View: 6249|Reply: 83
|
[Tempatan]
Nestle tawar peluang nikmati gaji seumur hidup melalui peraduan yang mula dilancar 1 Mei ini
[Copy link]
|
|
Juan Aranols (kiri) pada majlis pelancaran Peraduan Gaji Seumur Hidup di Kuala Lumpur semalam.
KUALA LUMPUR – Nestle (Malaysia) Berhad melancarkan peraduan Gaji Seumur Hidup dengan menyediakan hadiah bernilai lebih RM4 juta yang bakal memanfaatkan kira-kira 700 pemenang dalam kalangan rakyat Malaysia tahun ini.
Menerusi kempen bermula 1 Mei hingga 30 Jun 2024 itu, dua rakyat Malaysia bertuah bakal menerima Gaji Seumur Hidup, selain turut menawarkan hadiah sagu hati buat pemenang harian dan mingguan.
Pelanggan hanya perlu membeli produk Nestle terpilih bernilai RM20 dalam satu resit, dan menghantar gambar resit berserta nama penuh dan nombor kad pengenalan menerusi WhatsApp, borang di laman web Nestle Malaysia atau kod QR yang tertera di kebanyakan kedai untuk beroleh penyertaan.
Ketua Pegawai Eksekutif Nestle Malaysia, Juan Aranols berkata, pihaknya berusaha membawa nilai positif kepada mesyarakat sepanjang 112 tahun kehadiran syarikat di negara ini, yang mana peserta akhir peraduan berpeluang memilih 17 badan amal yang bakal menerima sumbangan syarikat.
“Peraduan Nestle Gaji Seumur Hidup benar-benar mencerminkan matlamat kami untuk menambah baik kualiti kehidupan dan menyediakan platform untuk rakyat merebut peluang mencapai impian masing-masing, sambil memberikan sokongan kewangan kepada badan-badan amal untuk menambah baik kehidupan golongan memerlukan,” katanya.
Beliau berkata demikian pada majlis pelancaran edisi terbaharu Peraduan Nestle Gaji Seumur Hidup di sini semalam.
Peraduan Nestle Gaji Seumur Hidup telah dilancarkan buat kali pertama pada 2020 apabila perintah kawalan pergerakan (PKP) Covid-19 bermula.
Ia menawarkan hadiah wang tunai lebih RM4 juta yang memanfaatkan 850 rakyat pada masa sukar.
Pada edisi terdahulu, dua pemenang utama dipilih dalam kalangan 17 peserta akhir bagi membawa pulang Gaji Seumur Hidup sebanyak RM3,000 sebulan.
Nestle Malaysia turut menyumbangkan RM684,000 kepada 17 badan amal yang mengambil bahagian dalam inisiatif berkenaan masing-masing dipilih oleh 17 peserta peringkat akhir. KOSMO! ONLINE |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
Masih ON ka ummah boikot Nestle?
|
|
|
|
|
|
|
|
Agak tergugat hati nak boikot nescafe. Request mak simpan resit la sbb dia still beli nescafe |
|
|
|
|
|
|
|
aku rasa maybe x ramai yg aware apa je brg2 bwh nestle ni. cthnya milo, kebykan org tau jenama milo je, x ramai tau yg parent dia adh nestle. mgkn gak la ada sedikit terjejas sales nestle ni akibat boikot, sbb tu dia launch promo ini. |
|
|
|
|
|
|
|
Brand nestle ni mahal...macam susu pek 1 liter tu, iols pilih non brand je murah dlm range near RM5 ke RM6... yg branded slalu harga RM7 lebih. Padahal susu lembu je pun...ada beza yg ketara ke dari segi rasa, quality sampai nk kena beli yg branded?
Barang2 pengguna kat US bila masuk Walmart rata2 murah, pengilang mmg sebolehnya ada je plan nak kurangkan / serap kenaikan harga tapi maintain quality. Kat Malaysia terbalik pula, tiap2 tahun buka kilang baru, naikkan harga barang jualan, harga saham mencanak naik sbb analyst pun tahu profit margin meningkat, tak miss bayar dividen pulak tu. Tak koserrr lah aku nk sapot kapitals nie. |
|
|
|
|
|
|
|
Nescafe gold black coffee tu ok lah. Best juga.
Milo nak tukar jenama lain. Milo makin tak sedap.
|
|
|
|
|
|
|
|
brownstone replied at 28-4-2024 02:05 PM
Brand nestle ni mahal...macam susu pek 1 liter tu, iols pilih non brand je murah dlm range near RM5 ...
Susu Goodday rasa ketara manis guna. Beza dengan farmfresh.
|
|
|
|
|
|
|
|
kitaserupaaa replied at 28-4-2024 01:18 PM
Agak tergugat hati nak boikot nescafe. Request mak simpan resit la sbb dia still beli nescafe
Samalah dah cuba indocafe, moccona, kopiko etc tapi rasa tak sedap.
|
|
|
|
|
|
|
|
Nescafe tu dah beyond iconic. Memang tak kan ada yang sepertinya.
Bila people ask for nescafe, they mean nescafe.
|
|
|
|
|
|
|
|
Nestle ini ramai boleh boycotte... Tetapi abbott consumer susah mahu boycotte.. Habis boycotte abbott guna nestle products |
|
|
|
|
|
|
|
yeee haaaaaa.....
yahudi buat peraduan...
yahudi dah terdesak... |
|
|
|
|
|
|
|
Tidak rasa yahoodi ter desak tetapi melayu sendiri desperate share ter besar di pegang tun daim... Croni mahathir antisemitism... Tidak pasti aku mahu pity or mahu gelak lah... |
|
|
|
|
|
|
|
ok... nak join la... mana tau kot2 dpt gaji seumur hidup |
|
|
|
|
|
|
|
Decaffeinated replied at 28-4-2024 12:35 PM
Masih ON ka ummah boikot Nestle?
Tunggu mufti cakap dulu caner..katanya boikot pun tak perlukan??? |
|
|
|
|
|
|
|
boleh join peraduan ni, sangat menarik |
|
|
|
|
|
|
|
Decaffeinated replied at 28-4-2024 02:47 PM
Nescafe tu dah beyond iconic. Memang tak kan ada yang sepertinya.
Bila people ask for nescafe, th ...
Nescafe australia lagi best.
|
|
|
|
|
|
|
|
Edited by alesandra at 28-4-2024 05:07 PM
Kapitalis tamak haloba buat peraduan yg belum tentu ko menang mintak no ic,no tel ko ,scan itu ini rela hati pulak bagi.gomen suruh daftar padu, nak bagi ewallet ke apa mcm2 konspirasi teori bangang yg keluar.lantakla moga bodo kena scam |
|
|
|
|
|
|
|
alesandra replied at 28-4-2024 05:05 PM
Kapitalis tamak haloba buat peraduan yg belum tentu ko menang mintak no ic,no tel ko ,scan itu ini r ...
Aku rela hati update no. telefon kat mebeng, pastu berbondong2 org call nk jual insurans.
|
|
|
|
|
|
|
|
Aku pun nak joinla .. aku ni peminum tegar nescafe .. hahahah masih belum leh nak boikot |
|
|
|
|
|
|
|
sharlenetexas replied at 28-4-2024 05:52 PM
Aku rela hati update no. telefon kat mebeng, pastu berbondong2 org call nk jual insurans.
Ini sekali pakej ko wajib beli produk 20 hengget. |
|
|
|
|
|
|
| |
|