CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Selebriti Tempatan Lihat artikel

Terjumpa Pelbagai Barang Mistik Dalam Rumah, Wawa Zainal Trauma ‘Diganggu’ Dan Enggan Tonjolkan Diri

16-6-2024 06:59 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 3920| Komen: 6

Description: Pelakon, penerbit, dan usahawan Wawa Zainal baru-baru ini berkongsi pengalaman berdepan dengan perkara mistik apabila menemukan beberapa objek aneh di rumahnya.

Pelakon, penerbit, dan usahawan Wawa Zainal baru-baru ini berkongsi pengalaman berdepan dengan perkara mistik apabila menemukan beberapa objek aneh di rumahnya.

Menurut sumber laporan portal berita, Wawa menceritakan insiden tersebut yang telah berulang beberapa kali sejak beliau dan suaminya, Aeril Zafrel, mendirikan rumah tangga.

“Jumpa barang-barang pelik di rumah. Baru-baru ini pun ada juga saya jumpa. Di rumah, saya jumpa tiga atau empat hari lepas, batang pinang, limau dan wang syiling yang dibakar,” katanya.

Menurut Wawa, insiden ini bukanlah sesuatu yang baru bagi mereka. Sebelum ini, pasangan ini juga pernah mengalami kejadian di mana syiling ‘keluar’ dari badan mereka.

“Jadi, harapnya, benda ini tidaklah berlanjutan. Kami amalkan amalan-amalan (mengikut agama) sahajalah,” tambahnya, merujuk kepada amalan keagamaan yang mereka lakukan untuk melindungi diri.


Kejadian-kejadian mistik yang dialami membuatkan Wawa berasa trauma dan mempertimbangkan untuk tidak terlalu menonjol di khalayak ramai.


“Takut sebenarnya sebab hati orang, kita tak boleh nak baca. Kadang, nak kongsi pun saya takut. Kalau boleh saya nak di belakang tabir sahaja sekarang sebab dah trauma dah,” ujarnya.

Namun begitu, kerana perniagaannya, Wawa tidak dapat sepenuhnya berada di belakang tabir.


“Tapi, sebab perniagaan saya, saya tak boleh berada di belakang,” jelasnya.

Dalam usaha untuk mengatasi masalah ini, Wawa dan Aeril telah berubat, namun mereka memilih untuk tidak mengetahui siapa yang mungkin bertanggungjawab melakukan perkara tersebut.

“Bila berubat, tak nak tahu siapa yang ‘buat’ sebab nanti takut timbul rasa tak seronok pula kan,” katanya.

Wawa juga bersyukur kerana insiden-insiden tersebut tidak meninggalkan kesan ketara kepada anak-anak mereka.



“Anak-anak, sebelum ini ada yang menangis dan sebagainya. Tapi, sekarang dah tak ada dah. Semoga kami dilindungi daripada benda-benda itu. Saya pun takut nak cakap,” ujarnya lagi.

Wawa turut menegaskan bahawa individu yang melakukan perbuatan tersebut tidak takut akan balasan di akhirat atau kifarah di dunia.

“Orang yang buat ini tak takut. Kita kalau nak buat orang, mesti kita akan terfikir balasan di akhirat dan kifarah di dunia. Tapi, itulah. Manusia lain-lain hatinya. Jadi, kita tak boleh menilai,” katanya.

Sumber : OhBulan

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote pakwetizzaqyah 17-6-2024 09:18 PM
tau2 bunting
Quote CoffeeOverdose 17-6-2024 09:27 PM
tunjukla byk2 sweet korg kat medsos etc.. dh org hantar gift merempan pulak kata tk tunjuk apa2.. phuikk... sampah much  
Quote mehmet 18-6-2024 05:42 PM
Whos next ?
Quote dreamcatcher 18-6-2024 05:43 PM
Duit byk2 tu pegi bawak anak ko jumpa dentist.
Quote anarina 18-6-2024 05:53 PM
Cuci cuciii Malaysiaaaaa geng pn hamlau ni
Quote krustykrab 18-6-2024 06:00 PM
Nk jual apa pulak ni

Lihat semua komen(6)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

15-7-2024 02:15 PM GMT+8 , Processed in 0.040810 second(s), 34 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top