CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Selebriti Tempatan Lihat artikel

“Kami Kembali Kepada Niat Asal Berkahwin Iaitu Kerana Allah”- Farid Dan Diana Akui Kini Lebih Bahagia

9-7-2024 08:49 AM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 14542| Komen: 24

Description: Pelakon terkenal, Farid Kamil Zahari, dan isterinya, Diana Danielle, sering dianggap sebagai pasangan contoh oleh peminat mereka kerana keberanian mereka untuk kembali bersama selepas bercerai.

Pelakon terkenal, Farid Kamil Zahari, dan isterinya, Diana Danielle, sering dianggap sebagai pasangan contoh oleh peminat mereka kerana keberanian mereka untuk kembali bersama selepas bercerai.

Namun, bagi Farid, perkara ini bukanlah sesuatu yang patut dijadikan teladan secara mutlak. Menurutnya, mereka hanya kembali kepada niat asal perkahwinan mereka.

Farid, 43, menjelaskan bahawa apa yang dipaparkan kepada umum mengenai perceraian mereka bukanlah sesuatu yang baik.



“Macam saya katakan sebelum ini, apa yang kami lakukan itu bukanlah contoh terbaik. Namun, apa yang boleh saya katakan ialah, kami kembali kepada niat asal perkahwinan ini. Apabila kami faham antara satu sama lain, niat asal kami berkahwin kerana Allah, semuanya menjadi mudah,” katanya.


Farid juga berkongsi bahawa dia dan Diana telah menemui jalan dan titik persefahaman selepas berbincang secara mendalam untuk menangani kemelut rumah tangga mereka.

“Sebelum ini mungkin pemikiran dan pemahaman kami tidak selari tetapi apabila sudah duduk berbincang, kami kini berada dalam fasa bahagia. Saya sebagai seorang ayah dan lelaki, rasa bersyukur dengan apa yang berlaku. Sebab semua ini sudah tertulis dan kami hanya menjalani sahaja perjalanan ini,” ujarnya lagi.

Ketika ditanya mengenai dakwaan bahawa mereka masih belum ke mahkamah bagi urusan rujuk, Farid menegaskan bahawa semuanya sudah diselesaikan dengan cara yang tenang dan tanpa mengejar sensasi.

“Rujuk sudah lama berlaku secara dasarnya. Kami ambil jalan tengah untuk selesaikan masalah itu (cerai) dengan rujuk. Kami juga tidak menguar-uarkan bahawa benda itu jadi berita sensasi dan cuma ambil jalan mudah dan terbaik,” katanya.

Untuk rekod, Farid dan Diana pernah bercerai talak satu pada 10 Ogos secara atas talian sebelum rujuk semula pada 31 Ogos lalu. Pasangan ini mendirikan rumah tangga pada 3 November 2012 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Muhammad, 11, dan Nur Aurora, 9.



Kisah Farid dan Diana yang memilih untuk rujuk selepas perceraian menunjukkan bahawa dengan niat yang betul dan komunikasi yang baik, setiap masalah dalam rumah tangga boleh diatasi.

Keputusan mereka untuk kembali bersama bukan sahaja membawa kebahagiaan kepada mereka, tetapi juga memberikan harapan kepada pasangan lain yang mungkin menghadapi cabaran yang sama.

Sumber : Murai.my

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Orenn1 9-7-2024 08:58 AM
sudah2 lah retis oiii duk jual kisah rmhtangga. Sebelum cerai bukan makn drama sgt dua2 eno ni pun, lps ceraiii jah tak lama teruss baik balikk lovey doveyyy. Ni tak habis2 lagi ke dgn cerita rmh tangga phuiii
Quote Orenn1 9-7-2024 09:01 AM
Masih lagi nak tunggang kisah tmhtangga. Retis2 tersangkak zmn skrg suka beno tunggang isu rmhtangga
Quote tidak_kelihatan 9-7-2024 09:02 AM
Orenn1 replied at 9-7-2024 09:01 AM
Masih lagi nak tunggang kisah tmhtangga. Retis2 tersangkak zmn skrg suka beno tunggang isu rmhtangga ...

Kan? Kesian artis2 yg memang hanya ada bakat utk dijual
Quote Orenn1 9-7-2024 09:06 AM
Kdg2 rasa si diana masa tu mcm membesarkan masalah rmhtangga utk ditungganggi sampai ke thp pegi court nak cerai semua demi nak letak nama dia dlm carta tertinggi. Masa tu kan acikk pee asss nama tgh meletop tunggang isu tmhtangga. Seko2 lps tu
Quote Orenn1 9-7-2024 09:11 AM
tidak_kelihatan replied at 9-7-2024 01:02 AM
Kan? Kesian artis2 yg memang hanya ada bakat utk dijual

Tiba2 jadi mcm peluang utk dorg klu tunggang isu rmhtagga. Dulu2 prg malu nak cerita klu ada masalah rmhtangga, boleh2 nak sorok. Skrg ni ditunggangi pulak. Mcm trend. Ni semua berlaku sbb ketizen bodoh pprt
Quote Orenn1 9-7-2024 09:17 AM
Edited by Orenn1 at 9-7-2024 01:25 AM

edited...

couple retisss tersangkakkk phuiii  yg kelakarnya dulu sampai istana suruh dorg pulangkan balik title dato datin pun dorg blh buat derk ttp pakaiii lol sampailah court jatuh hukum lp tu istana tarik balik. Tp kira jenis muka tebal sgt laki bini ni masih hdp pakai gelaran walaupun istana dah bersuara masa tu, low class sgt
Quote prince_marhaen 9-7-2024 09:17 AM
so?....bila nak tayang video uols berjimak?? sebagai bukti sayanggg~~
Quote tidak_kelihatan 9-7-2024 09:20 AM
Orenn1 replied at 9-7-2024 09:06 AM
Kdg2 rasa si diana masa tu mcm membesarkan masalah rmhtangga utk ditungganggi sampai ke thp pegi cou ...

Ye haha. Xnak kalah dgn bini ex bf dia
Quote Orenn1 9-7-2024 09:28 AM
tidak_kelihatan replied at 9-7-2024 01:20 AM
Ye haha. Xnak kalah dgn bini ex bf dia

khennn

Pelik betul lps buat scenes dekat court farid nak peluk, diana sampai ala2 menjerit taknak dipeluk sampai lawyers kena masuk campur, alih3 skrg ni bukan main tayang pic lovey dovey phuiiii
Quote Orenn1 9-7-2024 09:31 AM
nama dah mcm sejukk, seko2 mak janda nama naik mendonia, agaknya dorg pun kena muncul baliklah dgn cerita rmhtangga rujuk bagai tak sensasikan konon
Quote Lily_Elizabeth_ 9-7-2024 09:40 AM
Mata senantiasa steamy eyes. Haish.
Quote Perawankota 9-7-2024 09:49 AM
Tapi siapa Kamal
Quote sapeka 9-7-2024 09:53 AM
Berita apa ni?
Yawn~
Quote noor2 9-7-2024 10:29 AM
Orenn1 replied at 9-7-2024 08:58 AM
sudah2 lah retis oiii duk jual kisah rmhtangga. Sebelum cerai bukan makn drama sgt dua2 eno ni pun,  ...

Haha show off gambo atas katil....sabo jela...perlu ke nk tunjuk bahagia beno..esok2 gaduh balik
Quote tulip-rain-2 9-7-2024 10:40 AM
Terpaling bahagia.
Ke saje keluar cerita mcm ni sbb ade filem farid nak keluar nanti kan. Gunalah modal kisah laki bini.
Quote Ytee 9-7-2024 11:19 AM
bagus la tu
Quote tidak_kelihatan 9-7-2024 11:22 AM
Orenn1 replied at 9-7-2024 09:31 AM
nama dah mcm sejukk, seko2 mak janda nama naik mendonia, agaknya dorg pun kena muncul baliklah dgn c ...

Kebetulan anak dia pun 2 org kan..sama mcm

Bella
PSL
Shungai
Ritrude
Quote TomyamPuteh 9-7-2024 11:24 AM
Nape time diorg bercerai netizen tepuk tangan happy2? Bila diorg rujuk balik, netizen kecam2 pulak? Benda baik kan?
Quote cikperiukkera 9-7-2024 11:52 AM
Fk tu time nk rujuk npk wangi espc time pakai kurta biru..dh rujuk kepam semula. Di plk cantik unbeatable gitchewww

Lihat semua komen(24)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-7-2024 10:54 PM GMT+8 , Processed in 0.059506 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top