|
:@ Adoi camana la aku nak express kan tension aku tahap universe nih :@:@:@ ...smlm aku try tranf 3rd party acc kat kak aku thro RHB online tkleh dia kata dot.com rows tu salah...ok fine 2 x je aku try aku takut kena block blocked kalo dah masuk kali ke3...so far sblm ni pon nak transfer bukan senang pernah dot.com card haku kena block pasal 3 kali attempts salah gak.
Ok takpe aku cool lagik...pg tadik aku gi carefour subang nak beli barang dapo so aku hingat nak tranf machine ker duit kak aku tuh...or kalo takde facility tuh aku wdraw dan transfer kat ss15 je kot on de way nak balik umah...sbb duit haku dah tggl bbrp plo hengget jerk... len poblem lak :@:@ (aiyoo berangin nyer aku...)...masuk kad nak wdraw...pehtu mch appear transaction cancelled..aku try lagik pon sama...aku gi ss 15 plak...pon camtu riso kad aku kena telan (kang satu hal lagik)...aku balik umah try balik RHB online tuh...la bila sign on...takde apa2 paparan pon.... siap ader pop up open with apa tah...so aku riso kang apa2 hal jadik lak...aku surrender and
I try to call the cust service centre peh tu aku tunggu2 giliran last2 dia jawap (auto voice) pls cll later...Ooo my god...korang tau ka betapa bengangnya haku...
napa teruk sgt...nama dah kelas...tp service hampeh...bukan takat tu jer...kalo kol diorang pon on daily transaction sbb opis aku pakai RHB ...semua tak tau....nak tanya belen acc pon berjanggut....HR Manager haku pon sakit jiwa ngn diorang nih...kalo tanya produk diorang ni semua tak tau esp EHr reflex tuh...tp tranfr'd to Cust Service Officer???? Pahtu malas nak layan queries...adui la...:geram: kenapala korang jadik cam gini woi....korang ni keja kerajaan ka...kalo BSN tu aku maapkan lagik la...ni ...service korang totally out of order
Kalo cam gini bek la aku pakai Maubenk 2u walopon human service diorang hampess...tp online service wise...perfect...
Sekian dari haku yg sungguh kuciwa lagi berangin
[ Last edited by kacang^soya at 25-11-2007 12:05 PM ] |
|
|
|
|
|
|
|
Aku pun dulu pernah kena jugak masa call RHB. dekat 10 kali baru dapat. Sebab kad kredit aku tak sampai2. Last2 bila kad kredit sampai aku pun malas nak guna. takut kalau ada masalah kang aku call tak angkat2 jugak.
Cuma sorang member aku yang pro-local bank dan anti-foreign bank yang selalu dpt call cepat. luck kot. |
|
|
|
|
|
|
|
Aku problem yang sama. Memang Hampeh RHB ni. Online Kaput..., ATM card
"Transaction Rejected aje". Bila call Customer service... "pls call back later".
Counter Staff RHB ni, kuregggg sesangat PR n not friendly.
Aku rasa nak tukar Maybank jugak la.
TENSION gilerrrrr. |
|
|
|
|
|
|
|
sabar..last saturday i bayar bil pakai rhb online ok lagik... tapi yesterday sumer atm out. kuar error yang sama la transaction cancelled kut. 2 3 atm jugak try. ntah ntah sistem rhb nih kena hack tak? ke server kat hq down ke... (aku hantam jerk ni.. ) |
|
|
|
|
|
|
|
rhb mmg mangkuk pon...dh 2x aku tkena..
1st psal itenet bnking...mcm gampang ...dua kali aku regist tak boleh jugak..siap kna block..so dh mlas sgt aku guna cimb jaa..snang..tak bnyak songeh...
2nd plakk prob aku time nak buat pnjaman asb...janji smnggu dh boleh sttle..tp tnggu smpai sebln tak call pon:@ ...bila tnya mcm2 reason bg...gasak laa...byk lg bank yg ada... |
|
|
|
|
|
|
|
aku no problem jer.. orait jerr so far.. internet banking pun orait... call service center pun orait... tak dak masalah pun... baru jerr mintak credit card yearly fee waiver, pun dapat, no problemo... |
|
|
|
|
|
|
|
me also. tak de problem pun ngan RHB. Sofar smooth jer. |
|
|
|
|
|
|
|
dot com tu perlu jugak ke.. kalo org tu sign up dah dgn alphanumeric.. perlu ke lagi DOt COm card?? |
|
|
|
|
|
|
|
aku pun nyampah tahap gaban dgn rhb..hanya kerana dia reject personal loan aku..kuikuikui
so far - aku dah cancel credit card & close account.. |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by adieha at 9-1-2008 05:45 PM
dot com tu perlu jugak ke.. kalo org tu sign up dah dgn alphanumeric.. perlu ke lagi DOt COm card??
DotCom card tuh perlu utk buat online transactions. Function lebey kurang TAC Maybank & CIMB.
Service RHB memang HANCUS... Both banking & online... Apsal la laki aku banking dgn RHB nih??? |
|
|
|
|
|
|
|
aku xtau laa bank lain nyerr sistem mcmana...tp ritu de skali aku nk settle akunye asb..staf dier r suh aku naik jupa officer kat tgkat 3...kemain besar opis diorg..ada smpai 3tgkat...tp staf yg tggal brapa kerat jer... ...diorg yg bukak kaunter, diorg jugak yg jdik officer...bla tnya staf brapa org, dia jwb brapa org yg aku nmpk byk tu jer laa staf diaa...mak aihhh.... |
|
|
|
|
|
|
|
kawan aku yg keje ngan rhb pun dah blah
dia kata RHB takde system..pekerja lembab ckit
kawan aku dah keje 1 thn tak confirm2, pastu payslip biasa dorang email jer..staff yg kat kaunter byk berbual dari bekerja..sbb tu lambat.. |
|
|
|
|
|
|
|
RHB online website is the worst...!!
dah lah slow sgt. asyik keluar error. aku bukak maybank2u boleh buat 2-3 transaction, RHB tak kuar2 lagi even 1 page pun.. tension aku..
so rasanya RHB tu just utk tengok balance jer boleh lah kot.... |
|
|
|
|
|
|
|
aku bayaq gheta kat rhb....
lambat gila babi servis...
kadang kena tunggu sampai sejam padahai tak sampai 10 orang pun ada lam bank...
ada 6 kaunter bukak 2 ja...
RHB = rashid husin babi... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #17 hyphrigian's post
wuih ko...tersedak-sedak pak rashid kat opis dia skang ni..
tak pasal2 kena walopun dia dah jual bank tu.. |
|
|
|
|
|
|
|
rhb mmg cam b***
nk buat banking tranx pon kene ada dotcom card laa.. time buat kad semua tu tak ckap pon...
benci giler aku dgn rhb... tp malas nk citer... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #19 bawanghitam's post
criter je kat sini bawang....bg sumer org tahu... |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|