View: 7734|Reply: 66
|
Tuduhan Layanan HKL 'lebih teruk dari binatang', Prudential Tampil Mohon Maaf
[Copy link]
|
|
Isnin lalu, Datuk Dr Zaininah Mohd Zain dalam satu kenyataan menafikan dakwaan seorang ejen insurans yang berang dengan HKL di atas layanan terhadap pelanggannya 'lebih teruk dari binatang' yang kini tular di media sosial.
Pengarah Hospital Kuala Lumpur (HKL) itu turut menyifatkan ia sebagai tuduhan palsu dan telah mencemarkan imej hospital tersebut.
sumber : mStar
Memetik laporan mStar, menerusi satu kenyataan media yang dikeluarkan hari ini, Prudential Assurance Malaysia Berhad (PAMB) kesal dengan dakwaan yang dibuat seorang ejen di bawah agensinya sambil memberi jaminan kepada HKL dan orang ramai bahawa kenyataan yang dibuat itu tidak mencerminkan nilai dan kualiti dalam penyampaian perkhidmatan syarikat terbabit.
“Kita telah memulakan siasatan dan akan memastikan proses yang sepatutnya diikuti sebelum mengambil tindakan yang sewajarnya.”
Sehubungan itu, PAMB memaklumkan pihaknya telah menghantar surat kepada HKL bagi membuat permohonan maaf berhubung perkara yang berlaku dan telah mengambil tindakan segera untuk memadamkan ‘posting’ yang dibuat oleh ejen berkenaan.- CARI
sumber : mStar |
|
|
|
|
|
|
|
insurans prudential rupanya fikir insurans tafakur azizan osman |
|
|
|
|
|
|
|
Confirm agent ni kene buang. So bole la menangis dibucu katil sambil scrap jari jemari ko hidup2 guna keyboard |
|
|
|
|
|
|
|
nasib la ko dikkk.. fikir sebelum post apa2 di socmed. salah sndri so tanggung la sndri.. |
|
|
|
|
|
|
|
baru jadi agent insuran fitnah macam2 sbb nak jual imsurans je |
|
|
|
|
|
|
|
ejen insuran tu bole tuka keje jadi ejen lebih teruk dari binatang |
|
|
|
|
|
|
|
Anak Dr zaininah ni kawan sekelas dulu..rindu kegebuan budak tu
Untuk tak ot, ejen insuran ni boleh start buat uber pulak dah pasni |
|
|
|
|
|
|
|
Melampau2 fitnah semata2 nak jual insurans. |
|
|
|
|
|
|
|
Kejap je kau viral kan kak. Kerana mulut badan binasa. |
|
|
|
|
|
|
|
mopdido replied at 25-10-2017 08:14 PM
Anak Dr zaininah ni kawan sekelas dulu..rindu kegebuan budak tu
Untuk tak ot, ejen insu ...
Tak de kena mengena pun dgn artikel tu.....Dr zainiah pun tak kenal kau dikkk..... |
|
|
|
|
|
|
|
dulu bos aku pernah cakap..
manusia yang paling kita jangan percaya:
1. (terlupa sapa)
2. penjual insurance
|
|
|
|
|
|
|
|
zaman sekarang
apa2 semua nk post socmed
cash la sekarang!
lepas ni sure agents tu sure start jual nasi lemak |
|
|
|
|
|
|
|
Desperate sangat nak jual insurans sampai tabur fitnah cenggitu sekali. Ni mesti jenis yang bila cakap dengan potential client sampai bersembur2 air liur tabur cerita bukan2 untuk nak meyakinkan orang ambik insurans dengan dia |
|
|
|
|
|
|
|
kalau dah kena buang kerja tu nenanti bila sakit jangan pergi HKL . Gi lah private hang kan ada insurance. |
|
|
|
|
|
|
|
alamakkk.. aku amik insurans prudential..
tapi nasib agen aku bukan mcmni..
kat fesbok dia elok2 jer.. |
|
|
|
|
|
|
|
no.1- Orang politik..
|
|
|
|
|
|
|
|
Hahahaha Padan muka hang..sembang kemas. Saheh prudential warning hang tak pun hold lesen..
Agen insurans ni jahat juga sebenarnya (segelintir). Kawtim ngan Doctor & patient tipu syarikat. Demam biasa je kot, tapi influence patient suruh claim insurance, suruh doctor masukkan patient dlm ward. Dapat percent banyak la tu... |
|
|
|
|
|
|
|
najib888 replied at 26-10-2017 01:25 AM
Hahahaha Padan muka hang..sembang kemas. Saheh prudential warning hang tak pun hold lesen..
Agen ...
biasa cmni agent tu letak dlm kategori blacklist or terminate terus. Itu je. Actually kalau client ada prob dgn agentpun boleh complaint dkt syarikat insurance. Mendapatlah mereka pengajaran |
|
|
|
|
|
|
|
Kalau HKL saman bagus ni. Jadi teladan pada agen lain. |
|
|
|
|
|
|
|
Aku lagi suka agen yng bercerita tentang kebaikan produk deme berbanding yang suka buat comparison dgn cara memburuk2kan product company lain. Bukan insuran saja, lain-lain hal/produk pun sama. |
|
|
|
|
|
|
| |
|