CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 9746|Reply: 8

Tulang dipercayai kepala babi ditemui dalam tangki air

[Copy link]
Post time 10-6-2024 08:23 AM | Show all posts |Read mode






PETALING JAYA – Orang ramai dinasihatkan supaya sentiasa memeriksa tangki air terutamanya yang berada di luar kawasan rumah khususnya di atas atap.


Ini kerana menerusi satu perkongsian di laman sosial, seorang individu yang dipercayai tukang paip telah menemui dua ketulan tulang dipercayai kepala babi dari sebuah tangki rumah yang ingin diselenggaranya.


Berdasarkan klip video yang tular di laman media sosial itu, ketulan tulang babi itu kelihatan di dasar tangki selepas air dikeringkan.


“Lihat ini ,tangki air rumah orang di Jelebu, Negeri Sembilan.


“Kesian orang (tuan rumah), ada sifat dengki macam itulah, tak ingat dosa ke? Dosa lakukan begini sebab tangki air ini tuan rumah guna untuk mandi, ambil wuduk, gosok gigi dan kegunaan lain, kesian tuan rumah,”luah individu tersebut.


Menjengah ke ruangan komen, rata-rata pengguna simpati dengan nasib yang menimpa tuan rumah yang selama ini menggunakan air daripada bangkai haiwan yang haram.


“Ini semua manusia yang tak takut mati, tak takut azab neraka, lagi-lagi bangsa sendiri ada sifat dengki sesama bangsa,”tulis Ijamjalut Ijamjalut.


Turut meninggalkan komen adalah seorang lagi pengguna dikenali sebagai John Davie.


“Dia ingat dia menang kalau buat macam itu. Padahal orang muslim sikit pun tak dosa kalau dah terpakai air itu tanpa sengaja tapi dia esok kena balasan Allah,” katanya.


Sumber – KOSMO! ONLINE
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-6-2024 02:05 PM | Show all posts
eiii teruknye sape yg buat ni
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 02:11 PM From the mobile phone | Show all posts
gigih ya panjat tangki rumah orang semata2 nk letak tulang babi
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 02:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Sapa la plak buat pedajal ni.
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 02:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Kena sihir kot kan.
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 05:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau tgok tengkorak babi tu mcm dah lama mereput, tangki pun dh melekat warna merah.......tak kan owner x perasan air bau busuk time buka pipe? Ke redho mandi air bau bangkai selama ni
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 10-6-2024 05:44 PM | Show all posts
Firenzza replied at 10-6-2024 05:19 PM
Kalau tgok tengkorak babi tu mcm dah lama mereput, tangki pun dh melekat warna merah.......tak kan o ...

Mungkin waktu campak tu memang dah tinggal tengkorak sahaja.
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2024 05:45 PM | Show all posts

Adakah babi terbang dan jatuh ke dalam tangki air tu...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-6-2024 06:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Jahatnya keje siapa la nk aniaya org mcm ni. ade kaitan dgn sihir2 ke. xde bau pelik ke air tu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
Kena lagi episod 3:Netizen terkesima grafik atlet Malaysia yang akan ke Olimpik Paris seolah muka 'wanted'
YgBenarKena lagi episod 3:Netizen terkesima gra
Views : 402 Replies : 1
Update :Jenazah Nur Farah Kartini selamat dikebumikan di Pekan.Bersemadilah semoga keadilan dapat ditebus
YgBenarUpdate :Jenazah Nur Farah Kartini selama
Views : 212191 Replies : 3778
Instafamous Rempit (kak yah, kak zah & the geng) part 3
hotmakInstafamous Rempit (kak yah, kak zah & t
Views : 196854 Replies : 1715
“Saya menceraikan anda, saya menceraikan anda, dan saya menceraikan anda,”  Puteri Kerajaan Dubai Tenang Umum Ceraikan Suami Melalui Instagram
YgBenar“Saya menceraikan anda, saya menceraika
Views : 35182 Replies : 35
Update: Ada  yang menjumpai anak lipas dan rambut di dalam makanan yang dibeli di kantin sebaliknya Kiosk Lebih Murah Dan Bersih’ – Pelajar Pertahankan Cikgu Jual Pelbagai Makanan Di Sekolah
YgBenarUpdate: Ada yang menjumpai anak lipas d
Views : 28051 Replies : 83
Mari Tepek Gif Picture V.7
tariMari Tepek Gif Picture V.7
Views : 84265 Replies : 3762
My Sweet Mobster (2024) – JTBC
heythere123My Sweet Mobster (2024) – JTBC
Views : 20336 Replies : 329
Carta Official Muzik Muzik 39 (2024)
fadz84Carta Official Muzik Muzik 39 (2024)
Views : 38809 Replies : 312
Konsert Qalam Noraniza Idris
Lulu_717Konsert Qalam Noraniza Idris
Views : 13894 Replies : 92
Ketua COVID-19 Di AS Dr. Anthony Fauci  Mengaku Peraturan Penjarakan Sosial 6 kaki ‘Hanya Rekaan, Tanpa Bukti Saintifik’.Anda terpedaya?
YgBenarKetua COVID-19 Di AS Dr. Anthony Fauci
Views : 29682 Replies : 234

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-7-2024 04:41 PM GMT+8 , Processed in 0.054172 second(s), 34 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list