CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Cashier Ninso Mengamuk Sakan Dimaki Pelanggan

12-8-2019 10:05 AM| Diterbitkan: natrahn| Dilihat: 15635| Komen: 61|Original author: Oleh: natrahn

Frasa 'Pelanggan selalunya betul' kadangkala perlu difahami dari perspektif berbeza. Kata keramat ini sering menjadi pegangan apabila pelanggan berurusan dengan penyedia perkhidmatan sama ada jual beli produk atau khidmat nasihat, rundingan dan servis fizikal. 

Kata keramat ini bukanlah sesuatu yang mutlak dan memberi kuasa penuh kepada pelanggan. 


Kredit Foto - Ihsan Pembaca Layar Facebook

Baru-baru ini, tular video seorang juruwang di kedai serbaneka Ninso, Batu Pahat mengamuk sakan sambil membaling papam tanda 'kaunter tutup' kepada seorang pelanggan yang sedang merakamkan aksi beliau.


Loading FB Post...

Wanita memang makhluk Allah yang istimewa dan sedikit beremosi, tapi tiada siapa dalam dunia ini yang suka marah dan mengamuk tanpa sebab kan? 

Menerusi kicauan di twitter, juruwang tersebut tampil memberi penjelasan perihal kejadian sebenar.




Pelanggan tersebut turut menjelaskan perkara yang berlaku menerusi komen beliau di laman Facebooknya. Beliau berhajat untuk membeli barang di belakang kaunter juruwang dan meminta juruwang berkenaan mengambilnya kerana kawasan itu adalah kawasan larangan. 

Oleh itu, juruwang tersebut memarahinya. Pelanggan terbabit turut memuat naik video itu dan seterusnya memaklumkan kes tersebut telah selesai dalam satu tulisan di laman Facebooknya.



Pelanggan sentiasa betul, hanya jika mereka betul dan penyedia perkhidmatan juga tak pernah salah. Semoga perkara ini menjadi pengajaran untuk kita semua. - CARI


Sumber FB Rizal Hakimm dan Twitter a.sbrn @fhsbrn
2

Bagus
3

Marah
2

Terkejut
1

Sedih
3

Lawak
1

Bosan

Friends Rank (12 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • miskim210

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote najib888 12-8-2019 10:12 AM
Silap tu. Customer not always right.. sebenarnya, customer has a right..

Right= kanan, betul, hak
Quote matchstick 12-8-2019 10:22 AM
Benci lah aku golongan makcik yg batak medsoc baru pandai main smartphone sikit2 nk record n viral kan
Quote sarah82 12-8-2019 10:30 AM
Perangai customer kamjad mcm ni mmg ada.. Aku kekadang hangin juga.. Dah beratur elok lps tu sesuka hati bapa dia nak potong barisan.. Lps tu berani buat muka kerek dgn aku.. Mmg aku sound depan..

Lps tu tak beradap dgn cashier.. Ingat cashier kuli bapa depa kot. Org perangai mcm ni elok duduk dlm hutan kawan dgn beruk.
Quote umbut 12-8-2019 10:33 AM
Tiba2 kau rakam.. pastu panggil sundal.. x menyabar nak barang.. memang saja cari gaduh. Aku pun angin..
Quote GalileO 12-8-2019 10:45 AM
Adik ni patut saman malu
Quote miskim210 12-8-2019 11:15 AM
umbut: Tiba2 kau rakam.. pastu panggil sundal.. x menyabar nak barang.. memang saja cari gaduh. Aku pun angin..

Kan!!kalau kena dgn aku mmg aku tibai makcik ni br puas hati nak viral ke apa pi mampozzzz
Quote Itzy 12-8-2019 12:36 PM
Jahat mak cik ni saja2 nak bagi budak ni kena buang kerja.  Apa nak jadi la dgn org melayu sekrang, sikit2 nak viral. Benda kecik pun nak jadi isu. Dulu aku bengang juga dengan cashier Giant sebab jahanamkan voucher aku. Tapi aku malas nak gaduh2 teruk sampai viral bagai. Boleh je nak viral sebab budak tu memang kurang ajar cakap tak sopan tapi aku tak la sejahat tu.
Quote riyadhK 12-8-2019 12:38 PM
Laki bini satu family sama je perangai hamjad.
Quote capiloton 12-8-2019 12:45 PM
Edited by capiloton at 12-8-2019 12:46 PM

tiru perangai kiasu la nih.
dia yang buat hal, dia yang yang provoke,
lepas tu keluar kan phone rakam video bila orang tu retaliate.
perangai sial kiasu ni sekarang dah meresap dalam org melayu.
selfish madafaka.

Quote imransulaiman 12-8-2019 01:05 PM
Baling dengan pisau biar terpacak kat dahi dia! Mati terus lagi bagus!
Quote diggerr 12-8-2019 01:18 PM
Memang puas tengok dia baling mende kuning tu.
Quote KIM.K 12-8-2019 01:22 PM
Tiga kali kena main, amek kau. Sekarang ni org ambik bidio tak pakai otak justify salah orang ke salah sendiri asal jealous
Quote MenteriWanita 12-8-2019 01:46 PM
Minta maaf kata, batu pahat rasanya tempat pahlawan melayu duduk singgah2 sebelum berperang, jadi kes ni elok ditutup, sebab tak perlu expect benda yang suci murni kalau dah bergaduh dgn orang2 yang ada darah pahlawan, takut tiada dalam darah mereka kaedahnya

Nak customer always right and worker never naik tangan bolehlah pergi dekat tempat fast food and restauran yang penuh dengan waiters yang dah diajar majikan jadi hamba customer,

Seminggu lepas ada tgk video waitress Secret Recipe kena layan macam vavi dengan customer sepet, sudahnya budak tu yang disalahkan, tak taulah kalau si sepet ada kad OKU seperti biasa
Quote Lagubestbest 12-8-2019 02:25 PM
So ape acc customer sial tu? meh sini kita buli siber customer tu pulak.
Quote CatMiow 12-8-2019 02:34 PM
Customer always right kalau kau kategori berperi kemanusiaan la....

Kalau ko nak pilih2 benda belakang kaunter tu pilih la waktu tak ramai orang..  Boleh?  Aku kalau jadi customer yg berbaris kat belakang ko,  dah tu ko pilih2 barang mcm ko pilih kain kat kedai kain, memang la nak kena..  Silap2 ko yg viral.  
Quote missinpiece 12-8-2019 03:13 PM
Bongokla pesen time sibuk nak pilih memilih dengan lemah gemalai sume. Iols memang berbulu dgn org yg suka amik masa lama nak buat keputusan pilih barang sebab lepas tu tetap menyesal tersalah pilih juga. Baikla iols tgk kualiti, warna, kegunaan, yg mana manis dipandang haaa terus bayar. Kebarangkalian nak tersalah pilih + menyesal dalam 5%-10% je pon.
Quote teen_angelJB 12-8-2019 03:25 PM
Klu ada pic makcik tu ok gak..bole melahar.berjemaah...
Xde adab pnye orang
Quote LemakPetai 12-8-2019 03:34 PM
Selalu sgt pekerja melayu kena mcm ni. Makin2 menjadi skrg
Quote Asdan 12-8-2019 03:35 PM

sebab itu jangan makan daging, boleh jejas emosi

Lihat semua komen(61)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-9-2024 08:30 AM GMT+8 , Processed in 0.038315 second(s), 33 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top