View: 3098|Reply: 12
|
YES-SUPER 68 - Langgan plan ni tapi no 018 atas nama dan ID orang lain..
[Copy link]
|
|
Adik aku baru melangan YES- SUPER68 nih, minggu lepas. Bila nak connect dengan internet kena masukkan ID Yes dan Password. Sudah berkali-kali adik aku cuba tapi tak berjaya. Rupanya bila cek dengan YES customer service no broadband dia yg start dari 018 tu telah didaftarkan atas nama dan ID orang lain. Punyalah mengamuk adik aku, adik aku siap cakap nih da kes menipu. Adik aku beli broadband tu dari wakil YES di area Damansara. Sekarang nih pihak YES mintak adik aku emailkan resit pembelian dan adik aku da emel pun. Pihak YES reply harap adik aku bersabar agar dia dapat investigate problem ni.
Adik aku nak terminate je contract YES tu dah tawar hati nak pakai. Dah la contract 12 bulan start dari beli tak boleh nak pakai pasal no broadband register atas ID dan nama orang. Kesian adik aku. Aku rasa cam nak suruh adik aku report kat Tribunal jer, boleh ker?? Geram pulak. |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
Tengah di pikirkan tuuuuu.. |
|
|
|
|
|
|
|
Dah banyak jugak kes cenggini termasuk lain lain SP.
Buat lapuran jer lah.... |
|
|
|
|
|
|
|
aku pun pakai YES gak ok ajer... takper tunggu dulu apa kata pihak YES... mungkin ada technical error somewhere... kalu still takder reply... atau reply yg tak memberansangkan... baru report kat tribunal... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 5# medangtamang
tengah menungu jawapan dari pihak yes nih..
kalau menghampakan.. memang ker tribunal lar jawapnyer.. |
|
|
|
|
|
|
|
aku pun pakai YES gak ok ajer... takper tunggu dulu apa kata pihak YES... mungkin ada technical erro ...
medangtamang Post at 13-7-2012 02:28
Dah banyak jugak kes cenggini termasuk lain lain SP.
Buat lapuran jer lah....
rdzaccess Post at 12-7-2012 18:34
tahu tak sampai sekarang masih tiada kabar berita dari yes.. bila adik aku kol.. dieorg cakap masih dalam penyiasatan akan hubungi kembali,, siotnyer...
last2 adik aku geram terus kol tribunal pengguna.. lepas tu depa suruh kol SKMM.. SKMM suruh adik aku buat report hantar email..
hah hambek kau kan da kena report.. hangkuk tul.. :@ |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 7# intan_smsb
ok takper... since dah lama sangat... wat ajer report kat pihak yang berkenaan... kiter sbg consumer berada di pihak yg benar... customer is always right....
jgn lupa update kitorang outcome nyer eh? |
|
|
|
|
|
|
|
YES ni coverage dia ok ke tak ek? Adakah bagus around the urban area sahaja? |
|
|
|
|
|
|
|
Post Last Edit by intan_smsb at 19-7-2012 10:52
Reply 8# medangtamang
en medang,
semalam pihak SKMM reply emel adik aku bgtau yg diaorg dah hubungi dan ajukan kes adik aku tu, lepas tu bagitau yg pihak YTL akan hubungi adik aku balik. Dan akhir nyer setelah seminggu baru dapat panggilan dari pihak YTL pagi tadik, tu pun masih belum settel problem cuma kol nak mintak harap bersabar sebab kes masih dalam siasatan, lagipun nak inform yg pihak SKMM ade hubungi diaorg, so adik aku tanya berapa lama lagi nak tunggu da lama rugi 2 minggu tak dapat guna berokband tu nih nak dekat akhir bulan nak kena bayar untuk bulan seterusnya adik aku da geram cakap terminate jer lar contract tu...
jawapan dari si YTL
1) keputusan mungkin akan dapat latest tis week
2) pasal bil jangan risau nanti dieorang akan consider sebab adik aku masih belum guna lagi line tu.
3) contrak tak boleh terminate kalau nk terminate kena bayar gantirugi pasal terminate awal means rm68 x 11 = 748
huwarggghhh sian adik aku...
Adik cakap kenapa jual no yang orang dah beli pada dia,.. pandai pulak si YTL tu cakap perkara begini tidak sepatutnyer berlaku.. di cakap mungkin terjadi disebabkan dua kedai menjual no tu serentak.. boleh pulak camtu kan.. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 11# intan_smsb
intan,
respons 1 & 2 tu mmg bole diguna pakai tp respon ke-3 tu rasa mcm tak masok akal... naper kiter mesti bayar untuk serbis yg bukan atas nama kiter?
aku cadangkan intan pegi jer kat center YTL settle ngan derang.... tp tunggu dulu feedback derang spt yg di mentioned pada respon pertama... u as the customer ada rights untuk terminate line tu kalu line tu bkan u punyer... and mintak derang revert balik line broadband tu kat nama u semula + ugut laa sket mintak compensation (kalu nasib baik bole dpt)...
So far YES bg aku mmg bagus... tp adik intan ni kira yg tak bernasib baik laa... tp tak bermakna adik intan tu kene bayar atas kesilapan yg dilakukan oleh YES....
Takper sabar dulu... tunggu aper feedback derang... pastu jgn lupa update kat sini... harap2 dpt settle kes ni asap.... |
|
|
|
|
|
|
|
medangtamang posted on 19-7-2012 09:57 PM
Reply 11# intan_smsb
En. Medang sowey terlupa nak updated, last week orang dari kedai komputer tempat adik aku beli braodband yes tu kol adik aku dan depa da daftar adik aku punya ID atas no 018 yg baru. so sekarang adik aku dah boleh berinternet tanpa batasan. kata pihak yes bil adik aku kira start dari die mula pakai service means bil from last week friday lar..
|
|
|
|
|
|
|
|
intan_smsb posted on 19-7-2012 10:51 AM
Post Last Edit by intan_smsb at 19-7-2012 10:52
Reply 8# medangtamang
kalo da contract mmg cmtu jela..kna tipu kaw2 lg...mmg pnh kna gak smpi skang name kena blacklist akibat xpnh pun guna u-mobile bingung tu....da terminate xbyr pape pun sebb xpenah guna...alih2 tiap2 bulan dpt bil..skang pun name xclear lg..padahal da g u-mobile centre 3,4 kali nak uruskan..still same gak..hampeh je...
|
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|