CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 23679|Reply: 14

komen tentang spital seremban specialist a.k.a kpj semban

[Copy link]
Post time 11-1-2009 12:15 AM | Show all posts |Read mode
guys, juz 2find out wats ur comment on diz hsptl...
kot2 ader xperience/pnah dgr ke/desas2 ke.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-1-2009 12:24 AM | Show all posts
kalo 1st class siap ado tv gantung

mahal bonar.sapo poe sini mmg kayo.ataupon company tanggung
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 11-1-2009 12:33 AM | Show all posts
tahu xper! tp xla cam best kalo compare structur luar die
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2009 01:31 PM | Show all posts
Originally posted by pu3b at 11-1-2009 12:15 AM
guys, juz 2find out wats ur comment on diz hsptl...
kot2 ader xperience/pnah dgr ke/desas2 ke.


ermm.... memang banyak komen kalu nak ikutkan hati...
last year dalam bulan sept, saya masuk spital lebih kurang seminggu... pastu suami pernah masuk sana seminggu gak dan anak pernah masuk sana seminggu gak... semua akhir taun lepas.

makanan dia masin mak oooiiii.. darah tinggi naik mencacak rasanya... bila komplen, sister tu kata tak penah laks ada orang komplen... aisehhhh...  

honestly memang saya tak leh habiskan makanan tu... makanan kurang sedap berbanding ampang puteri, gleaneagles, sjmc atau damansara specialist... semua hospital ni penah jadi penempatan saya dan... kpj ni memang teruk dari segi servis nurse, tukang cuci dan makan...

Ada ka patut suruh kita ambik sendiri air kat luar dalam jar dan termos.  Bila mintak dia kata kat luar tu.  Akak pegi ler ambik sendiri.  (dengan anak yang sakit aku dukung kat sebelah dan sebelah tangan lagi ambik air.  korang bayangkan? Ni la layanan hospital berbayar kat kpj seremban.  Deretan ISO yang dorang dapat tu original ka? Saya tukar bilik, kena angkut sendiri barang-barang.  Sorang nurse pong tak tulun...

Borang complain letak kat pintu keluar.  Vase diletakkan atas box untuk masukkan borang komplain.  Sekali tengok memang tak perasan pun kat situ ada borang komplain.  Tapi bila complain tak der feedback langsung.

Anak masuk spital (umo dalm setaun setengah), tp bagi makanan untuk dewasa jer.  Mana makanan untuk anak?  camner anak saya nak makan?  Pernah derang bagi saya makanan tanpa lauk dan bila bgtau nurse, saya tunggu hampir 2 jam.  Last datang budak yg kutip pinggan dan bagtau makanan dah habis.  Memang boleh naik giler dok lama kat kpj seremban tu. hampeh sesangat.  

perhatian pada staff kpj seremban atau sewaktu dengannya... tolong la improve keje korang.  Lepas ni nanti saya rasa patut komplen direct jer kat suratkhabar.. baru derang gelabah.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2009 02:21 PM | Show all posts
sambung lagi ni... bila teringat kpj seremban ni.. mak aihhh... hangin satu badan... naik amarah betul ler...

minta maaf yer orang seremban....tak pandai cakap seremban walau dok kat seremban ni...

tukang cuci plak, bila kita mintak cucikan lantai dorang tak datang cuci... anak dah tumpahkan air kenalah keringkan.  Anak dah nangis nak main kat bawah tp dok tunggu tukang cuci  dah 4 orang nurse saya inform.  ntahler sapa yang salah...

anak sepahkan makanan, mintak tukang cuci bersihkan... langsung tak datang..... weiii.. khidmat korang dibayar lerrrrr.... bukan dok percuma kat situ... sorry.. amarahku telah melonjak tinggi:@

pastu tisu tak pernah nak ganti kat toilet.  kena mintak baru bagi. tunggu dorang datang.  bila tanya katanya tisu cepat habis. pesakit simpan tisu.  mak aihhh.. tu dok 4 bedded, tapi single bed pong sama gak. asik kena minta tisu jer.  cukuplah tu.....

kesimpulannya kpj seremban memang tahap gaban... kepada pengurus kat spital kpj seremban ni.. tolonglah improve perkhidmatan anda.
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2009 06:27 AM | Show all posts
uiks....teruk sgt ke service kpj???
xpenah masuk sana.....
penah masuk columbia specialist....layanan ok.bilik pun sgt2 ok...nurse pun sgt prihatin
makanan pun ok...nak kata sedap tu, idakler! tapi bolehlah ditelan tekak.
Reply

Use magic Report

Follow Us
 Author| Post time 22-2-2009 09:27 PM | Show all posts
fuhh  berjela komen ko umme_eman. nak wat cam ner stp org mmg laen2 pengalaman,dpt y besh, besh la, dpt y x, hamapagas la..hum, kesian nye sy bc cite umme ni...  kot sy pon, hangen bkn 1 bdn da kalo 2 3 pon bole ajer!
ces...cam nie ker pkhidmatan nyer....hum...kne amik tindakan ni,bkn per,kalo xbtau cam ner nak improve?
tp bkn ker kalo srvis x ok dtg nye dr top management???
bukankah kalo bapak xngjar anak jd senget la  ye ke aku ckp nih   maap salah...
adik br blajaq.
pendapat sy jer la, kalo top servis y kureng cam ner la staff nak ikot...xgitu ker
Reply

Use magic Report

Post time 23-2-2009 10:38 AM | Show all posts
aku masuk ok jer takder masalah...

takkan nurse nak kena layan sampai amik dan hantar air kot...

tak salah aku kpj ada tawaran khidmat jaga camtu... rapi kena bayar extra ler
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 23-2-2009 06:19 PM | Show all posts

Balas #8 kipas_y2k\ catat

ble masuk? besh x? tp ramai gak y komplen psl mknan teruk.
hr2 wad maner?
Reply

Use magic Report

Post time 23-2-2009 08:06 PM | Show all posts

Reply #9 pu3b's post

aku tgk sorang jer complaint tak best ekekekk
Reply

Use magic Report

Post time 23-2-2009 11:36 PM | Show all posts
emm,, biaser la kalau org selalu pergi spital swasta.. tau mana beza.. kalau waris nak persedian patutla kene ader medikal kad.. tak semua org kaya ngan kompeni leh masuk.. orang ader medikal kad punleh.. cuma kene deposit rm200 jer sebelum kene masuk wad.. kuar nanti return balik.. sesaper nak kad medikal Prubsn Takaful leh la PM den.. kalau masuk wad siap dpt elaun lg..
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2009 11:26 AM | Show all posts
Originally posted by pu3b at 22-2-2009 09:27 PM
fuhh  berjela komen ko umme_eman. nak wat cam ner stp org mmg laen2 pengalaman,dpt y besh, besh la, dpt y x, hamapagas la..hum, kesian nye sy bc cite umme ni...  kot sy pon, hangen bkn 1 b ...



mintak mahap yer.. ari tu komplen sampai bergoyang pokok kelapa...
kalu sesapa bernasib baik dapat tingkat 4 (wad bersalin) oke jer service dia.. nurse semua baik baik dan muda2 lagi.  Tapi kalau dapat tingkat 3, semua nurse dah tuo kebanyakkannya dan ada masalah attitude sket.  (ini pendapat peribadi arrr...)..
(pernah masuk wad kat tkt 4 & tingkat 3)

rasanya kat sini problem sebab makanan dimasak oleh orang luar. guna tender kot.. lupa plak nama dier... sorang sister bgtau,, syarikat tu masak untuk beberapa buah spital/inst.... bayangkan... banyak mana... dan bayangkan camner derang masak, potong sayur..

cik kipas... mana ada bayaran... bayaran bilik tu dah termasuk semua servis.  air minuman biasanya selalu di tukar oleh assistant nurse atau nurse...  tak pernah lagi sejak 10 taun keluar masuk spital ni jadi camni.. kiranya dalam sejarah arr kena ambik air sendiri... ada timing dia.. maknanya setiap hari 3 kali tukar air minuman, pagi, tengahari dan petang.  


tp kat kpj seremban air panas jd sejuk, air dlm jar sampai kering.. tak der ditukarnya.  pikirkan cemner nak buat susu baby tengah malam tetiba termos ilang.  nurse ambik termos tp tak dipulangkan semula. :@   baby ku melalak tengah malam...

ermmm... banyak kena improve.. rasanya service derang ni terkebelakang sket berbanding ngan ngan spital prebet lain. (kl & selangor berdasarkan pengalaman).

Jika baby masuk wad, biasanya derang akan bagi menu untuk ibu dan anak walaupun baby tu berumur 6 bulan.  mak baby ler yg habiskan .  Tapi kpj seremban bagi satu menu jer.

sebenarnya serik dah masuk kpj seremban ni.. tp nak wat camner... baru pindah kat seremban...
sebelom terlupa. kalu nak salinan penyata hospital kenalah discharge sblom time office hour, kalu idak derang tak bagi.  Suruh datang hari lain.  Tu masalah gak tu... fikir-fikirkanlah....

[ Last edited by  umme_eyman at 24-2-2009 11:28 AM ]
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2009 11:39 AM | Show all posts

Reply #12 umme_eyman's post

mungkin nasib ko tak berapa baik kot...
dulu time aku masuk air semua di sediakan.. abis di ganti...
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2009 11:22 AM | Show all posts

Reply #13 kipas_y2k's post

yer la kot kipas...   nasib tak baik... hu hu hu...

tapi bayo tetap kena bayo kan?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-2-2009 10:16 PM | Show all posts
tp bukan per...kater da pesakit.kne la dpt layan y spatotnyer..xkesah la byr paka per pon. tp kita pesakit xle la demand vvip ke haper...kne la paham gak. tp dorank health care servis kne la wat perkhidmatan nes/y berkaitan.mcm kejer insurans gak,kne la wat pkhidmatan cam keje insurans,baru org nak beli insurans kita. ni kalo wat taik cam ner nak lekat pelanggan???
samer la spital ker, hotel ker, kapal terbang servis ker... naper kalo hotel layanan nyer kalo 5bintang=layanan 5bintang,dari konsep interiornyer,layan,makan ker,deko ker, abes kalo spital nama 3bintang kne wat servis 3bintang gak, mane main aci redah jer..kot xsilap la,infrastruktur dlm spital ni bukannye nmpk clas pon,lift lembap, da tu parking pon haku rase payah.nak nak siang buta. ader sape2 nak + ????
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-12-2024 11:19 AM GMT+8 , Processed in 0.078493 second(s), 28 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list