CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 2251|Reply: 6

Gejala semasa dan kekejaman atas penguna

[Copy link]
Post time 8-7-2013 12:59 PM | Show all posts |Read mode
saya sokong kapada penguna terayainya, pergi tribunal pengguna atau ambil kes mahkamah terhadap mana2 telco malaysia (hisap darah)  diberi lesen untuk memperalatkan penguna dan mengunakan kontrak mau-mau dia orang aja atau (kontrak sesuka hati dia orang saja). ini semakin berluasa sebab tidak ada orang cabar mereka  dan membawa kemahkamah meskipun mereka besar.  saudara/saudari jangan takut pada mereka sebelum sdr perjuangkan, setau saya undang2 kanun dunia (common Laws) menyatakan setiap kontrak mesti adil pada dua2 pihak manakala semua kontrak telco ini berat sebelah,
CONTOH;
1.apabila kita terpaksa pakai khimat internet mereka dan dah check dengan mereka tempat kita dalam kawasan ada khimat servis mereka, kena daftar dan bayar mereka dan apabila  sudah langgan(daftar)  balik ke tempat kita tak ada servis balik jumpa mereka mesti kena bayar lagi wahal ini salah mereka tak dapat bekalkan khimat itu pon kita tetap jadi mangsa
2.a) kalau sesiapa ada  ambil plan daily atau weekly wang terus di potong dan internet tak ada dan bila call centre mereka  minta maaf sistem sedang di naik taraf
  b) ada aja cara telco hisap darah penguna, dan apabila terlupa tutup, habis semua kredit kita ditelan   
3. mereka tak dpt bekal khimat kita kena bayar dan pernah beberapa sahabat buat langganaan daily plan rm5/sehari dicharged hampir RM2000. memandangkan ada bokti sms langganan salah satu terlepas dgn alasan "maaf ye sistem kami mengalami  masalah teknikal dan satu lagi sahabat terdelete sms itu kena bayar buta aja ,ini lah cara telco hisap darah penguna
  c)sekiranya lambat bayar bil macam2 surat ugutan yg menyamar ayat macam peguam ugut dan gertak nak samanla nak inila nak itula rupa2nya kalau kita bayar bil bulan yg dimaksudkan itu mereka dpt komisen dan caj dalam akaun kita dan kita juga kena caj utk sambungan. jadi puak telco apa shj mereka buat adalah hisap darah kita
  d)apabila perkhidmatan internet telah dipotong, bil datang berterusan tanpa berhenti utk memaksa kita bayar tanpa dapat mengunakan khidmat itu. caj berlanjutan hingga ribuan ringgit ke atas pengguna. pengguna yg jd mangsa terduduk diam dan hanya tunggu masa dimufliskan oleh telco yg mereka langgani

4.a)pernah bertanya dgn satu pegawai atasan telco dia mengakui dan dia tak dpt buat apa2 (alasan dia makan Gaji aja)utk membantu dan semua pegawai khidmat pelanggan dilatih dan terlatih utk atasi pelanggan yg tidak puas hati dgn khidmat mereka contoh mereka jawab; saya tak boleh buat apa ini prosedur syarikat puan harus dan kena bayar kalau tak nama puan akan diblacklist dan tak boleh mohon khidmat mana2 telco di malaysia dan gertak akan mengambil tindakan makhkamah terhadap sdr
b) mereka dilatih utk ugut dan gertak kita utk membayar. apa jua keadaan pun mereka tidak akan tingkatkan mutu khidmat mereka walaupun pembekal khidmat ini terbukti bersalah namun apa boleh buat melainkan seseorang yg mempunyai keberanian utk bawa kes ke tribunal
c)dan jika sdr menang kes ni dan dpt disiarkan dimuka surat pertama dlm surat khabar cenderawasih jamin lebih 10 juta pengguna akan failkan yg sama spt sdr

Inilah cara telco malaysia yang di beri lesen  untuk hisap darah penguna dan hal begini pon dalam pengetahuan jabatan penerangan dan telekomunikasi yang memberi lesen kepada mereka

kementerian juga patut diheret ke mahkamah krn membekalkan lesen mungkin bersubahat dgn mereka utk hisap darah pengguna memandangkan tiada tindakan langsung dari  bhg perlesenan.ttg kontrak berat sebelah krn masih menyambungkan lesen/atau masih mengeluarkan lesen utk syarikat telco ni disalahgunakan  mirip ala "ALONG"
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-7-2013 02:13 PM | Show all posts
ya betul saya sokong lah
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2013 02:36 PM | Show all posts
dah pihak berwajib pun senyap sunyi......lepak jerk...
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2013 03:08 PM | Show all posts
aku pakai maxis mobile internet aman-aman adja konsepnya, telco mana yang jilaka sangat tu?
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2013 03:16 PM | Show all posts
bagus nih ... pengguna pun kalau cam beli barang yg ada warranty , kalau peniaga tak layan 2 @ 3 kali p tanya ... adu jerlah ke tribunal pengguna . mintak ganti rugi . biar jadi cerdik sket ....   . jgn biarkan peniaga menipu anda jer kejenya .... ( dapat kes customer datang kedai mintak tolong selesaikan pasal brg die beli ( masih warranty ) tapi pekedai buat bodo tak mo layan ) ... .... tolonglah juga sebab kesian ...  sapa suh p beli kedai 'kaki penipu' ....

p/s : pesanan dari  lawyer ( kebetulan ada lawyer datang opis , tu sempat tanya tuh )....
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2013 03:47 PM | Show all posts
bahasa kebinatangan apakah ini?...
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 8-7-2013 04:11 PM | Show all posts
mmg marah betul betul ler TT nie....

mmg feedback ori dari tt ni khenz.. pasai online translation tak akan pakai ayat2 cam nie...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

10-1-2025 09:08 PM GMT+8 , Processed in 0.065268 second(s), 23 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list