CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

“Dulu Saya Susah, Sekarang Bahagia” – Serik Dianiaya Di Malaysia, Kini Individu Ini Jadi ‘Big Boss’ Di Pakistan

15-2-2024 10:01 AM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 9925| Komen: 19

Description: Dapat dilihat di TikTok seorang pengguna bernama Ahmad Isa, seorang lelaki warga Pakistan menceritakan kisah dukanya sewaktu bekerja di Malaysia.


Dapat dilihat di TikTok seorang pengguna bernama Ahmad Isa, seorang lelaki warga Pakistan menceritakan kisah dukanya sewaktu bekerja di Malaysia.

Melalui luahan lelaki Pakistan itu, dia berpindah semula ke negara asal kerana sudah serik menjadi mangsa samun ketika sedang mencari rezeki di Malaysia.

"Dulu saya kerja dekat Sogo, Kuala Lumpur. Saya bekerja di sebuah kedai fabrik di sana. Saya balik ke Pakistan semula sebab dekat sana (Malaysia) orang pukul saya."

Namun begitu, lelaki Pakistan yang bernama Usman itu berkata dirinya sama sekali tidak mengambil hati biarpun sudah dianiaya banyak kali ketika berada di Malaysia.

Bahkan, Usman turut menggunakan perumpamaan lima jari manusia bagi menunjuk sikap manusia yang berbeza-beza.

"Tapi sekarang saya pun banyak bahagia, syukur kepada Allah. Sekarang Allah bagi saya bahagia."


Sebagai rakyat Malaysia, Ahmad berasa malu dengan sikap warga Malaysia yang melayan warga asing seperti bukan manusia.


Difahamkan dari video itu, Usman kini merupakan majikan yang memiliki lebih 100 pekerja dan juga mempunyai kilang batu bata yang diusahakan di Pakistan dengan harapan mahu menabur bakti buat warga di sana pula.

SUMBER : TikTok/Beautifulnara

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Pumpkinhead 15-2-2024 01:47 PM
tahniah sekarang dah berjaya
Quote noor2 15-2-2024 01:51 PM
Mengada2la ko..dah tahu boleh berjaya kat negara sendiri knp berhijrah negara org...

Perangai mcm rohingya,  bangla yg teruk tu elok pun dilayan teruk
Quote Skuau 15-2-2024 03:34 PM
Yg berjaya kat Msia sambil merogol kt stesen ktm serdang...acaner..pulok..ada pakis nk malu bagai???
Quote vanillaninja 15-2-2024 04:21 PM
Bersyukur la heols datang bumi Malaysia ni walaupun allegedly kena aniaya heols still mampu kumpul duit bawak balik sana bukak business sendiri.

Kalau tak datang cari rezeki dekat sini dulu belum tentu heols berjaya dekat sana ye tak?
Quote anony-mous 15-2-2024 04:35 PM
Hukaloh ko jd boss dpt modal pon meniaga dkt malaysia
Quote otai_g 15-2-2024 04:39 PM
Pakistan kat msia ni Nala. Nmpk perempuan mcm nak makan. Golongan pemakan Kari Dan bawang mmg kuat sex skit
Quote antikorok 15-2-2024 05:41 PM
Edited by antikorok at 15-2-2024 05:54 PM

Mesti lerrrr bahagiaaaa, dah puak2 ko bawak kuar wang dari negara ni RM34 bilion setahun sambil tersengih sinisssss khennn


Pekerja asing bawa keluar wang negara RM34 bilion setahun
https://www.sinarharian.com.my/ampArticle/258716
Quote edayildiz 15-2-2024 05:41 PM
enth enth kumpul duit masa kerja kt malaysia
Quote Bedah.Cun 15-2-2024 05:43 PM
Kau keje jalan Masjid India ker, bhaiya? Napa komer suker migrate? Komer tak reti nak duk setempat di Karachi tue? Mak tak paham betul dengan mentaliti mengkomer Pakistan, India, China, Indhon, Bangla, Rohingya ni semua. Kome neh kenapa suka bersepah keluar negara, hah???!
Quote pengecatbintang 15-2-2024 06:01 PM
noor2 replied at 15-2-2024 01:51 PM
Mengada2la ko..dah tahu boleh berjaya kat negara sendiri knp berhijrah negara org...

Perangai mcm r ...

mgkn mai Mesia nak kumpul modal..

da cukup modal..

bawa balik modal tu kat Pakistan..

start bisnes
Quote uori 15-2-2024 06:13 PM
bersepah je paki kat sini, siap dah beranak pinak dan tak sedar2 diri. yang jadi retis pun ada
Quote noor2 15-2-2024 06:16 PM
pengecatbintang replied at 15-2-2024 06:01 PM
mgkn mai Mesia nak kumpul modal..

da cukup modal..

Yg jenis ni rasanya yg baik2...yg mmg datang nk cari rezeki dan balik negara asal...ada warga asing yg niat lain..yg nak menetap terus jd warganegara Malaysia bawak family lagi dtg...
Quote aku_best 15-2-2024 06:43 PM
Mohon pakisran yg ada ka malaysia balik la pakistan..contohi mamat ni..bangunkan negara hgpa plak...angkut anak bini bawa balik sana...
Quote SalenaGomez 15-2-2024 07:32 PM
Kiranya ada hikmah la kena samun dulu. Kalau tidak, duduk malaysia jadi kuli je lah kot.
Quote Decaffeinated 15-2-2024 07:33 PM
Ahmad bin Isa ni nak pergi Mekah naik motor ka?
Quote SalenaGomez 15-2-2024 07:33 PM
uori replied at 15-2-2024 06:13 PM
bersepah je paki kat sini, siap dah beranak pinak dan tak sedar2 diri. yang jadi retis pun ada


Oooo yg itu dah fefeeling yereb dah
Quote copy_paste 16-2-2024 09:15 AM
untung la boleh dtg malaysia buat modal,da mmg malaysia ni syurga warga asing,
Quote Yoonggi 16-2-2024 09:32 AM
ni dia leh guna la pepatah hujan emas di negara org la kan
Quote chinta89 21-2-2024 10:15 AM
yg bangsa ko dtg Malaysia buat taik ko x pk ke hanat?

Lihat semua komen(19)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

19-4-2024 04:37 AM GMT+8 , Processed in 0.056740 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top