CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Majlis Sambutan Aidilfitri Madani 2024 di 7 negeri

17-4-2024 01:37 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 6595| Komen: 30

Description: PUTRAJAYA – Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim dijadualkan menghadiri sambutan Hari Raya Aidilfitri yang akan diadakan di tujuh buah negeri bermula 18 April hingga 9 Mei depan.


PUTRAJAYA – Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim dijadualkan menghadiri sambutan Hari Raya Aidilfitri yang akan diadakan di tujuh buah negeri bermula 18 April hingga 9 Mei depan.

Menurut Sekretariat Majlis Sambutan Aidilfitri Madani 2024, tujuh negeri berkenaan melibatkan Johor pada 18 April, Sabah (20 April), Melaka (22 April) dan Kelantan (2 Mei).

Ia diikuti, Kedah pada 4 Mei, Pulau Pinang (5 Mei) manakala yang terakhir di Terengganu pada 9 Mei nanti.

“Majlis Sambutan Aidilfitri Madani Peringkat Kebangsaan akan diadakan di Sabah International Convention Centre (SICC), Kota Kinabalu, Sabah pada 20 April bermula pukul 10.30 pagi hingga 3 petang dengan Kerajaan Negeri Sabah selaku tuan rumah manakala Kementerian Perpaduan Negara sebagai kementerian peneraju.

“Johor pula menjadi negeri pertama pelaksanaan majlis berkenaan bertempat di Padang Begonia, Angsana Johor Bahru Mall bermula pukul 4 petang hingga 7.30 malam dengan Kerajaan Negeri Johor sebagai tuan rumah dan Kementerian Pertahanan sebagai peneraju,” katanya dalam kenyataan tadi.


Jelasnya, penganjuran Majlis Sambutan Aidilfitri Madani ini adalah kerjasama antara kerajaan negeri selaku tuan rumah dan kementerian peneraju sebagai pelaksana bersama.

“Majlis ini akan dihadiri oleh Perdana Menteri (Anwar) sebagai tetamu jemputan utama dan turut dihadiri oleh Menteri Besar atau Ketua Menteri negeri-negeri berkenaan.

“Tujuan utama penganjuran majlis ini adalah untuk memupuk semangat muhibah dan perpaduan dalam kalangan masyarakat di samping membolehkan pemimpin bertemu serta beramah mesra dengan rakyat,” ujarnya.

Sekretariat itu turut memaklumkan, majlis itu juga bertujuan memberi peluang kepada lebih ramai rakyat untuk meraikan hari kebesaran umat Islam bersama-sama di peringkat Persekutuan dan Negeri. 

Sumber – KOSMO! ONLINE

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote nusaraya 17-4-2024 01:43 PM
Edited by nusaraya at 17-4-2024 02:15 PM

Betolkah banyak orang melayu yang X senang dengan kerajaan madani PMX  yang mulai mahu meninggakan status istimewa bangsa melayu di Malaysia ?

Bukankah jika Malaysia ingin nak maju .. maka X salahlah jika PMX Anwar Ibrahim harus bertumpu dan berharap sangat kepada bangsa yang kuat dalam bersaing untuk memajukan ekonomi malaysia ... bukan kepada bangsa yang lemah macam bangsa melayu ?


Mengapa melayu menjadi iri dan dengki jika bangsa pendatang china, india, aceh, jawa, minang, kamboja etc etc  berhasil  mengalahkan bangsa melayu berkat usaha dan kerja keras mereka selama ini .... Hehehehe




Quote Tinot7 17-4-2024 02:09 PM
Kata nak jimat.. jimat ka ni?
Quote BoongaKertas 17-4-2024 02:12 PM
depa pggl mahaldahni. iols kelakar baca komen2 netizen msia.
Quote Goodluckdontcry 17-4-2024 02:28 PM
Cakap xserupa bikin ..masuk tong taik angkat sendiri... kehkehkeh
Pong pang pong pang... rupanya mcm taik kambing juga perangai.... harktuihh
Quote noell 17-4-2024 02:31 PM
Tinot7 replied at 17-4-2024 02:09 PM
Kata nak jimat.. jimat ka ni?

jimatla sis dia mai bwk 2bijik teloq saja
Quote tungkai 17-4-2024 02:36 PM
Betul la dia cakap. Kos absorbed by negeri instead of federal. Kan penjimatan tu...
Quote Skuau 17-4-2024 02:45 PM
"saja jer tak nak bagi nusaraya and the gang makan free..."-pmx
Quote Tinot7 17-4-2024 03:39 PM
noell replied at 17-4-2024 02:31 PM
jimatla sis dia mai bwk 2bijik teloq saja

Mkn freeeee... mmg la jimat kat dia....
Quote sharlenetexas 17-4-2024 03:53 PM
Berapa kos 7 negeri? Lebih menjimatkan?


Quote matseh 17-4-2024 04:01 PM
Mcm mana, kawan2 yg dok di skitar KV. Selangor. Duit cukai banyak dpt. Apa salahnya belanja makan raya sedekah kpd penduduk2 sekitar.
Adakah mrk di lupakkan oleh Kej Skrg.
Tapi mrk juga boleh pegi ke melaka. Paling dekat. Lagipun ada peluang menang kereta, sempena tahun melawat melaka. MAsuk semua free lagi ke?
Quote kemaruk 17-4-2024 04:03 PM
mungkin dorang cuma hidang ubi kayu cicah biji kaskas sebab tu boleh jimat
Quote nw111 17-4-2024 04:03 PM
Goodluckdontcry replied at 17-4-2024 02:28 PM
Cakap xserupa bikin ..masuk tong taik angkat sendiri... kehkehkeh
Pong pang pong pang... rupanya mc ...

Mcm Sewell pun ada..
Quote EL75 17-4-2024 05:15 PM
laa..bkn hr tu ckp x ada jamuan hari raya... jimat kannn....
Quote najib888 17-4-2024 05:24 PM
Depa mai Kedah, harap jamu saja bihun goreng..
serawa ubi kayu buat pemanis mulut.. bajet bawah RM1,000

Kira ok la tu
Quote theotherfriend 17-4-2024 05:58 PM
Bukan hari kata nak tiadakan majlis besar yang membazir ke?
Quote Skuau 17-4-2024 06:15 PM
Bazir apa mendenya??? MENUNYA SEMUA BERASASKAN UBI KAYU la....
Quote Kitty_catz 17-4-2024 06:36 PM
korammm  ni

acer bagi sokongan cikeddddd

tade satu komen yg kasik puji2an
Quote Itzy 19-4-2024 11:30 AM
nusaraya:  Edited by nusaraya at 17-4-20 ...

Melayu marah dan dengki sebab bangsa lain berjaya dengan menggunakan rasuah sedangkan melayu disekat dan dihalang untuk berjaya kerana tak guna rasuah. Dekat tempat aku ada tauke cina berjaya buka kedai cetak rompak selama berpuluh tahun hingga sekarang berkat rasuah, walau kena serbu berkali2 tetap buka semula???????????????? sebab tu melayu dengki sebab melayu yang miskin adalah muslim sejati.
Quote Itzy 19-4-2024 11:35 AM
nusaraya:  Edited by nusaraya at 17-4-20 ...

Melayu tak senang dengan kerajaan madani sebab kerajaan madani adalah kerajaan yang menghalalkan perkara2 liberal yang bertentangan dengan ajaran islam seperti menyokong hak2 lgbt, masuk campur urusan mahkamah syariah, suka menindas melayu miskin yang nak meniaga tapi peniaga2 haram bangsa2 pendatang dan warga asing diberi peluang seluas2nya dengan sedikit imbuhan rasuah.

Lihat semua komen(30)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-5-2024 06:21 PM GMT+8 , Processed in 0.058471 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top