|
pelot marines better daripada aussie? |
|
|
|
|
|
|
|
Post Last Edit by lkick2113 at 20-2-2010 18:02
pelot marines better daripada aussie?
observateur Post at 20-2-2010 16:12
tu dah semestinye...coz pilot US (even though dari marines corps) lebih terlatih dan flying hours pon dah byk compare to aussie more or less mcm Air force kita je in fact bilangan fighter aussie dan malaysia lbh kurang je dari kita...x byk beza sangat.... |
|
|
|
|
|
|
|
Post Last Edit by lkick2113 at 20-2-2010 18:01
Malaysia
Combat aircraft
Aircraft Origin Role Versions In service[1] Notes
Fighter Aircraft
Sukhoi Su-30 Russia Multirole Aircraft Su-30MKM 18 Initial Operational Test and Evaluation (IOTE)
Boeing F/A-18 Hornet United States All weather multi-role fighter F/A-18D 8 Capable of, and Intended for multirole missions at sea and maritime interdiction. Operable at night/in all weather.
Northrop F-5 Tiger II United States Reconnaissance F-5E RF-5 16 2 Upgraded, however operation status unknown.
Mikoyan MiG-29 Russia air superiority fighter MiG-29N 14 Still in service and being used as attack aircraft. Provide support for the new SU-30MKM multirole fighters.[2]. However, these aircraft are in the process of being replaced, and will only be in service until the replacement aircraft are selected and deliveries have arrived.
BAE Hawk United Kingdom light attack aircraft Mk.208 13 Being used as a fighter-bomber. Provide support for MIG-29 and SU-30 MKM
Australia
Aircraft Origin Type Versions In service[15] Notes
Fighter Aircraft
McDonnell Douglas F/A-18 Hornet United States
Australia Fighter/Attack F/A-18A, F/A-18B 54, 17 (total = 71) Built in Australia under licence from McDonnell Douglas. The F/A-18 fleet has been the subject of various upgrades since it entered service in the 1980s and remains capable, but fatigue issues mean that it may not remain a viable front-line air defence option until the planned retirement date of 2015, although this is being mitigated through a centre barrel replacement program[citation needed]. They will be replaced by 100 F-35 Lightning II. |
|
|
|
|
|
|
|
tak boleh Upgrade jadi SUPA FULKRUM '' Super Fulcrum '' ker ? |
|
|
|
|
|
|
|
40# cmf_nando
sebab FA-18D tu penjaga keamanan circuit negara |
|
|
|
|
|
|
|
kalau nak upgrade...
Modenkan Sistem Avionik , Analog kena tukar pakai Digital... |
|
|
|
|
|
|
|
Airframe MIG-29N kita nih tak berapa tua sangat kan..... |
|
|
|
|
|
|
|
Airframe MIG-29N kita nih tak berapa tua sangat kan.....
HangPC2 Post at 21-2-2010 14:12
kalau ikut kata venez...dah "sampai umur"...calculation utk airframe bkn ikut opration/ flight hours....tp ikut masa...terbang atau tak it still count... |
|
|
|
|
|
|
|
MiG bleh jerk upgrade jadi SMT or OVF tapi a bit costly... semua benda kena tukar |
|
|
|
|
|
|
|
42# lkick2113
kita kalah sebab rule n taktik yang kita pki is on shelf, senang org nak agak n counter... afos perlu bykkan pilot yg gila2 skit mcm dulu... |
|
|
|
|
|
|
|
42# lkick2113
kita kalah sebab rule n taktik yang kita pki is on shelf, senang org nak agak n counter... afos perlu bykkan pilot yg gila2 skit mcm dulu...
venez Post at 21-2-2010 15:16
aku rasa tu inisiatif pilot sendiri......kalo harapkan tunjuk ajar teori+praktikal pon kalo x pandai explore kelebihan sendiri pon susah gak.... |
|
|
|
|
|
|
|
dapat MIG-35 jadilah....... |
|
|
|
|
|
|
|
"duit duit...dimana kau duit".....(baca sambil nyanyi....).. |
|
|
|
|
|
|
|
42# lkick2113
kita kalah sebab rule n taktik yang kita pki is on shelf, senang org nak agak n counter... afos perlu bykkan pilot yg gila2 skit mcm dulu...
venez Post at 21-2-2010 15:16
sedikit sebanyak, kebolehan ini berkait juga dgn cukupnya min flying hours & maintenance aircraft, ye dak?
Maksud aku, sebab bajet ciput, flying hours kurang. maintenance extra mahal pulak (more flying hours, more maintenance selain kos minyak dll).
So it boils down basically to RM; or the lack of it....izzit? |
|
|
|
|
|
|
|
kalau bleh lelong barang2 skrap rasanya kaya gak air force, leh beli jet2 baru... |
|
|
|
|
|
|
|
Taktau la .... MiG 29N dah ada pembeli ke?
Trade in ngan Ruskies leh dpt additional Su-30MKM .... |
|
|
|
|
|
|
| |
|