CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 6192|Reply: 16

Fynn Jamal Pernah Guna Alasan ‘Broken Family’ Buat Perangai Tak Baik, Nasib Kawan Ubah Cara Pemikiran

[Copy link]
Post time 15-6-2024 10:28 AM | Show all posts |Read mode




Penyanyi Fynn Jamal memberi kesedaran bahawa seseorang yang datang daripada keluarga berpecah belah atau ‘broken family’ juga boleh berjaya.


Menerusi perkongsian di TikTok, Fynn berkata, dia pernah menggunakan alasan datang daripada ‘broken family’ sebagai tiket untuk melakukan perkara yang tidak baik.


"Bila orang cakap remaja sekarang makin teruk, percayalah remaja dari dulu teruk. Aku pun daripada remaja gitu cumanya sekarang pendedahan lagi banyak dan orang lebih banyak buat pengakuan."


"Tapi seandainya adik-adik, anak-anak sekalian sedang menggunakan alasan aku datang daripada ‘broken family’, ni saya nak cakap."


"Kak Fynn pernah berada dalam fasa itu di mana saya menggunakan segala musibah dalam hidup sebagai alasan dan contoh ‘engkau bolehlah cakap engkau ada mak. Aku daripada kecil mak aku dah mati. Kau bolehlah macam anak engkau normal anak aku tak normal’."


Menurut Fynn, perkara yang mengubah pemikirannya itu adalah apabila melihat kawannya yang juga datang daripada ‘broken family’ boleh mengubah nasib mereka menjadi lebih baik.


"Saya boleh cakap macam tu tapi apa kebaikan yang datang daripadanya. Saya suka gunakan alasan ‘mak aku dah mati masa aku kecil’."


"Jadi apa yang buat Kak Fynn ubah fikiran adalah lepas saya tengok balik ‘aku ada kawan yang mak dia pun dah meninggal masa dia kecil tapi dia jadi manusia yang baik’. Jadi apa alasan aku nak mengatakan itu alasan terbaik untuk aku buat benda macam ini."


"Sayangku, ada ramai ‘broken family’ di luar sana insya-Allah awak akan jadi yang istimewa. Jadikan satu contoh yang mana kalau ada anak-anak broken family yang lain ‘wow dia daripada broken family tapi dia boleh berjaya, saya pun nak jadi macam tu’."


Sumber: TikTok/OhBulan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-6-2024 11:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Dari gambar tu dh nampak kepamm kokping ni
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2024 11:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa aku selalu rasa org yg yg berlitup abis ni, mesti berbau kepam
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2024 11:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Besaq dah hang juna
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2024 09:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah remaja juna. Betul la apa kokpingu cakap. Tak payah salahkan broken family banyak je org dari broken family helok jadi manusia. Sepatutnya pengalaman buruk tu mematangkan dan dijadikan sempadan, bukan alasan untuk jadi sampah juga
Reply

Use magic Report

Post time 16-6-2024 01:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Spinning gasing ada ulas ke pasal kes pembunuhan zayn rayyan..mesti sheolss terpaling memahami kan?
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 16-6-2024 12:16 PM | Show all posts
pesal dia ni sentiasa relevan di porum sedangkan tak ada produk baru??? ke dia pun poremer gak??
Reply

Use magic Report

Post time 16-6-2024 02:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Wow dah besar Juna. Dah lama tak jenguk IG dia..Juna pun non verbal kan?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-6-2024 05:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Juna dah umur 12 tahun...tapi besar betul ye...dah mcm umur 17 tahun dahhhhmungkin baka mappak kandung juna besar2....
Terserlahh dah muka dewasa si junaaa..
Dah besar gitu...mesti lagi susah nak jaga
Reply

Use magic Report

Post time 16-6-2024 09:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Tudiaa mcm tetiba dah besaq anak dia. Aku tgk dulu masa kecik2 igauan acik2.
Reply

Use magic Report

Post time 16-6-2024 10:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Juna dah besar.. Semoga dipermudahkan segala urusan juna yg ke depan.. Walau juna dah x comel mcm dulu masa jd igauan acik2 di luar sana
Reply

Use magic Report

Post time 16-6-2024 11:03 PM From the mobile phone | Show all posts
pet_ayut replied at 16-6-2024 02:13 PM
Juna dah besar.. Semoga dipermudahkan segala urusan juna yg ke depan.. Walau juna dah x comel mcm du ...

Dari comel jadik hensem. Ok la tu.
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2024 12:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Sabar tau Juna
Dapat mak kepam
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2024 03:04 AM | Show all posts
Terfaling berjaya
Ni ayat puji la
Berjaya sheols bela dua ketul anak angkat yitu
Walaufun dalam segala kefelikans keluarga angkat
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2024 07:15 PM From the mobile phone | Show all posts
apa lagu dia ye ?
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2024 09:44 AM | Show all posts
sian juna, mak kepam delulu, pak acah2 psiko takleh keja..... ;p
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-6-2024 11:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Kokpin nie wujud lagi rupanyaa
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

16-7-2024 11:56 PM GMT+8 , Processed in 0.076278 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list