CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

“Tanpa Bukti, Tanpa Saksi” – Gugur Air Mata Isteri Pertahankan Maruah, Suami Tuduh Buat Zina Dalam Mahkamah

17-2-2024 12:05 AM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 28706| Komen: 17

Description: Baru-baru ini, peguam syarie Hasanah Johari menjadi perhatian selepas dirinya berkongsi satu kisah mengenai pasangan suami isteri yang bercerai.


Baru-baru ini, peguam syarie Hasanah Johari menjadi perhatian selepas dirinya berkongsi satu kisah mengenai pasangan suami isteri yang bercerai.

Kisah tersebut mendapat perhatian ramai susulan ramai merasakan suami bersikap kejam selepas dia menuduh isteri membuat perbuatan zina hingga membuat ke fasa penceraian.

"Tanpa bukti, tanpa saksi dengan jelas. Suami failkan kes li’an ke atas isterinya. Apabila isteri menolak tuduhan itu, maka hakim arahkan si suami lafaz lima kali sumpah laknat."

Kata peguam itu lagi, isterinya turut melafazkan sumpah sebanyak lima kali untuk menafikan tuduhan berat seperti didakwa suami di hadapan hakim.

Selepas mendengar sumpah kedua-dua belah pihak, hakim membuat keputusan agar pasangan tersebut berpisah buat selama-lamanya.

"Kemudian si isteri pun mengangkat sumpah lima kali. Aku bersumpah dengan nama Allah bahawa suami aku telah berkata bohong dan jika aku berbohong, laknat ke atas aku dunia dan akhirat".



Tambahan Hasanah lagi, kes li’an sangat jarang difailkan oleh mana-mana pasangan yang mahu bercerai memandangkan ia memberi kesan yang cukup besar kepada isteri.


SUMBER : TikTok/Beautifulnara

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Dwdrum 17-2-2024 08:46 AM
Edited by Dwdrum at 16-2-2024 04:48 PM

5 kali sumpah tidak buat... Buang masa untuk bukti kan innocent... Sepatut nya sandal kan kepala toklaki di luar court mudah kan lagi urusan...buat baik status sudah ter cemar... Kahwin jantan otak kecil beginilah...
Quote kotakbaju 17-2-2024 08:51 PM
Ini baru betul cerita hasanah ni
Quote zarulnazmi 18-2-2024 07:53 AM
jadi siapa di antara mereka berdua yang kena laknat?
Quote grouper 18-2-2024 09:07 AM
Klau tiada angin masakan pokok bergoyang
Quote krustykrab 18-2-2024 09:14 AM
kotakbaju replied at 17-2-2024 08:51 PM
Ini baru betul cerita hasanah ni

Knp chiols kaya hasanah?
Quote noor2 18-2-2024 11:42 AM
krustykrab replied at 18-2-2024 09:14 AM
Knp chiols kaya hasanah?

Kan yang kongsi cerita tu nama Hasanah..

Teruknya typo cik krusty
Quote krustykrab 18-2-2024 11:56 AM
noor2 replied at 18-2-2024 11:42 AM
Kan yang kongsi cerita tu nama Hasanah..

Teruknya typo cik krusty

Kihkihkih...iols tk perasan lgsg yg typo tu..chuols tegur baru pi baca balik

Ala yg pengongsi ceeita pun iols tk perasan nama hasanah

Teruk naww hari ni sb srlesema kot..
Quote noor2 18-2-2024 02:11 PM
krustykrab replied at 18-2-2024 11:56 AM
Kihkihkih...iols tk perasan lgsg yg typo tu..chuols tegur baru pi baca balik

Ala yg pengongsi c ...

Demam ke..iols pun demam, batuk sejak seminggu dah sb cuaca ni...

Kat arab tu berapa la suhu kan..sini dah sama level suhu padang pasir tak...
Quote noell 18-2-2024 02:20 PM
hal neh la yg terjadi kat arwah tokpah dulu tup2 anak keluaq rupa sejibik bapak
Quote krustykrab 18-2-2024 02:24 PM
noor2 replied at 18-2-2024 02:11 PM
Demam ke..iols pun demam, batuk sejak seminggu dah sb cuaca ni...

Kat arab tu berapa la suhu kan. ...

Demam lst wk 1 ari je..makan panadol kebah..tp selesema ni ni pulak dgn idung gatal.

Arab tu bukan angin dia kuat ke so tak panas mcm kita ni sgt kan?
Kita ni dgn panas, angin pun mcm malu maluin je..
Quote noor2 18-2-2024 02:26 PM
krustykrab replied at 18-2-2024 02:24 PM
Demam lst wk 1 ari je..makan panadol kebah..tp selesema ni ni pulak dgn idung gatal.

Arab tu buka ...

Puasa dlm panas la kita...org yg kerja kat luar mmg dugaan hebat cuaca panas2 mcm ni...bahaya..stroke haba
Quote krustykrab 18-2-2024 03:09 PM
noor2 replied at 18-2-2024 02:26 PM
Puasa dlm panas la kita...org yg kerja kat luar mmg dugaan hebat cuaca panas2 mcm ni...bahaya..str ...

Budak² sekolah la paling kesian..
Quote tumpanglalu74 18-2-2024 06:25 PM
Hok aloh..  Berape ketol kat ofis aku yang bukak kaki kat koligs zantan.  Bilang jari sebelah tangan aku ni..  Konfem dah cukop.  Samade dorang amalkan open marriage ke tak aku tak tau..  Tapi aman damai je berlakon depan orang.  Somi pon elok je mai kat ofis tu sampai bertembung dengan zantan penyondol tu sume.

Dalam kes ni patot lege la kalo somi tu takmo declare bukti.  Dari wat tayangan blue pulak depan hakim.  Burit ko zugak yang terburai nanti.
Quote KamikuP 19-2-2024 03:36 PM
Ini baru betul cerita Hasanah nih
Quote aciksenah 20-2-2024 03:56 PM
Dan tiba2 kilat dan petir sambar menyambar...persoalannya..siapa yang kena??. Gitu sambungan cerita hasanah..
Quote IzzahF 20-2-2024 04:10 PM
zaman ni ramai je laki org bini org berzina dah kantoi byk kali tp tak boleh sabit zina sbb takde 4 saksi dan tiada bukti bideo/bergambar

persoalan macik adalah ada ke org nk berzina siap2 bawak 4 ekor lelaki p jadi saksi. pastu siap bawak cameraman utk simpan bukti. mmg taklaaa igt nk buat muvi porn ke apa?

ramai je yg tak boleh dituduh berzina sbb takde saksi, walhal tuttt tu dah mcm2 penyakit kumpul hasil zina
Quote KiddInc 20-2-2024 04:14 PM
sape yg kono samba petir?alaa....cite la sampai abis...

Lihat semua komen(17)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

19-4-2024 04:56 AM GMT+8 , Processed in 0.064014 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top