View: 5427|Reply: 22
|
Issue : Customer Service di Malaysia memang hampeh!
[Copy link]
|
|
Kenapa kebanyakan customer service terutamanya bank, kerajaan, agensi pelancongan banyak yang hempeh sekarang ni?
Macam mana orang nak pergi melancong-- kerja lambat -- baik nak buat passport, nak buat travellers cheque, beli tiket kapal terbang, keretapi, bas ekspress dsb?
Let's discuss --
thanks -- |
|
|
|
|
|
|
|
dah lama tau, dah banyak kali terkena, berat ngan senyuman, kalau mat salih tu, lajuuuu jek.. |
|
|
|
|
|
|
|
double standard |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by putratropika at 7-12-2007 02:49 PM
dah lama tau, dah banyak kali terkena, berat ngan senyuman, kalau mat salih tu, lajuuuu jek..
setuju. buat malu je. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #4 mizfeet's post
aik..?ko setuju..?jangan ler setuju beb...macam la aku nih tak cukup handsome untuk seukir senyuman...
p/s: senyumalah...senyumlahh...ahaiii cik mek molek...(nak aku nyanyi sebaris lagu dari Datuk M daud kilau ker baru nak senyum...??kang aku gelek kang semua bersepah lari...) |
|
|
|
|
|
|
|
hampeh satu hal.. belum masuk bab-bab rudeness ni.. i kalau kena yg kurang-kurang ajar ni, i sound direct time tu jugak.. i tak pedulik.. |
|
|
|
|
|
|
|
contoh paling simple: muka counter girl serius giler masa nak beli tiket MAS...agaknya dia orang tahu, nak tak nak memang kena gi jumpa dia orang utk beli tiket...Rasanya 10 tahun lagi belum tentu kita akan dapat satisfaction bab counter service ni baik di mana jua...gov atau non-gov. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #2 putratropika's post
Macam ada kasta aje kan? |
|
|
|
|
|
|
|
Kalau diorang tahu malu memang diorang tak akan buat macam ni. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #9 Raja^Jogging's post
yer betul....mcam ada kasta...lepastuh mcam triple standard pulak..orang2 yang beso..aku rasa dia senyum macam nak menyeringai...kalau nampak macam orang2 koperat tuh mula la..macam tak senang duduk..nak ambik barang dari tangan pun terhangguk2...macam orang jepun tuh...tapi bila time aku...nak isi borng kat kaunter time tuh gak tak ada pen..kan main muncung lagik..aik!!cepatnya mood boleh bertukar..lempang kang..haaa..baru tau!kalaula aku ada kuasa ghaib...... |
|
|
|
|
|
|
|
Ratu jarang kena sebab diorang tengok muka ratu ni comel. susah sangatlah orang nak layan ratu ni kasar.
kesian kat abang raja. |
|
|
|
|
|
|
|
kat Glory Beach Resort pun sama. Before event, manis mulut janji mcm2..bila dah sampai, mcm2 takde. Bila anta surat komplen, tak jawab2....menyesal buat event kat situ. Customer service sucks, after sales service lagi lah double sucks :@ |
|
|
|
|
|
|
|
glory beach resort mana ni sherrina? nak masuk list "suck hotels". |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by Trunkk_ZZ at 8-12-2007 10:55 AM
kalo kat BSN tuh......rasa nak kasi tampor jek staff situ
dah la lembap,pastu cakap tak sudah2
woiiiiiiiiii.................lain kali takyah arr amik staff ramai2 kalo yang wat keje (buka count ...
Tak jugak la! lately aku tengok kastam2 senyum macam nak sampai ke telinga..! baru aku sedar rupa2 tahun ini tahun melawat Malaysia.. baru la aku nampak tangga bergerak dibuka and kat area chop passport ada aircorn.klu tidak macam kene salai..& nama aje tangga bergerak tapi kene panjat manual..:@ |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #18 Raja^Jogging's post
err..raja...comel pulak aku tengok anjing tuh...bjik mata kaler hazel lagih tuh....suar jeans tu sapa raja??guard kaa????uih...guard pakai suar jean...hebattttt??
[ Last edited by putratropika at 21-12-2007 01:03 AM ] |
|
|
|
|
|
|
|
cashier termsk tak dlm cust service??
ni aku nk ngumpat sorg cashier giant kelana jaya..smlm ms aku nk bayo kt kaunter express,cashier tu suh g kaunter seblah sbb cust die lom bayo lg..g amik duit kt bnk...aku tak kisahlaa...sbb bkn ramai org pun..pastu,cashier tmpt aku bayo ni lak sibuk2 ckp kuat2.."dh tau takder duit nk beli brg..org br kuar dr kg cmtula"..pastu pjg la die bebel2 tuh..kuat lak...aku pandang die,muke die pun takla cm bando sgt...ader hati nk kutuk org kg...helloooo...jgn sembarangan ckp tawww |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|