Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: slippergombak

[Tempatan] VOL. 22- MH370: ENDED STORY DI LAUTAN HINDI UNTUK MH370

Close [Copy link]
Post time 26-3-2014 12:06 AM | Show all posts
ade x cerita pasal suhaili mustapha

SHAH ALAM: "The kindest soul I have ever come across to in my life. Always smiling. Never missed a prayer in the neighbourhood mosque with her mother. I am sure she is in a better place, with Allah".
  Those were the words of Rohana Mohd Lazim, 60, a resident at Section 19, here, who is also a regular at the neighbourhood's mosque, when asked to describe one of the passengers of Malaysian Airlines flight MH370, Suhaili Mustafa, who used to frequent the mosque to perform her prayers.

"I know her through her mother, who has always attended our congregational prayers and religious classes.

"Suhaili, being the youngest daughter will always send and fetch her mother at the mosque. Sometimes she will stop by to pray together with us.

"She would also send her mother's friends to their houses after prayer and waited for them to enter the house before leaving. It is really heartbreaking," she said.

Waiting patiently for closure, Rohana said residents in the area had organized Hajat prayers and Yassin recitation every night for the past two weeks while praying for Suhaili's safe return.

"We are all affected in this because we know she is a good soul. But I am confident that she is by god's side now.

"Suhaili is very obedient to her mother and has always been there to take care of her when she was sick.

"We found out that she completed her Hajj recently and I feel contented knowing that she has performed her duties as a Muslim and had been a good daughter to her mother after her father died. She is in a good place. I'm confident," she said.

Rohana added that two weeks before Suhaili departed on the flight, she was too occupied with work and that had made her mother worried.

"She was probably too busy preparing for the trip to Beijing because it was going to be for a month," she said.

Meanwhile, Suhaili's former schoolteacher Narnyni Ismail, 58, burst into tears when she talked about the 31-year-old employee of Freescale Semiconductor whom she taught in Standard 1.

"She was a smart child from the very beginning and yes, always smiling. I was so heartbroken when I watched the live press conference last night with my family.

"I know her since she was small. She was my children's playmate when they were still kids. I just couldn't believe the fact, even until now, it is just very hard to digest. I can't imagine how it is for her mother," she said.

Suhaili's mother, Rohani Ahmad, stayed at the Everly hotel, Putrajaya, since the news of the flight's disappearance first broke out. She had not been available for interviews since then.

Suhaili was among 20 Freescale Semiconductor employees on board the flight headed to Beijing.

Read more: MH370 Lost in Indian Ocean: Remembering Suhaili Mustafa as a doting daughter - Latest - New Straits Times http://www.nst.com.my/latest/font-color-red-mh370-lost-in-indian-ocean-font-remembering-suhaili-mustafa-as-a-doting-daughter-1.531578#ixzz2wzVK5PT2

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 26-3-2014 12:06 AM | Show all posts
berancuk posted on 26-3-2014 12:01 AM
gapodio? prof muahahahaya? @axl_bach !!!!!!!!!

apa kaitan dengan axl tu? mak dia ke prof muhaya tu?

Use magic Report

Post time 26-3-2014 12:07 AM From the mobile phone | Show all posts
kgdangar posted on 26-3-2014 12:03 AM
4 tahun dia hanyut...
balik2 tgk awek dh kawen dh pun...sbb media wat conclusion semua penumpang ma ...

Ha ah kalo jd mcm ni mcm mn la kan... Awek kawin lain ok lagi kalo bini kawin lain coz ingat suami dah arwah lagi ke sedihnya... Dengan penuh cekal nak jumpa anak bini jd mcm ni... Hehehehe agak2 isteri pilih suami yg hilang muncul balik atau stay gan suami baru... Blh ke mcm ni dlm islam

Use magic Report

Post time 26-3-2014 12:08 AM | Show all posts
kgdangar posted on 26-3-2014 12:03 AM
4 tahun dia hanyut...
balik2 tgk awek dh kawen dh pun...sbb media wat conclusion semua penumpang ma ...

my fave line

' Wilsonnnnn Wilsonnnn ' refering to a volleyball Wilson brand

i sgt suka cerita ini

Use magic Report

Post time 26-3-2014 12:08 AM | Show all posts
mesmerize posted on 26-3-2014 12:06 AM
awek eh? bini dia kot? kawen ngan orang lain bila dia dah bertahun tak balik n declared dead  

Tak....bukan bini dia, still awek lagi masa tu....
sblom dia naik flight tu dia baru proposed....cam baru nk tunang la....
tp mmg blom kawen lagi....

dh 3 kali tgk citer nih.....heheheh

Use magic Report

Post time 26-3-2014 12:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Kehilangan MH370 memang pelik sangat2 ..

Use magic Report

Follow Us
Post time 26-3-2014 12:09 AM | Show all posts
kazaraf posted on 25-3-2014 11:37 PM
try terus skip min 30:30 - ada wartawan dr china bagi soalan provokasi nak salahkn malaysia. kenapa  ...

terima kasih tepek klip ni
time 30:30 terasa cam dia pandang terus kat me
time dengor minah tu tanya soklan

Use magic Report

Post time 26-3-2014 12:10 AM | Show all posts
NURMIMIE posted on 25-3-2014 04:05 PM
tapi ai percaya dek.. kebenaran itu tidak akan boleh ditutup dengan kepalsuan apa lagi dengan peni ...

erm ye kot kak,
lg bertambah tenang sbb kapten huzlan cam x yakin pilot dan co pilot yg buat..
so byk kemungkinan laen

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 26-3-2014 12:10 AM | Show all posts
kgdangar posted on 26-3-2014 12:08 AM
Tak....bukan bini dia, still awek lagi masa tu....
sblom dia naik flight tu dia baru proposed.... ...

oh ok thanks confirmkan .. aku baru sekali tengok aritu.. tu pun dah sekerat jalan , masa tu dia dah terdampar kat pulau n dia kebumikan mayat pilot tu..

Use magic Report

Post time 26-3-2014 12:11 AM | Show all posts
Magika posted on 26-3-2014 12:03 AM
baca komen dekat video tu
cina malaysia cam marah hishamudin sebab kritik China

aiks pesal cina msia yg sentap?

Use magic Report

Magika posted on 25-3-2014 04:03 PM
baca komen dekat video tu
cina malaysia cam marah hishamudin sebab kritik China

geramnyeeehh
okeh cina sebegini boleh dilahar
low class la sgt..bagus la jawab camtu, hari2 da sabar kot

Use magic Report

poyohabis posted on 26-3-2014 12:07 AM
Ha ah kalo jd mcm ni mcm mn la kan... Awek kawin lain ok lagi kalo bini kawin lain coz ingat suami ...

huhuhu sungguh tragis....
dalam islam boley rasa nye...tp ader syarat dia la....mcm hilang/ tak balik lebih 3 bulan or sumting mcm g perang tak balik2....dikira mcm jatuh talak camtu la...

nk lagi detail sila rujuk ustaz/ustazah...

Use magic Report

Post time 26-3-2014 12:12 AM | Show all posts
kawan2 chinese aku kompiden cakap pilot bunuh diri.. aku tak setuju tapi aku malas nak gaduh ngan dia

Use magic Report

berancuk posted on 25-3-2014 04:00 PM
@lorelai cakap kamu ni adam

kak,mebbe bukan la dia adambillionaire itu kerana dia da x membalas2 lg..
anggap la saja dia bukan okeh kaka
hahah

Use magic Report

eva posted on 26-3-2014 12:08 AM
my fave line

' Wilsonnnnn Wilsonnnn ' refering to a volleyball Wilson brand

nice kan citer nih...i pun suke...
tp stgh org tak minat....ye la dia belakon sorg2 jek kat pulau tuh

Use magic Report

NURMIMIE posted on 25-3-2014 11:21 PM
mengarut je nak kata lahad datu tuh satu konspirasi..

Itulaaaaa.. X abis2 konspirasi ..

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 26-3-2014 12:13 AM | Show all posts
presenter awani ada sorg tu  duk ulang phrase  " dimana sains itu mati, agama akan bermula''

Tepat ke kata2 tu???

Use magic Report

Post time 26-3-2014 12:13 AM | Show all posts
kgdangar posted on 26-3-2014 12:11 AM
huhuhu sungguh tragis....
dalam islam boley rasa nye...tp ader syarat dia la....mcm hilang/ tak b ...

betul lah yang akak ingat dialog akad nikah siam kelantan tu:

kalau tak mari tidur, kalau tak mari tidur, sampai 3 bule, sampai 3 bule, maka terjatuhlah talaknya, maka terjatuhlah kereta tolaknya

http://youtu.be/c49bNrVoyJE

Use magic Report

Post time 26-3-2014 12:14 AM | Show all posts
lorelai posted on 26-3-2014 12:10 AM
erm ye kot kak,
lg bertambah tenang sbb kapten huzlan cam x yakin pilot dan co pilot yg buat..
s ...

ye lah.. harap2 black box tu dapat dijumpai dengan segera untuk mengukuhkan siasatan..

harap2 hijacker baik hati meninggalkan sepatah dua kata terakhir kepada yang masih hidup untuk memahami tindakan dia..

kita hanya mampu menunggu lah sambil tengok betapa gigihnya mereka2 yang terlibat untuk menghadapi perkara sebesar ini..

sambil2 kita menjadi perhatian dunia, harap2 ada sedikit sokongan dari rakyat terhadap tindakan keseluruhan pasukan yang memang mencari kebenaran dalam kes ini.. walaupun keputusannya mungkin akan menyakiti banyak pihak..

akak pun dah layu mata kuyu..

hope everything gonna be all rite.. good nite..

Use magic Report

Post time 26-3-2014 12:15 AM | Show all posts
NURMIMIE posted on 25-3-2014 04:14 PM
ye lah.. harap2 black box tu dapat dijumpai dengan segera untuk mengukuhkan siasatan..

harap2 h ...

sleep well mh370

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-5-2024 06:52 PM GMT+8 , Processed in 0.505694 second(s), 43 queries .