Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
3336
View
37
Reply

Kasihan..kanak-kanak 2 tahun bersendirian selama 5 hari bersama mayat ibu

[Copy link]

Author: Suchi       Show all posts   Read mode

Author
Post time 18-4-2012 11:44 AM | Show all posts |Read mode
Budak lima hari bersama mayat ibu

SYDNEY: Seorang kanak-kanak perempuan Australia berusia dua tahun menghabiskan masa lima hari bersendirian bersama mayat ibunya dengan hanya makan coklat telur Hari Easter, kata pegawai semalam.

Kanak-kanak yang mengalami kehilangan air badan serius itu, ditemui pada Jumaat selepas jiran mendapat tahu dan membawa kepada penemuan mayat wanita berusia 30-an di sebuah rumah di Wagga Wagga, kira-kira 400 kilometer barat daya Sydney. Kanak-kanak itu kelihatan lesu dan pucat. Beliau tidak bercakap dan tidak menunjukkan sebarang emosi, kata Inspektor Ambulans Wilayah, Eamonn Purcell merujuk kanak-kanak itu. Pihak berkuasa mengaku banyak perkara yang tidak diketahui dalam kes itu termasuk bagaimana ibu kanak-kanak itu mati. Walaupun kehilangan air banyak, tahap gula kanak-kanak itu berada dalam keadaan baik.

Kejadian berlaku tidak lama selepas sambutan Hari Easter, jadi kanak-kanak ini mungkin makan coklat telur yang masih disimpan, kata Purcell memberitahu wartawan. C AFP
sumber ;BH


p/s :kalau dah ada mod sila katup atau merge ehh
aku kesian sangat terbayang jika terjadi pd aku camni...sian budak kecik ni
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 18-4-2012 11:50 AM | Show all posts
kesian bdk ni

nasib baik pandai cari makanan yg ada
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2012 11:55 AM | Show all posts
kesiannya bdk tu..
msty dia ingt mak dia tgh tdo..
msty dia goncang2 bdn mak dia nk kejut mak dia dari tido..
msty dia sgt3 lapar n dahaga...
msty dia nangis2 pnggil mak dia...
kesiannya....
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2012 11:57 AM | Show all posts
sama mcm kes sekor anjing yg duduk sblh mayat tuan dia dulu2 tuh..
misti dia ingatkan tuan dia tido
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2012 11:58 AM | Show all posts
Sian dak kecik ni.
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2012 11:59 AM | Show all posts
Sian dak kecik ni.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-4-2012 12:10 PM | Show all posts
Reply 3# Ryu-NurESQue


   tu la kat malaysia hari tu ada gak kes lebih kurang sama..tp dah besar skit budaknya..mmg budak tu diam xbercakap apa ala2 trauma gituaku rasa sedih terbayang budak 2 thn kot..kecik lagi makan minum pun tak pandai kalo ikutkan..sian dia menangis siang malam gamaknya..dahaga tak reti atau tak sampai nak amik air kan..

teringat kat anak sendiri..pentingnya utk sedara mara atau jiran tetangga tahu apa yg berlaku pd kita kan..kalo tinggal sendirian ngn anak2 ni lah yg paling aku takuti
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-4-2012 12:11 PM | Show all posts
Reply 2# mixed


   tp air dia tak reti nak amik  sendiri..sian menangis siang malam gamaknya mcm mana ngn kencing berak dia pun xtahu
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2012 12:15 PM | Show all posts
kesiannya bdk tu..
msty dia ingt mak dia tgh tdo..
msty dia goncang2 bdn mak dia nk kejut mak dia  ...
Ryu-NurESQue Post at 18/4/2012 11:55















aku tumpang sedey ni..........
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2012 12:18 PM | Show all posts
Sedihnyerr.....
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2012 12:18 PM | Show all posts
Reply 7# Suchi


    mmg x terimagine la klu jadi kt diri atau sedara2 kita...
mintak simpang lah perkara2 buruk dari menimpa kita...
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2012 12:18 PM | Show all posts
Reply 7# Suchi


    yg kat sibu sarawak dulu ke?
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2012 12:21 PM | Show all posts
Kesian budak ni, mmg sedih sangat ... Speechless la~
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2012 12:27 PM | Show all posts
nasib baik ada jiran yang sedar...itulah penting nya jiran...tapi orang zaman lani tak pandai berjiran...sakitkan hati jiran adalah....
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2012 12:45 PM | Show all posts
Uhukk sedih aku, tak leh bayangkan budak dua tahun.... teringat plak anak menakan aku tuu..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-4-2012 12:47 PM | Show all posts
Reply 12# voiletiris


   haah ye kot gitu la..apa jd ye kes tu mak dia janda ke apa tah dak..siann sangat
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-4-2012 12:57 PM | Show all posts
Reply 11# Ryu-NurESQue


   tu la..teringat mlm td aku bengang ngn anak aku umur 3 thn dh tengah malam dia takmo tido bising nyanyi lagu abc la,happy besday..pastu kejap2 turun katil main hp ke apa..aku ni selagi anak tak tido tak bunyi dia berdengkur selagi tu lah aku takleh nk tido walo mata ngantuk sgt sbb riso dia main sorang2 kan.pastu aku pun ckp kat dia 'haip!' ala kuat la skit nak suh dia dok dendiam..anak aku ni sgt rapat ngn aku org kata cam kembo asik nak melekat je kan so kalo org lain ckp haip ke apa dia sedih juga tp tak sesedih kalo aku yg ckp haip huhu..
so jebik n nangis la dia mlm td..pastu aku wat tak reti malas nk pujuk saja je la konon nak ajar dia..selalu kalo dia nangis aku peluk dia terus diam..
sedih maknya tak pujuk dia nangis la tak sudah sedu sedan sambil tgn dia kejap2 pegang rambut aku lah,pegang belakang aku lah..nak mintak mak tu dtg peluk pujuk dia mcm selalu huhuhu
sbb lama sgt dia nangis nnt ggu laki aku tgh tido aku peluk la dia juga hukhuk..terus diam..sememangnya kalo dia jatuh ke kena marah ke apa menangis memang pelukan mak dia je yg boleh wat dia diam secara otomatik hiks.

aku pikir kalo anak nak manja ke apa penat mana pun kita layankanla jugak sbb kita tak tahu ntah2 esok ade lg ke tak kan peluang tu..aku terbayang kalo jd pd aku gini cemana la ank aku nk hadapinya bgn pg tak nampak pun dia dah sedu sedan mencari.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-4-2012 12:58 PM | Show all posts
nasib baik ada jiran yang sedar...itulah penting nya jiran...tapi orang zaman lani tak pandai berjir ...
gede-bab Post at 18-4-2012 12:27



   kan..tp jiran aku pun kurang gak amik peduli sorang dua je yg ok hurmmmmm
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2012 01:03 PM | Show all posts
budak yg masih tak mengerti apa2 tentang kehidupan... kesian...
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2012 01:06 PM | Show all posts
alahai kesian budak ni.. mesti dia trauma ke apa ker....
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list