|
79# kaklala_lost_id
nin mmg nak marah kat giant ....
klu org ramai... kaunter buka 3-4 ajer...
hissssh
skrg gorg buat mcm ni...
klu penuh troli ker...penuh bakul ker... brg sikit brg byk...
klu kat kaunter kena q 4-5 org dan lebih...
gorg tinggal ajer troli penuh mcm tu...
mls q...
balik tgn kosong laaa...
esok lusa pegi semula... tp bkn giant la...
biasa pegi giant survey harga ajer..
yg beto2 murah jer bli...
contohnya...nin nak beli hanger... rm 9.99 utk 4 dozen...
tp time nak byr...ramai org...
letak ajer la kat tepi roti tu...
tgok la...esok lusa pegi...klu murah...beli... |
|
|
|
|
|
|
|
81# gorgonz
idea bernas....buleh diguna pakai...org ramai kaunter buka sket...
balasannyaa...gi susun smula brg... |
|
|
|
|
|
|
|
82# tanabe2287
hmmm...
bleh diikuti oleh org yg berjiran dgn giant (& mana2 hypermart ni)
mcm gorg...5 min je... (ke dok sapa 5 min?)
tu dok masuk lagi bab parking....parking mesti dpn pintu masuk tu...
tmpt teduh...
klu tak...balik ajer...(atau pegi ke lain)
esok g pulok.... |
|
|
|
|
|
|
|
84# are_keem
hmmm....siap berjiran dgn abgLa-abgLa yg kerja kat mydin tu....heheheh |
|
|
|
|
|
|
|
83# gorgonz
dekat sangat umah gorg ngan mydeen n giant tuh.... dulu oja dok kat flat lirang tuh je.. dekat gok.. tapi dok berehi gi tempat hok orang sesok sokmo.... rela gi beli kat sabasun.... |
|
|
|
|
|
|
|
86# seroja1
dekat jg...tp gorg dok g aa time crowded...
ade masanya takdok org...( hehehe expert dah timing ni...)
sabasun pun...klu crowded...gorg balik saje...
g smula lain kali... |
|
|
|
|
|
|
|
ni dapat email.. hasil nukilan Mazidul Akmal sidik.. rasanya sumer Giant kat M'sia yang menipu agaknye.. melampau betul...
Nukilan Mazidul Akmal Sidik
Jam 12.30 tadi saya dan 2 anak ke Giant di Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor. Pantas kami membeli beras, ayam, 2 barang permainan , bateri dan shaving foam. Jam 12.51 saya membuat pembayaran di kaunter, RM327.26.
“Senapang, Battle Max-Sceptor ini harganya RM149, bukan RM199,” saya memberitahu juruwang kaunter 24, Farah Yesmin.
“Oh! Saya dah punced, pergi ke Customer Service,” arahnya.
Saya terus berdiri di hadapannya.
“Cubalah check dulu harga sebenar, mungkin saya tersalah tengok,” ujar saya.
Penyelia perempuan berdiri di kaunter berhampiran kemudian memanggil pekerja lelaki berasal dari Jawa, Indonesia tampil kekaunter menggunakan walkie-talkie. Melihat kejadian itu, pengawal keselamatan Giant menghampiri dan memegang tangan saya.
"Don't dare touching me," saya mengingatkan dia sambil menolak tangannya.
Perbuatan bodohnya itu mungkin menggambarkan kepada pelanggan lain saya melakukan kesalahan sedangkan saya hanya menuntut hak sebagai pelanggan.
Setibanya pekerja Indonesia di kaunter, penyelia bertanya kepadanya.
“Berapa harga barang permainan ini?,” tanya juruwang.
“RM199,” katanya yakin.
“Cuba check dulu,” pinta saya.
Pekerja Indonesia itu kemudian berjalan ke arah rak barang permainan, saya mengikutnya rapat dari belakang.
“Mana tulis RM199?,” tanya saya kepada pekerja bermuka masam itu.
“RM149. RM199 harga lama,” ujarnya selamba.
“Tadi kamu kata RM199, kalau saya tak suruh check, saya kena tipu macam tu sajalah?,” saya menegurnya.
Dia langsung tidak menoleh, jauh sekali memohon maaf. Kami bersama berjalan menuju ke kaunter semula. Saya kemudian meminta penyelia memanggil pengurus bertugas.
“Bagi diskaun sahaja dengan dia,” kedengaran suara dari walkie-talkie.
“Hello! Saya bukan nak minta diskaun, saya nak jumpa manager. Tak boleh ke?,” saya bersuara.
Kurang 5 minit, muncul penolong pengurus, Zahir Ishak.
Saya jelaskan kepada Zahir perkara berlaku.
“Awak panggil budak Indon kurang ajar tu balik, datang sini, minta maaf. Jangan suka suka menipu saya. Saya ada duit, bukan nak minta diskaun. Lagipun barang itu saya dah bayar. Usah tunjuk muka haram jadah dengan customer. Kalau silap minta maaf, mudah,” pinta saya.
Zahir kemudian bergegas mencari pekerja Indonesia saya maksudkan. Kurang 10 minit, pekerja itu muncul bersama Zahir dari celah rak dan berjalan kearah saya.
“Kamu jangan kurang ajar dengan customer. Di Indonesia, kamu boleh buat macam itu, bukan di negara saya. Suka hati kamu sahaja bubuh harga, bila tersilap tidak pandai minta maaf, lepas itu tunjuk muka sombong. Kamu fikir saya tidak kenal angka?,” kata saya.
“Saya minta maaf,” ujar pekerja berusia 23 tahun itu.
Zahir kemudian membawa barang permainan saya beli ke kaunter perkhidmatan pelanggan. Dia kembali semula bertemu saya dan menghulurkan resit berserta wang tunai RM50.
“Terima kasih Zahir,” ucap saya.
Moto Giant, ‘Harga Rendah Tiada Tandingan’. Khusus kepada pihak pengurusan Giant Kota Damansara, jangan rendahkan kualiti perkhidmatan dengan menggajikan pekerja tidak komited sekaligus merugikan pelanggan. Lebih penting, belajarlah memohon maaf dan usah memperkotak katikkan pelanggan jika melakukan kesilapan bodoh. Seperkara lagi, jangan bertindak lembab bak semut berjalan sedangkan mendakwa 'Giant'.
Pesanan saya, jika membeli belah di premis sama, sila periksa bil secara teliti, jika tidak pelanggan mungkin tertipu begitu sahaja.
Update Jam 5.43 petang tadi saya menghubungi Giant dan meminta mereka menghantar email memohon maaf atas kejadian itu. |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
ni pun dari email gak... email dari giant kepada mazidul.. aku rasa lah kan.. mentang2 si mazidul tuh wartawan tv3.. nak ler si Benadict George nih bagi email mintak maaf.. kalo orang biasa mesti tak di layan nyer... dia lagi untung sebab menipu pengguna yang tak peka....
Emel Mohon Maaf Giant
Jam 6.13 petang tadi saya menerima emel ini daripada wakil Giant Kota Damansara.
'Good evening En Mazidul,
First of all I would like to apologize for the inconveniences that you had during your shopping here today.
We do really appreciate on the points that you have mentioned on ways for us to improve our customer’s service and procedure.
All the staffs who were involved have been cautioned and been adviced in order not to repeat the same mistake in the future to any of our valued customers.
We too as per your advice, will do a general briefing to all our team members on how to serve our customers at the very best way that we should.
We surely hope to seeing you again at our shopping center in future.
Yours truly,
Benadict George' |
|
|
|
|
|
|
|
88# seroja1
haku dh mmg cukup hangim dh ngan giant penipu nehh...jgn harap lagik nk makan duit haku pasni...tadak aku nk soping situ lagik.... |
|
|
|
|
|
|
|
aaaaaaaaaarrgghhh
maren kena pulok.... |
|
|
|
|
|
|
|
91# gorgonz
mana2 pun gitu gak ...ni tmc kat mesra mall dh buka tp ku dok dan nk g sbb br tiba dr johor mlm semlm..kata jiran..rebut2 org masuk hari 1st tu sbb brg2 murah giler..yg benor nya nak perabis stok lama yg dh sthn terperap dlm tu. |
|
|
|
|
|
|
|
mesra mall? lama dh dop g..saper lar yg malang beli brg hk nk expired dh tu
mujur lar x ajin g giant...g tesco kb jer.. tp rsnya kena cek jgk ni...mana lar tau ek |
|
|
|
|
|
|
|
huhu... umah seblah sabasun je.. tp g beli barang kat giant gak... kes mls nk beratur byr.. tp sabasun lg murah sebenornye... |
|
|
|
|
|
|
|
kena alert nie....aku kalu shopping dok tgk resit pong..
byr je..huhu..alert alert |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Negeri & Negara
|