Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 4451|Reply: 18

Hati-hati Penipuan Di Internet

[Copy link]
Post time 13-8-2015 08:49 AM | Show all posts |Read mode
Assalamualaikum dan selamat pagi rakan2 Cari semua

lama dah nak share pasal email2 yang penah saya terima pasal penipuan di internet
semoga kita semua berhati2 dan jangan mudah terpedaya yer

contoh

Nestlé (Malaysia) Berhad
22-1, 22nd floor, Menara Surian
No. 1, Jalan PJU 7/3
Mutiara Damansara 47810
Petaling Jaya
Selangor, Malaysia.

HADIAH BONUS KHAS.

Kami berasa sukacita untuk memaklumkan kepada anda nantikan siaran keputusan
Hadiah Bonus Nestlé (Malaysia) Berhad khas yang diadakan pada 20 Julai 2015.
Alamat e-mel anda berkhidmat untuk Tiket nombor: 2031559270 yang secara
automatik dipilih oleh kami System(CBS) suara komputer yang menjadikan anda
salah seorang pemenang bertuah sepuluh tahun ini promosi loteri dalam talian.
Oleh itu, anda telah diluluskan untuk bayaran sejumlah RM 95,000.00 (sembilan
puluh lima ribu Ringgit Malaysia) dalam bentuk wang tunai yang dikreditkan ke
rujukan fail nombor: NMB/735413190/1A7.

Promosi ini adalah ditaja oleh Ketua pejabat Nestlé (Malaysia) Berhad. Ini
adalah untuk membolehkan pelanggan kita dihormati fokas kepada kami produk
yang baik. Semua pemenang akan dipilih melalui sistem pengundian berkomputer
yang diambil daripada 500,000 pengguna e-mel di seluruh Asia Pasifik zon
sebagai sebahagian daripada Program Bonus Khas. Sila ambil perhatian bahawa
kerana campuran sehingga beberapa nama-nama dan alamat, kami menasihatkan
supaya anda menyimpan maklumat memenangi sulit sehingga tuntutan anda
diproses dan dana anda dihantar kepada anda.Ini adalah sebahagian daripada
langkah-langkah keselamatan untuk mengelakkan daripada mendakwa double atau
peserta tidak berasas atau impersonators yang mengambil kesempatan daripada
program kami. Untuk membuat tuntutan anda, anda dikehendaki menghubungi
Pengurus Tuntutan kami dengan butir-butir di bawah.

Nestlé (Malaysia) Berhad tuntutan Pengurus;
** Hubungi Nama: Salim Ramli
** Hubungi E-mel:[url=]nstlbhd@outlook.my[/url]

Anda dikehendaki untuk memberikan maklumat yang berikut diperlukan untuk
memproses kemenangan anda kepada Pengurus Tuntutan anda:

1. Penuh Nama:
2. Hubungi Alamat:
3  Tarikh Lahir:
4. Nombor:
5. Pekerjaan:
6. Lelaki/perempuan:
7: E-mel Peribadi:

Nota: Bahawa ini bukanlah satu penipuan sebagai maklumat peminat semua akan
dirahsiakan dan juga tahu bahawa kemenangan mesti dituntut pada masa kerana
kegagalan untuk berbuat demikian boleh membawa kepada tidak layak.

Tahniah sekali lagi daripada seluruh kakitangan dan pengurusan Nestlé
(Malaysia) Berhad.

Salam ikhlas,

Muhammad Salina Norman
Pengurus jenama kanan
Nestlé (Malaysia) Berhad
MAKANAN YANG BAIK, KEHIDUPAN YANG BAIK.

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 13-8-2015 08:59 AM | Show all posts
selalu aku dpt benda ni...
mmg aku x layan..
delete terus

Use magic Report

Post time 15-8-2015 12:10 AM | Show all posts
Slalu dpt email mcm ni tp dr TNB lah kononnye

Use magic Report

Author| Post time 21-8-2015 08:42 AM | Show all posts

To:
Sent: Friday, 21 August 2015, 7:01
Subject: ATTENTION

NOTIFICATION FROM DHL DELIVERING COMPANY .

I HAVE REGISTERED YOUR PAYMENT FILE WITH UBA BANK PLC THIS MORNING. REGARDING YOUR COMPENSATION, THE COMPANY WILL NEED YOUR INFORMATION TO COMPLETE THE DELIVERY OF YOUR PACKAGE {ATM VISA CARD} WITH THEM, IT IS A PACKAGE WORTH'S OF $4.8MILLION DOLLARS YOU’ RE TO PROVIDE THEM YOUR NAME, ADDRESS, NEAREST AIRPORT AND TELEPHONE NO:,IS DUE TO OUR AGREEMENT WITH THE DHL DELIVERING COMPANY AND NOTED THAT YOU HAVE TO PROVIDE THEM THE INFORMATION CORRECTLY FOR THE SMOOTH DELIVERY OF YOUR PACKAGE,

(1)YOUR FULL NAME=============
(2)MOBILE PHONE NUMBER======
(3)CURRENT HOME ADDRESS==== ====
(4)COUNTRY====================
(5)NEAREST AIRPORT ==============

CALL OR YOU EMAIL NOW FOR YOUR FUND;
CONTACT MR.JOHN CROSS
PHONE: +22968947276

THANKS
MR.JIM AHMED .

Use magic Report

Author| Post time 21-8-2015 08:47 AM | Show all posts

To:  
Sent: Thursday, 13 August 2015, 12:06
Subject: *MY CASH DONATION TO YOU*

"As-Salaam-Alaikum"

Hello and a special day to you,
Am Abdulla Bin Ahmad Al Ghurair,am from UAE. my sincere heart accepted you.
I want to donate a token of my Wealth to you as part of my philanthropic gesture.
If you are ready to accept my offer please contact me through my personal email Id below.

E-mail: abdullbaaghurair@foxmail.com

Use magic Report

Author| Post time 21-8-2015 08:49 AM | Show all posts
fifie_olin replied at 13-8-2015 08:59 AM
mmg aku x layan..
delete terus

hari2 dpt
selalunya terus masuk folder spam
now saya nak share... semoga kawan2 kat sini JANGAN sekali2 REPLY dan bagi maklumat
yalah... kadang2 duit yang ditawarkan tu byk... tapi tolonglah janganlah kita cepat tertipu
so sama2lah kita beringat
nak duit byk kena berusaha dan terus berusaha

Use magic Report

Follow Us
 Author| Post time 21-8-2015 08:50 AM | Show all posts
samperit replied at 15-8-2015 12:10 AM

saya penah dpt... tapi dah delete..
takper kalau ada lagi saya share sini k
kalau sis ada dpt email mcm tu tepeklah sini k

Use magic Report

Post time 21-8-2015 11:25 AM | Show all posts
selalu je dapat...macam2
delete juga

SMS pun ada juga dari Shell
menang cabutan bertuah RM30000

bengong..

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 21-8-2015 02:28 PM | Show all posts
samperit replied at 15-8-2015 12:10 AM

okie nanti I cari, kalau ada I tepek

Use magic Report

Author| Post time 21-8-2015 03:37 PM | Show all posts
awanjingga replied at 21-8-2015 11:25 AM
selalu je dapat...macam2
delete juga

kali ni kalo dpt dekat sms
nak letak no telefon tu kat sini... biorrr

Use magic Report

Author| Post time 26-8-2015 08:38 AM | Show all posts

To: Recipients <Recipients@>
Sent: Monday, 24 August 2015, 15:41
Subject: $5 MILLION USD DONATION FROM MR BILL GATES

Greetings to You

You have been gifted $5 MILLION USD From Mr Bill Gates. Contact me at this email for your claim: billgatedonations@qq.com

I hope this information meet you well as I know you will be curious to know why/how I selected you to receive a sum of $5,000,000,00 USD, our information below is 100% legitimate, please see the link below:

http://www.cnet.com/news/bill-an ... nthropic-americans/

I BILL GATES and my wife decided to donate the sum of $5,000,000,00 USD to you as part of our charity project to improve the 10 lucky individuals all over the world from our $65 Billion Usd I and My Wife Mapped out to help people. We prayed and searched over the internet for assistance and i saw your profile on Microsoft email owners list and picked you. Melinda my wife and i have decided to make sure this is put on the internet for the world to see. as you could see from the webpage above,am not getting any younger and you can imagine having no much time to live. although am a Billionaire investor and we have helped some charity organizations from our Fund.

You see after taken care of the needs of our immediate family members, Before we die we decided to donate the remaining of our Billions to other individuals around the world in need, the local fire department, the red cross, Haiti, hospitals in truro where Melinda underwent her cancer treatment, and some other organizations in Asia and Europe that fight cancer, alzheimer's and diabetes and the bulk of the funds deposited with our payout bank of this charity donation. we have kept just 30% of the entire sum to our self for the remaining days because i am no longer strong am sick and am writing you from hospital computer.and me and my wife will be traveling to
Germany for Treatment.

To facilitate the payment process of the funds ($5,000,000.00 USD) which have been donated solely to you, you are to send us

your full names.................
your contact address................
your personal telephone number...............

so that i can forward your payment information to you immediately. I am hoping that you will be able to use the money wisely and judiciously over there in your City. please you have to do your part to also alleviate the level of poverty in your region, help as many you can help once you have this money in your personal account because that is the only objective of donating this money to you in the first place.

Thank you for accepting our offer, we are indeed grateful You Can Google my name for more information: Mr Bill Gates or Bill & Melinda Gates Foundation

Remain Blessed

Regards
Mr Bill Gates

Use magic Report

Post time 26-8-2015 09:42 AM | Show all posts
samperit replied at 21-8-2015 02:28 PM
okie nanti I cari, kalau ada I tepek

Email address : TNB@cc.ncue.edu.tw
Tenaga Nasional Berhad
(TNB HQ) 129 Jalan Bangsar,
59200 Kuala Lumpur,
Kuala Lumpur,
Malaysia

Ini adalah satu pemberitahuan rasmi daripada ibu pejabat daripada Tenaga Nasional Berhad sempena Persatuan Air Malaysia (PAM) untuk memaklumkan anda mengenai Hadiah Khas Eksklusif Tenaga Nasional Berhad Akhir Tahun  dan kami Kami dengan gembira mengumumkan alamat e-mel anda sebagai salah satu daripada 7 alamat e-mel yang dipilih semalam yang diadakan di ibu pejabat di Kuala Lumpur.

Dilampirkan disini Nombor Rujukan TNB-1187-48901 dengan Nombor kelulusan, TNB / 2012-087 /KL, dan nombor bertuah, TNB / 7071KL-733 yang memenangi MYR
150,000.00 (Seratus Lima Puluh Ribu Ringgit Malaysia Sahaja), alamat e-mel anda dipilih dari pangkalan data ibu pejabat lembaga program Tenaga Nasioanl Berhad dan TNB memberi MYR150,000 kepada 7 keluarga yang bertuah menerima mesej rasmi ini melalui e-mel sebagai pampasan 1 Malaysia.

Hadiah ekslusif Akhir Tahun TNB berjumlah  MYR150,000.00 akan dikeluarkan kepada anda melalui bank antarabangsa. Oleh kerana rombakkan beberapa nombor dan nama, kami meminta anda menyimpan mesej ini untuk diri sendiri dan tidak akan sama sekali mendedahkan kepada pihak TNB sehingga tuntutan anda telah diproses, dan hadiah anda dimasukkan ke dalam akaun anda, kerana ini adalah sebahagian daripada protokol untuk mengelakkan penyalahgunaan nombor bertuah anda.

Untuk memulakan tuntutan TNB anda, anda dikehendaki mengisi borang pengesahan di bawah dan mengemukakannya kepada ejen tuntutan anda,Puan Zailina Bt Zainal Abidin bagi membolehkan beliau menjelaskan fail anda dan membayar dengan segera.

Jabatan Ganjaran TNB
Zailina Bt Zainal Abidin
TEL: +60163774909
E-Mel: tnb_carelines2015@outlook.my

Nama Penuh:
Alamat Bil:
Umur:
Warganegara:
Nombor Telefon Rumah:
No. Pengesahan dan Rujukan Hadiah:

NOTA: Untuk mengelakkan kelewatan atau pembatalan, sila lampirkan bersama Nombor Rujukan dan Nombor Pengesahan TNB dalam semua urusan surat menyurat dengan ejen anda di dalam e-mel ini.

Semua wang hadiah mesti dituntut tidak lewat dari  tarikh 25 Sept, 2015. Apa- apa tuntutan yang tidak dibuat mengikut tarikh ini akan dikembalikan kepada Tenaga Nasional Berhad, Malaysia.

Tahniah !! Sekali lagi
Saya yang menurut perintah,
(Nor Fadilah Binti Samsudin)
Setiausaha Publisiti TNB
&#169; Copyright 2015 Tenaga Nasional Berhad Semua hak cipta terpelihara.

baru dpt pagi ni

Use magic Report

Post time 5-9-2015 09:19 AM | Show all posts
Tahniahhhhhh
anda dpt derma rm2.6b nak buat camne kikiki

Use magic Report

Author| Post time 7-9-2015 07:49 AM | Show all posts
ijoHULK replied at 5-9-2015 09:19 AM
Tahniahhhhhh
anda dpt derma rm2.6b nak buat camne kikiki

ada masuk dlm akaun tak? mintak jugak

Use magic Report

Author| Post time 14-9-2015 09:34 AM | Show all posts

To:
Sent: Thursday, 10 September 2015, 8:01
Subject: Urgent and confidential.

I have a proposal for you, this however is not mandatory nor will I in any manner compel you to honor against your will.

I am Abdul Shawqy a former executive director with Arab Tunisian Bank here in Tunis; I retired 1 year 7 months ago after putting in 28 years of meticulous service. During my days with Arab Tunisian Bank, I was the personal account officer and one of the financial advisers to Zine Al-Abidine Ben Ali the past Tunisian President in self exile at Saudi Arabia. During his trying period, he instructed me to move all his investment in my care which consists of US$88M and 367KG of gold out of the Gulf States for safe keeping; and that I successfully did by moving US$52M to London United Kingdom, US$36M to Malaysia and the 367KG of gold to Brussels Belgium as an anonymous deposits, so that the funds will in no way be traced to him. He has instructed me to find an investor who would stand as the anonymous depositor of the fund and gold; and claim it for further investment.

Consequent upon the above, my proposal is that I would like you as a foreigner to stand in as the anonymous depositor of this fund and gold that I have successfully moved to Europe and provide an account overseas where this said fund will be transferred into. It is a careful network and my voluntary retirement from the Arab Tunisian Bank is to ensure a hitch-free operation as all modalities for you to stand as beneficiary and owner of the deposits has been perfected by me. Mr. Zine al-Abidine Ben Ali will be offering you 20% of the total investment if you can be the investor and claim this deposits in U.K and Belgium as the anonymous depositor.
Now my questions are:-
1. Can you handle this transaction?
2. Can I give you this trust?

Consider this and get back to me as soon as possible, so that I can give you more details regarding this transaction.

Finally, it is my humble request that the information as contained herein be accorded the necessary attention, urgency as well as the secrecy it deserves. I Expect your urgent response if you can handle this project through my private email {shawqyabdul@gmail.com}.

Respectfully yours
Abdul Shawqy

Use magic Report

Author| Post time 14-9-2015 09:35 AM | Show all posts

To: Recipients <Recipients@>
Sent: Monday, 7 September 2015, 22:47
Subject: CLAIM YOUR $5 MILLION USD

Greetings to You

You have been gifted $5 MILLION USD From Mr Bill Gates. Contact me at this email for your claim: donation2@qq.com

I hope this information meet you well as I know you will be curious to know why/how I selected you to receive a sum of $5,000,000,00 USD, our information below is 100% legitimate, please see the link below:

http://www.cnet.com/news/bill-an ... nthropic-americans/

I BILL GATES and my wife decided to donate the sum of $5,000,000,00 USD to you as part of our charity project to improve the 10 lucky individuals all over the world from our $65 Billion Usd I and My Wife Mapped out to help people. We prayed and searched over the internet for assistance and i saw your profile on Microsoft email owners list and picked you. Melinda my wife and i have decided to make sure this is put on the internet for the world to see. as you could see from the webpage above,am not getting any younger and you can imagine having no much time to live. although am a Billionaire investor and we have helped some charity organizations from our Fund.

You see after taken care of the needs of our immediate family members, Before we die we decided to donate the remaining of our Billions to other individuals around the world in need, the local fire department, the red cross, Haiti, hospitals in truro where Melinda underwent her cancer treatment, and some other organizations in Asia and Europe that fight cancer, alzheimer's and diabetes and the bulk of the funds deposited with our payout bank of this charity donation. we have kept just 30% of the entire sum to our self for the remaining days because i am no longer strong am sick and am writing you from hospital computer.and me and my wife will be traveling to
Germany for Treatment.

To facilitate the payment process of the funds ($5,000,000.00 USD) which have been donated solely to you, you are to send us

your full names.................
your contact address................
your personal telephone number...............

so that i can forward your payment information to you immediately. I am hoping that you will be able to use the money wisely and judiciously over there in your City. please you have to do your part to also alleviate the level of poverty in your region, help as many you can help once you have this money in your personal account because that is the only objective of donating this money to you in the first place.

Thank you for accepting our offer, we are indeed grateful You Can Google my name for more information: Mr Bill Gates or Bill & Melinda Gates Foundation

Remain Blessed

Regards
Mr Bill Gates

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Author| Post time 6-10-2015 02:23 PM | Show all posts

To:
Sent: Monday, 5 October 2015, 23:27
Subject: TM Keluarga Khas Hadiah

Telekom Malaysia Berhad
G.03B, Ground Floor, Kompleks Antarabangsa,
Jln Sultan Ismail,
Off Jalan Ampang 50250
Kuala Lumpur

NOTIS RASMI HADIAH TELEKOM MALAYSIA

Pihak Telekom Malaysia @Program Kemenangan yang telah diadakan pada 7th September 2015
di mana alamat email anda yang disertakan beraama Tiket Kemenangan nombor 2 - 4 - 16 -
37 - 89 - 40 -85 dengan siri nombor 2268/02 telah memenangi loteri kategori hadiah
kedua khas keluarga Telekom Malaysia. Untuk menuntut hadiah kemenangan ini anda
dikehendaki menghubungi melalui e mail Bahagian Tuntutan untuk tujuan pemerosesan dan
pembayaran hadiah wang tunai kepada anda.

Di sepanjang program Khas Keluarga Telekom yang telah diadakan di Ibupejabat di Kuala
Lumpur sejumlah Rm 270,000.00 (Ringgit Malaysia : Dua Ratus Tujoh Puloh Ribu) telah
dianugerahkan kepada anda oleh Telekom Malaysia Berhad kepada anda dan keluarga anda
sempena sambutsn 2015 ini.

Program ini turut dibiayai bersama oleh Toyota Malaysia dan Tenaga Nasional sebagai
pakej istimewa Telekom 2015 dan anda perlu memahami bahawa e mail ini adalah 100% sah
dan diiktiraf kerana program ini kebiasaannya diadakan sekali dalam masa lima tahun.

Sila hubungi agen kami untuk menuntut hadiah ini :

EN SHAFIE BIN HASSAN
Pengarah Bahagian Tuntutan
E-mail:tm-bhd.my@outlook.my

Untuk tujuan pemerosesan sila hubungi agen kami dengan maklumat-maklumat berikut :
1) Nama Penuh
2). Umur
3). Pekerjaan
4). Telefon
5). Negeri / Bandar

Perlu diingatkan bahawa hadiah akhir tahun Telekom Malaysia Berhad 2015 ini adalah
diberikan khas kepada anda dan keluarga anda dan anda hendaklah membuat tunttan ini
sebelum 31 Oktober 2015.

Terima kasih.

Pn.Nadia binti Rafik
Pengurus Eksekutif
Anugerah Telekom Malaysia
Ibupejabat telekom Malaysia

Use magic Report

Post time 6-10-2015 10:33 PM | Show all posts
fifie_olin replied at 13-8-2015 08:59 AM
mmg aku x layan..
delete terus

pehh!!
tak menyesal ke lepaskan peluang.

ada yg pernah dpt rm2.6 beliyon taw!
rugi la u tolak offer.

Use magic Report

Post time 19-7-2016 07:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Selalu mmg i x respond,delete terus

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Category: Lawak & Santai

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

28-3-2024 05:53 PM GMT+8 , Processed in 0.094292 second(s), 49 queries .