapa sapa call aku. bengang betul! hampeh sangat! tension dgn epson! kalau canon laju je service drg! argh! menyesal sangat tak beli canon ip4300 ari tu, bodoh sgt gi angkut epson ni...牋
kalau bermasalah tapi service dia okay laju dan efficient takper gak, boleh telan... ni tak, mcm acuh tak acuh!燼pa nak buat nasi dah jadi bubur, yg aku tau mulai skrg aku nak boikot epson! printer ni baru beli 3 bulan lalu. terus dah ada problem (baru pakai sebulan dah masuk service, dah 2 bulan melekat kat sana!). tension giler.
[ Last edited by Paradox11 at 26-10-2007 09:24 PM ] |
|
|
|
|
|
|
|
epson kalau nk claim waranty mmg ler sakit hati cerewet yang amat walau claim utk catridge tu nak sign customer yang beli ler , nak kotak dia ler,nak resit pembelian dia ler...mcm2 hal,nak tunggu warantty back pon bertaun! hp/canon
gak yang ok kalo antar brg nk p claim tak byk songeh..selalu gak tlg org anta claim hp printer n selalu gak customer dpt tukar dgn printer yg baru.. |
|
|
|
|
|
|
|
suria aku stuju sangat, drg mintak aku faxkan resit pembelian aku dah buat salinan dah etc...leceh ya amat tapi masih langsung takda perkembangan. aku dulu service barang kat canon center, tak seminggu dah siap, masa hantar gi servis pun drg tak banyak ckp tak banyak tanya, just "it's okay" wlupun aku cuba explain. terkejut aku... padahal camera aku rosak sebab salah aku sendiri (jatuhkan). lagi satu, camera abang aku yg dah bertahun ni canon baru baru ni replacekan sensor dia secara percuma! best kan! ya la camera dgn printer lain tapi kualiti service center canon dgn epson jauh berbeza! skrg aku dah tau...first hand experience! no more epson for me! |
|
|
|
|
|
|
|
yeah aku harap pengalaman kita dapat jadi pengajaran dan nasihat pada newbie yang termakan dengan promosi epson. katakan tak nak! |
|
|
|
|
|
|
| |
|