View: 3307|Reply: 38
|
Budak Mabuk Disebabkan Tin Alkohol Sebiji Macam Milo
[Copy link]
|
|
Sebuah syarikat minuman alkohol dilarang daripada mengiklankan dan mempromosikan salah satu jenama minuman tersebut selepas seorang kanak-kanak menjadi mabuk akibat mempercayai minuman yang disangkakan air Milo.
Syarikat Howler Brewing, Choc Milk Stout di South Gippsland, Victoria mengguna pakai logo minuman alkohol hampir menyerupai minuman coklat dalam tin popular berwarna hijau.
Ibu bapa kepada kanak-kanak itu yang menyangkakan ia adalah minuman coklat susu kemudian membuat aduan kepada pihak pengiklan minuman alkohol.
Suruhanjaya Victoria bagi Peraturan Minuman Keras melarang Howler mengeluarkan iklan dan promosi Choc Milk Stout dalam bentuk sekarang.
Suruhanjaya itu mendapati produk minuman itu melanggar peraturan berkaitan pengiklanan alkohol termasuk penyampaian komunikasi yang tidak mempengaruhi kanak-kanak.
Sumber: Utusan |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
Tak salahkan budak tu
Kalau kecik lg xtau membaca, mmg la xtau tulis STOUT kat situ |
|
|
|
|
|
|
|
Kesian budak tu..berapa lah umur dia agaknya kan.. harap-harap jangan la umur sekolah rendah mcm tu |
|
|
|
|
|
|
|
copy btl ngn milo punya logo ye.. aduh naya
|
|
|
|
|
|
|
|
Jab, jab, artikel tu kata mak bapak budak tu yg beli la kan bagi anak dia sebab kat Australia mana below 18 boleh beli alcohol pun. Dah terang2 STOUT Howler Brewing Company tulis situ.
Reporter pun tak tulis betul2 cerita penuhnya. |
|
|
|
|
|
|
|
mmg sejibik sejibon copy tuh, kalau parents dia pon tak perasan agaknya terambil benda lain. tapi dari segi rasa sama je eh choco milk letak alkohol dgn choco milk biasa? mcm kuat je tu sampai mabuk budak tu |
|
|
|
|
|
|
|
hahahaha mak aihhhh logo nyaaa pun mengundang |
|
|
|
|
|
|
|
Boleh pulak lepas branding mcmni |
|
|
|
|
|
|
|
Nestlé mungkin boleh cuba saman atas dasar passing off |
|
|
|
|
|
|
|
Kesian budak yg jadi mangsa. |
|
|
|
|
|
|
|
Mmg ada org ambil barang kt kedai skali tengok je. Btw mmg tin stout ni skali imbas mcm Milo. Company stout ni yg mesti tukar design. Mcm misleading. |
|
|
|
|
|
|
|
Haihhh tak pasal je dikkk ko minum alcohol. Mak pak kau tak cek betul2 keee? |
|
|
|
|
|
|
|
Tesco, giant suka la wat gini.. Packaging yg almost serupa, letak kat rak dekat2, tp untuk kategori produk yg sama la.. |
|
|
|
|
|
|
|
uishhhh. budak2 mmg cepat tertipu laa. lagi2 yg xpandai baca lg tu |
|
|
|
|
|
|
|
pearl.silver replied at 12-8-2021 12:47 PM
Tesco, giant suka la wat gini.. Packaging yg almost serupa, letak kat rak dekat2, tp untuk kategori ...
Betul tu...tp quality haukkk...dlm iklan siap tulis lebih murah dari jenama terkenal...dh ko copycat packing blkg kedai mmg le murah |
|
|
|
|
|
|
|
Bahaya kalau packaging sama lebih kurang dengan jenama lain. Kena isi kandungannya bahaya untuk kanak2 macam dalam kes ni betul2 menyusah dan mengelirukan |
|
|
|
|
|
|
|
bukan takat budak, aku pun sekali pandang igt milo.. aku imagin budak ni dok tgk dlm fridge tu, terus sambaq ja... |
|
|
|
|
|
|
|
mmg xperlu lepas checking dulu ke baru boleh proceed nak jual atau iklan produk |
|
|
|
|
|
|
| |
|