Edited by Pandulaju.com at 9-3-2016 03:33 AM
SIKAP keterbukaan mengumumkan penyenggaraan semula (Service Fix) hos penyejuk minyak oleh Proton bagi model Exora Bold, Preve dan Suprima S ternyata membuka mata ramai pihak.
Proton yang sebelum ini dalam satu majlis tertutup bersama media mengumumkan 94,577 unit kenderaannya dipanggil balik bagi penukaran hos penyejuk minyak yang dikhuatiri pecah akibat suhu panas.
Untuk mengatasi masalah itu, Proton menyediakan 3,000 unit hos bagi peringkat pertama dengan memberi keutamaan bagi kenderaan yang sudah melebihi 40,000km perbatuan atau dua tahun (mana-mana tiba dulu). Kesemua kos penukaran hos dan upah akan ditanggung sepenuhnya oleh Proton tanpa mengira usia kenderaan sama ada masih memiliki waranti atau sebaliknya, asalkan mereka mengikut jadual dan melakukan servis di pusat servis bertauliah Proton.
Untuk itu, Proton akan menghubungi pemilik kenderaan terlibat bagi penukaran hos secara berperingkat.
Peringatan bagi pemilik kenderaan terlibat, penukaran hos TETAP akan ditukar dan diberikan secara percuma walaupun tidak mengalami kebocoran.
Walaupun kenderaan anda sudah tamat tempoh waranti, penukaran secara percuma turut diberikan dengan syarat kenderaan masih menerima servis berkala daripada pusat servis Proton.
SUMBER: www.pandulaju.com.my
|