|
Issue : Customer Service di Malaysia memang hampeh!
[Copy link]
|
|
ini pendapat saya... kekadang customer pun tak kurang sombong nyer..
ada yga muka dah terlebih cuka..bukan gula...memanjang masam..
ada yg ckp style berlagak..kurang ajar..kalo nak minta apa2..
so bende nih terpulang juga pada diri memasing..
bagi nosa -- sebagai manusia..jangan le nak berlagak sesama kita ..
kalo dah keje cari rezeki dengan manusia juga..sifat senyum, melayan dengan rasa hormat ada lah wajib
kita jugak jangan le muka masam -- kalo kita senyum dan layan ngan baik..tentu org yg lain yang buat bender yg sama..
tapi tak dinafikan jugak walopun ada waktunyer kita nih punya lar senyum --org kat kaunter tu buat muka tak layan..rasa benci, nyampah, meluat membuak-buak.. |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
betul tuh nosa. selalunya kalau kita gi kaunter tentu ada hal kan. dan normalnya kita selalu gi dgn niat baik la sbb kita yg perlu ke kaunter tu kan. org kat kaunter tuh layan kita cemana; hah ITU yg kire nasib2 tuh.
ker nak kena buat mata pelajaran baru kat sekolah untuk bentukkan good culture, sifat2 hormat org lain, tidak pndg rendah etc ??
sebabnya selalu gak kena mcm ddddd kena tuh, kat giant setiawangsa. alamk, giant lagi???!!! ntah la. drg selamba jer sembang2 ngutuk org or pasal hal2 diorang seniri dpn customer. dah ler kita terpaksa dgr umpatan2, muker lak masam mencuka ngan kita, nak mintak duit payment lak suara pun tak kuar. tu lah, dah penat sembang antara kaunter !!!
heran kan. takkan la tak boleh ada perasaan nak jadi polite ngan sesape aje pon. kalau semua org niat nak buat baik kan bagus... aku nih mimpi kot |
|
|
|
|
|
|
|
wow topic menarik, ini kira gabugan segala service yg ada kat malaysia, banking, shopping malls, gov or non-gov.
anyway, last 2 weeks hike pegi giant south city plaza in serdang, abg hike terkena dgn sorang cashier kat situ, dah la diorang letak harga salah (benda biasa for giant, hike terkena few times giant in nilai and kajang), pehtu bila my bro kata tak jadik beli coz different price, cashier to tarik muka woooo, my bro yg mula2 takde niat nak komplen pasal harga tu, trus mintak panggil supervisor. Dapat supervisor tu my bro sound la, pasal harga brg dier selalu silap, then my bro pegi jumpe cashier tu balik, my bro cakap, i dah sound your so-called manager, mmg ur silap, so next time JGN TARIK MUKA, sib baik aku takde situ, kot tak dgn kepakaran hal2 nasik tambah ni aku ni, mmg sah secara LIVE aku sound, WEI BARU KEJE CASHIER, JGN BERLAGAK, KALO TAK NAK KEJE JUMPE ORG, PEGI SAPU SAMPAH KAT BELAKANG BUILDING NI, SAH KO TAK PAYAH JUMPE ORG".
itu satu hal la
dulu aku pernah buat gak customer service, depan customer, on phone sume ada, tapi bukan nak kata la, kekadang, mmg ada customer yg buat perangai la plak, aku dah senyum, greet good day bagai, pergh muka mencuka, aku pun tak paham, to all customers yg mcm ni, aku nasihatkan - ha jgn komplen kat forum cari cakap customer service kat malaysia tak mesra , nilai diri sendiri balik... |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|