Oleh Adib Za Sejak kewujudan kemudahan internet, pelbagai perkara yang baik dan kurang baik berlaku dan ia memberi kesan kepada pengguna khasnya.
Mengecilkan skop atau ruang lingkup pada laman sosial sahaja, masalah jenayah siber, fitnah, penyebaran info yang salah, gambar lucah dan sebagainya bukan lagi perkara baru. Itu tak termasuk perkhidmatan internet yang lembap dan kurang efisien. Sebab itu, sebagai pengguna internet anda boleh mengajukan sebarang pertanyaan mahupun membuat aduan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM). Apa sahaja isu berkaitan telekomunikasi, penyiaran, perkhidmatan internet dan sebagainya boleh diajukan kepada SKMM ini.
Terbaru, melalui laman Facebook SKMM, pihak itu telah mengeluarkan pengumuman tentang aplikasi Whatsapp sebagai saluran aduan. Ini dilihat sangat-sangat membantu masyarakat khususnya netizen yang menggunakan internet secara tegar. Seiring dengan teknologi, ia sangat memudahkan kedua-dua pihak pengguna dan SKMM sendiri. Melalui pengumuman itu, pihak SKMM menyatakan waktu operasi ialah antara 9.00 pagi hingga 5.00 petang (Isnin hingga Jumaat). "Orang ramai digalakkan untuk menggunakan saluran baharu ini bagi menyalurkan aduan rasmi kepada Aduan MCMC." Apa kata anda? Laporkan aduan anda hari ini! Jadi netizen yang bijak! - CARI Infonet |
3
Bagus |
12
Marah |
20
Terkejut |
12
Sedih |
11
Lawak |
11
Bosan |
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
ADVERTISEMENT