Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Degup Ramadan 2018 Lihat artikel

Iklan Raya Petronas Makin Hambar? - Netizen Luah Rasa Kecewa

Oleh: Whitney|7-6-2018 03:33 PM Komen: 14

Setiap tahun, stesen televisyen di negara kita tidak sunyi menyiarkan pelbagai iklan Hari Raya yang menarik, menghiburkan dan menyentuh hati . Antara iklan yang sentiasa menarik perhatian penonton setiap tahun ialah iklan Hari Raya daripada Petronas. Walau bagaimanapun, pada tahun ini ia dilihat sedikit hambar dan kurang mendapat pujian daripada netizen. 


Netizen berpendapat, iklan yang dibuat seperti tidak begitu realistik dan tidak selari dengan zaman sekarang. Kisah yang disampaikan juga seakan sama setiap tahun dan membuatkan netizen berasa jemu.


Ramai netizen yang membandingkan iklan Hari Raya Petronas dengan iklan Hari Raya daripada TNB. Rata-rata memuji dan terhibur dengan kisah yang disampaikan dan dilihat lain daripada yang lain.


Walaupun ramai yang memberi respon yang negatif kepada iklan Hari Raya Petronas,namun ia tetap mendapat pujian daripada sesetengah netizen.  Mereka mengucapkan tahniah dan syabas kepada Petronas kerana berjaya menghasilkan iklan yang terbaik setiap tahun. Netizen tetap rasa terhibur dan tersentuh dengan mesej yang cuba disampaikan.  


Apa-apa pun, iklan Hari Raya wajib kena ada, barulah terasa kemeriahan untuk menyambut Aidilfitri. Betul tak? - CARI 


Apa Reaksi Anda...

Bagus
6
Marah
9
Terkejut
2
Sedih
9
Lawak
8
Bosan
10
0
0
Komen: 14
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote haruslah 11-6-2018 03:39 PM
ok jer starting iklan
cuma ending mcm anti klimaks

Lain-lain Komen

Quote hady_vit 7-6-2018 04:46 PM
sekarang semua berlumba2 buat iklan dah mcm Drama. mmg Iklan kena mcm drama 5-6minits ke?

dulu punya iklan setakat 30saat - 1minit tapi penyampaian berkesan.
Quote drivethru 7-6-2018 05:30 PM
Iklan raya yang paling aku ingat sampai sekarang, kisah adik beradik beli lembu sekor untuk mak. Siap bawak balik naik sampan lagi. Mmg terhibur. Suka dalam duka.
Quote Artemesiaa 7-6-2018 06:24 PM
Apa pun iklan raya tahun ni dari TNB menarik kena dengan suasana beraya yang ceria dan berkerjasama.
Quote munchkin 7-6-2018 10:27 PM
Iklan sedih tak teringin nak tengok.

Asal raya semua nak bersedih bagai.

Cuba tukarlah. Meraikan happy kemenangan
Quote RatuDunia94 8-6-2018 06:26 AM
Asal raya je nak kena sedih2 ke.. Kalo nak sedih2 ko tunggu je la drama raya rashid sibir.. Confirm hujung drama ada yg mati.. Tak mak, anak..
Quote mdhelmi 8-6-2018 08:17 AM
dah lama sgt x tgk tv
xtau ape yg berlaku iklan2 yg menarik dsb
nanti mlm raya mungkin layan tv 1 mlm dgn world cup skali
tgk ramai2 dgn anak sedara seronok sket
Quote gerbera.memopad 8-6-2018 10:04 AM
Yup, iklan Petronas agak kureng tahun ni. TNB is the new powerhouse bab iklan raya kat Malaysia sekarang. Dah 3 tahun yach, iklan best. Good job  
Tapi iklan raya TNB 2001 pon quite memorable. Tertipu den masa 1st time tengok dulu

Quote ninjago 8-6-2018 11:31 AM
dah kenapa sampai nak kecewa??
Quote nuralisa 8-6-2018 03:25 PM
Ntah .. knp smpai nak kecewa pulak ...
klu aku .. layan je lahh
Quote ckenj 8-6-2018 03:33 PM
yer..iklan mak+9 org anak tu...tak de company leh bid.
Quote wirazam 8-6-2018 04:50 PM
tak best langsung iklan petronas ni...boleh bg details tak brp kos pembuatan iklan raya petronas ni...
Quote duffyduck 8-6-2018 08:43 PM
knapa raya ja mesti buat iklan sedih2. cer tgk dsv, ken main meriah raya dia minta duit ahahaha.
Quote irwansuhadi 11-6-2018 03:22 PM
iklan domino pizza lawak
Quote haruslah 11-6-2018 03:39 PM
ok jer starting iklan
cuma ending mcm anti klimaks

Lihat semua komen(14)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top