Berletiaq kata orang Utara, seorang wanita yang dipercayai merupakan penjual barangan atas talian meluahkan rasa marah dan tidak puas hati terhadap para pelanggannya.
Memang ada slogan mengatakan 'The customer is always right' dan ada benarnya kenyataan tersebut. Namun, sebagai pelanggan pun janganlah sampai 'demand' macam-macam daripada penjual tersebut. Sedangkan barangan yang dibeli itu tidaklah semahal mana, sekadar enam ke tujuh ringgit, paling-paling lebih pun mungkin RM15 namun dia punya permintaan mengalahkan barangan berharga ratusan ringgit. Loading FB Post...
Sudahlah diminta hantar barangan yang dibeli hingga ke muka pintu tanpa sebarang caj penghantaran, diskaun pula diminta sampaikan tinggal berasa sen sahaja keuntungan yang diperoleh oleh si penjual. Memang kasihan! Namun, itulah asam garam yang dilalui ramai peniaga atas talian dan luahan wanita ini menerusi sebuah video memang menarik perhatian ramai. Selain bercakap seperti 'bertih jagung', gaya ucapan orang Utara memang sangat memberi kesan di hati para netizen. Sehinggakan leteran tersebut dianggap seperti hiburan penghilang rasa stress. Hebat, kan! Ini pula antara komen netizen yang turut meluahkan situasi yang sama berlaku kepada mereka. Kesimpulannya, para penjual atau peniaga atas talian seharusnya meletakkan garis panduan yang jelas tentang bagaimana barangan mereka dijual dan juga dihantar. Semestinya setiap penghantaran harus disertai dengan caj dan para pelanggan tidak boleh mempertikaikan tentang hal tersebut. Sama-sama memahami dan pasti urusan jual beli berlangsung lebih lancar. - CARI |
12
Bagus |
15
Marah |
19
Terkejut |
8
Sedih |
23
Lawak |
11
Bosan |
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
Anonymity
missinpiece replied at 25-1-2017 10:50 AM
Mmg macam2 karenah la berniaga online. Ade peniaga kuang hajaq. Ada pembeli yg kuang hajaq. Kalau ra ...
gigahertz replied at 25-1-2017 06:58 PM
tengahari tadi ada pembeli menaikkan darah aku. dok complain kalau COD patut harga lagi murah. pas ...
gigahertz replied at 25-1-2017 06:58 PM
tengahari tadi ada pembeli menaikkan darah aku. dok complain kalau COD patut harga lagi murah. pas ...
mrizumi replied at 25-1-2017 11:45 AM
pelik jgk dgn sesetangah org..xnk bayar kos pos..kalau pakai pos kan senang skit..kalau cod diaorg i ...
missinpiece replied at 25-1-2017 11:58 AM
Mmg banyakla karenah customer yg pelik2 ni. List pjg berjela. Bab cod mmg suka cancel last minit, ...
jazaa100 replied at 25-1-2017 07:08 PM
Aku klu beli online pastu org tu hantar...aku akn lebihkn utk duit minyak...brp sangatlah dorang dpt ...
gigahertz replied at 25-1-2017 06:58 PM
tengahari tadi ada pembeli menaikkan darah aku. dok complain kalau COD patut harga lagi murah. pas ...
krustykrab replied at 25-1-2017 02:55 PM
Kesiannya chuoils....iolls kalau nk menyopping mesti pastikn duit ada utk byr bila org dtg htr brg ...
ADVERTISEMENT