View: 2824|Reply: 11
|
"Can I Advise You Something?" Teruk Touch 'n Go Dibasuh Netizen
[Copy link]
|
|
Kredit foto: Facebook
Ungkapan "Can I advise your something?" menjadi popular selepas pendedahan oleh Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Latheefa Koya tentang isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) baru-baru ini.
Faktor itu mungkin menarik perhatian penulis skrip iklan Touch 'n Go untuk diaplikasikan pada kempen media sosial syarikat berkenaan termasuk dalam Facebook.
Walau bagaimanapun, strategi itu seolah-olah memakan diri apabila ruangan komen di bawah status Facebook yang memaparkan ungkapan tersebut pada 13 Januari lalu digunakan oleh para netizen untuk melepaskan geram.
Rata-rata mereka yang menggunakan perkhidmatan Touch 'n Go eWallet tidak berpuas hati kerana baki yang ada tidak boleh digunakan untuk menjelaskan bayaran tol.
Berdasarkan aduan seorang pelanggan, masalah itu menyebabkan dia terpaksa menambah nilai secara berasingan untuk kad Touch 'n Go dan eWallet.
Kredit foto: Facebook
Malah, ada pelanggan yang mendakwa, nilai sebanyak RM167.70 telah ditolak daripada eWallet miliknya untuk membayar barangan yang dibeli daripada Taobao tetapi wang tidak diterima oleh kedai dalam talian itu.
Begitu juga dengan talian khidmat pelanggan Touch 'n Go yang dikatakan tidak menjawab panggilan daripada pelanggan.
Kredit foto: Facebook
Pelanggan juga membangkitkan tentang isu aplikasi telefon pintar Touch 'n Go eWallet yang tidak boleh diakses.
Kredit foto: Facebook
Hampir kesemua luahan netizen dalam ruangan komen status Facebook tersebut tidak dijawab oleh pengendalinya.
Situasi serupa turut dilihat dalam Instagram di mana netizen merungut tentang portal Touch 'n Go.
Kredit foto: Instagram
Harap pihak Touch 'n Go mengambil tindakan susulan terhadap 'nasihat' daripada pelanggan-pelanggan untuk menambah baik kualiti perkhidmatan. - CARI |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
Malah, ada pelanggan yang mendakwa, nilai sebanyak RM167.70 telah ditolak daripada eWallet miliknya untuk membayar barangan yang dibeli daripada Taobao tetapi wang tidak diterima oleh kedai dalam talian itu.
dgn kemunculan apps yg pelbagai skrg ni ..dah agak perkara ni akan terjadi.
nak mintak return bukan senang , kurang beban bank nak deal dgn online shopping ..apps developer plak happy dapat advance money. isshhh tak reti nak explain panjang2 |
|
|
|
|
|
|
|
Boost pun hari aku tgk mcm slow.. Aku nak byr bil celcom..maybe sebab hari ni dah start claim 30 yg kerajaan bg kot. |
|
|
|
|
|
|
|
hakak add my card to e-wallet, other than that hakak takde another similar e-wallet apps installed...anak2 pun hakak topup rm50 a month allowance untuk diorang pakai kat convenience store... |
|
|
|
|
|
|
|
padan muka touch n go!itu jer i nk ckp...email x balas!dah setahun tunggu! |
|
|
|
|
|
|
|
iklan ni mmg target audience dia puak2 komunis,
jgn kita pulak yg sentap |
|
|
|
|
|
|
|
Bisnes monopoli kroni punya. Tu pasal perangai macam hanat |
|
|
|
|
|
|
|
Skrg tk bleh access nk claim rm30 gomen bg ni |
|
|
|
|
|
|
|
rugi la touch n go.... org nak claim Rm30 xboleh... terpaksa pergi ke grab atau boost
looser |
|
|
|
|
|
|
|
ntah aku xtergerak hati nak guna cashless apps ni..bukan pe servis lembab n aku bimbang betul2 "cashless" dalam acc kang xpadan patutnya ade baki lagi.. |
|
|
|
|
|
|
|
Bagus dah makin ramai bersuara dan bagi saranan |
|
|
|
|
|
|
|
Yes! Ada jugak ramai yg komplen. Tng e wallet mmg menyusahkan |
|
|
|
|
|
|
| |
|