Berhajat menukar nombor telefon? Mungkin ada permasalahan datang sekiranya anda bertukar nombor telefon. Bimbang pula dengan akaun MySejahtera yang telah didaftarkan dengan nombor tersebut akan hilang, terpadam dan sebagainya.
Kebarangkalian mengalami masalah nombor telefon dan email tidak aktif, atau mungkin anda telah logout dari akaun MySejahtera, jadi apa perlu buat? Sebenarnya anda boleh sahaja membuat akaun baharu tetapi dengan syarat anda perlu padam akaun lama terlebih dahulu. Perkongsian daripada Siti Nur Zulaikha, boleh menyelesaikan masalah anda.
Cara Padam Akaun MySejahtera
Di sini cara bagaimana untuk memadam ataupun delete akaun MySejahtera anda yang lama walaupun anda tidak dapat login ke akaun tersebut. Untuk membuat sebarang perubahan kepada akaun MySejahtera, anda boleh menggunakan perkhidmatan MySejahtera Helpdesk.
Sistem ini akan memaparkan pelbagai masalah yang dihadapi secara terperinci. Kebanyakan isu biasa ada disenaraikan dalam Soalan Lazim (FAQ). Hijabi inia kongsikan cara padam akaun. Untuk kemaskini maklumat pun boleh gunakan cara yang lebih kurang sama.
Langkah 5: Masukkan ID Pengguna MySejahtera yang lama (tolong faham yang lama. Kalau ID Pengguna MySejahtera nombor telefon, masukkan nombor telefon, kalau ID Pengguna e-email maka masukkan email.
Langkah 6: Masukkan ID Pengguna MySejahtera yang lama (kalau Id Pengguna MySejahtera nombor telefon, tekan nombor telefon dalam bulatan kecil. Jika Id Pengguna MySejahtera e-mel, tekan e-mel) alamat e-mel untuk dihubungi tu masukkan e-mel yang aktif ye.