|
Sape pernah hantar repair komputer kat sini.. Ok tak service.. berapa lama masa dia amek? |
|
|
|
|
|
|
|
ko nak hantar service apa? ikut keadaan la, kalo service format 2 jam pun boleh siap, kalo service kat kedai tak ada barang, barang kena order sampai KL, yang ni boleh ambik masa 1 bulan. |
|
|
|
|
|
|
|
aku dah hantar notbuk pong.. komputer aku panas je mati.. hantar selasa minggu lepas.. semalam call dia ckp tak detect lg kerosakan.. aku cakap a kalo panas je mati.. lg kalo tgk movie lg cepat mati.. td call lg dia cakap kipas tk function..
skang tataula bape lama lg kat sana.. harap siap cepatla.. |
|
|
|
|
|
|
|
thermal paste da kering kot,habuk ke,xpun chipset rosak..kalo panas tu skejap je..xsmpai 5 minit pn tukar thermal paste/ketatkn cooler ke.. |
|
|
|
|
|
|
|
evernew? x penah dgr pun... btw kalo area loyat/imbi, kedai yg paling top repair leptop ialah vital. kedia komputer yg aku keje dulu pun kalo dpt kes leptop yg x leh solve, subcon kat vital ni jerk.... |
|
|
|
|
|
|
|
dah nak sebulan hantar blum siap lg.. busan a takde notbuk.. mmg gini ye nasib kalo hanta dgn warranty, notbuk diperap2.. |
|
|
|
|
|
|
|
kena buat follow-up dik, jangan biar diaorang siap baru call you. maksud follow-up tu call diaorang 3-4 hari sekali tanya perkembangan terkini tentang laptop tu. saya pernah kerja di kedai komputer dulu, utk barang yg customer tak call, yg itu lambat sikit, utk customer yg selalu call sehingga boss pun pening, yg itu diservis cepat sikit. |
|
|
|
|
|
|
|
kena buat follow-up dik, jangan biar diaorang siap baru call you. maksud follow-up tu call diaorang ...
gbam Post at 24-3-2012 01:24
seminggu 2x saya call, sampai org tu dah perli2.. mmg geram... memula cakap spare part takde, bila org lain yg angkat cakap tatau pe yg rosak.. mmg derang suka perap2 ke.. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 9# mushroomsup
masih dlm tempoh warranty ke? kalau aku hantar direct ke service center. gi terus ke acer ke, hp ke. aku dah byk kali hantar laptop, biasa seminggu dah siap. Kalau dah sampai sebulan tu pelik skit. |
|
|
|
|
|
|
| |
|