CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

1234Next
Return to list New
View: 12578|Reply: 61

Cashier Ninso Mengamuk Sakan Dimaki Pelanggan

[Copy link]
Post time 12-8-2019 10:05 AM | Show all posts |Read mode
Frasa 'Pelanggan selalunya betul' kadangkala perlu difahami dari perspektif berbeza. Kata keramat ini sering menjadi pegangan apabila pelanggan berurusan dengan penyedia perkhidmatan sama ada jual beli produk atau khidmat nasihat, rundingan dan servis fizikal.

Kata keramat ini bukanlah sesuatu yang mutlak dan memberi kuasa penuh kepada pelanggan.



Kredit Foto - Ihsan Pembaca Layar Facebook




Baru-baru ini, tular video seorang juruwang di kedai serbaneka Ninso, Batu Pahat mengamuk sakan sambil membaling papam tanda 'kaunter tutup' kepada seorang pelanggan yang sedang merakamkan aksi beliau.










Wanita memang makhluk Allah yang istimewa dan sedikit beremosi, tapi tiada siapa dalam dunia ini yang suka marah dan mengamuk tanpa sebab kan?


Menerusi kicauan di twitter, juruwang tersebut tampil memberi penjelasan perihal kejadian sebenar.
















Pelanggan tersebut turut menjelaskan perkara yang berlaku menerusi komen beliau di laman Facebooknya. Beliau berhajat untuk membeli barang di belakang kaunter juruwang dan meminta juruwang berkenaan mengambilnya kerana kawasan itu adalah kawasan larangan.



Oleh itu, juruwang tersebut memarahinya. Pelanggan terbabit turut memuat naik video itu dan seterusnya memaklumkan kes tersebut telah selesai dalam satu tulisan di laman Facebooknya.















Pelanggan sentiasa betul, hanya jika mereka betul dan penyedia perkhidmatan juga tak pernah salah. Semoga perkara ini menjadi pengajaran untuk kita semua. - CARI




Sumber FB Rizal Hakimm dan Twitter a.sbrn @fhsbrn

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-8-2019 10:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Silap tu. Customer not always right.. sebenarnya, customer has a right..

Right= kanan, betul, hak
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2019 10:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Benci lah aku golongan makcik yg batak medsoc baru pandai main smartphone sikit2 nk record n viral kan
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2019 10:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Perangai customer kamjad mcm ni mmg ada.. Aku kekadang hangin juga.. Dah beratur elok lps tu sesuka hati bapa dia nak potong barisan.. Lps tu berani buat muka kerek dgn aku.. Mmg aku sound depan..

Lps tu tak beradap dgn cashier.. Ingat cashier kuli bapa depa kot. Org perangai mcm ni elok duduk dlm hutan kawan dgn beruk.
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2019 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Tiba2 kau rakam.. pastu panggil sundal.. x menyabar nak barang.. memang saja cari gaduh. Aku pun angin..
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2019 10:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Adik ni patut saman malu
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 12-8-2019 11:15 AM From the mobile phone | Show all posts
umbut: Tiba2 kau rakam.. pastu panggil sundal.. x menyabar nak barang.. memang saja cari gaduh. Aku pun angin..

Kan!!kalau kena dgn aku mmg aku tibai makcik ni br puas hati nak viral ke apa pi mampozzzz
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2019 12:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Jahat mak cik ni saja2 nak bagi budak ni kena buang kerja.  Apa nak jadi la dgn org melayu sekrang, sikit2 nak viral. Benda kecik pun nak jadi isu. Dulu aku bengang juga dengan cashier Giant sebab jahanamkan voucher aku. Tapi aku malas nak gaduh2 teruk sampai viral bagai. Boleh je nak viral sebab budak tu memang kurang ajar cakap tak sopan tapi aku tak la sejahat tu.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-8-2019 12:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Laki bini satu family sama je perangai hamjad.
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2019 12:45 PM | Show all posts
Edited by capiloton at 12-8-2019 12:46 PM

tiru perangai kiasu la nih.
dia yang buat hal, dia yang yang provoke,
lepas tu keluar kan phone rakam video bila orang tu retaliate.
perangai sial kiasu ni sekarang dah meresap dalam org melayu.
selfish madafaka.

Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2019 01:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Baling dengan pisau biar terpacak kat dahi dia! Mati terus lagi bagus!
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2019 01:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Memang puas tengok dia baling mende kuning tu.
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2019 01:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Tiga kali kena main, amek kau. Sekarang ni org ambik bidio tak pakai otak justify salah orang ke salah sendiri asal jealous
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2019 01:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Minta maaf kata, batu pahat rasanya tempat pahlawan melayu duduk singgah2 sebelum berperang, jadi kes ni elok ditutup, sebab tak perlu expect benda yang suci murni kalau dah bergaduh dgn orang2 yang ada darah pahlawan, takut tiada dalam darah mereka kaedahnya

Nak customer always right and worker never naik tangan bolehlah pergi dekat tempat fast food and restauran yang penuh dengan waiters yang dah diajar majikan jadi hamba customer,

Seminggu lepas ada tgk video waitress Secret Recipe kena layan macam vavi dengan customer sepet, sudahnya budak tu yang disalahkan, tak taulah kalau si sepet ada kad OKU seperti biasa
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2019 02:25 PM | Show all posts
So ape acc customer sial tu? meh sini kita buli siber customer tu pulak.
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2019 02:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Customer always right kalau kau kategori berperi kemanusiaan la....

Kalau ko nak pilih2 benda belakang kaunter tu pilih la waktu tak ramai orang..  Boleh?  Aku kalau jadi customer yg berbaris kat belakang ko,  dah tu ko pilih2 barang mcm ko pilih kain kat kedai kain, memang la nak kena..  Silap2 ko yg viral.  
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-8-2019 03:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Bongokla pesen time sibuk nak pilih memilih dengan lemah gemalai sume. Iols memang berbulu dgn org yg suka amik masa lama nak buat keputusan pilih barang sebab lepas tu tetap menyesal tersalah pilih juga. Baikla iols tgk kualiti, warna, kegunaan, yg mana manis dipandang haaa terus bayar. Kebarangkalian nak tersalah pilih + menyesal dalam 5%-10% je pon.
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2019 03:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Klu ada pic makcik tu ok gak..bole melahar.berjemaah...
Xde adab pnye orang
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2019 03:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Selalu sgt pekerja melayu kena mcm ni. Makin2 menjadi skrg
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2019 03:35 PM | Show all posts

sebab itu jangan makan daging, boleh jejas emosi
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-9-2024 10:26 AM GMT+8 , Processed in 0.053181 second(s), 38 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list