|
Kebenaran Panggilan Dari 'Golden Takaful' Dan Pemanggilnya Kurang Ajar
[Copy link]
|
|
Post Last Edit by dashday at 21-5-2011 18:40
Kalau korang dapat nombor tuh, first sekali korang tekan butang record kat henpon, pastuh korang layan jerlah dia cakap, kalau dia naik angin , ko jawab nanti aku report polis, terus hang-up tepon. Inilah yang aku praktikkan.
Paling banyak call dari Maybank, tetapi aku tak percaya, kadang-kadang aku rasa derang call dari tepi jalan ajer, pasal ada bunyi motor kereta lalu. Kebanyakan hanya sindiket penipuan yang nak mendapatkan nombor security di belakang kad kredit, waspadalah. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 57# penhabisink
Dinasihatkan buat card baru, batalkan yang lama, dengan 16 digit nombor dihadapan dia leh tahu security nombor kad belakang, makan masa sedikit, tetapi mereka memmang boleh hack |
|
|
|
|
|
|
|
Hati2 sbb ada manusia yg menyamar sbg ejen takaful/bank telepon utk mempromosi produk mereka siap dgn website dan sebagainya tetapi semata2 nak dptkan kredit kad info utk fraud duit |
|
|
|
|
|
|
|
for me,klu tuk insurans..lebih baik berjumpa face to face lah yg terbaik...senang klu ape2 |
|
|
|
|
|
|
|
on phone kt pun tak tau ape yg betul2 dia offer..dia tipu pun kt susah nak detect...alah,call je maner agent insurans dlm cari nie..mcm jenglut nie..hehe |
|
|
|
|
|
|
|
saya pun slalu dpt call dr no. 016 psl insuran yg katanyer wajib amik bila dh guna cc maybank.. diaorg call utk sahkan no. ic & alamat umah utk anta polisi..
if betul la maybank dh wajibkan camtu kenapa dh guna cc bertahun2 baru nk anta polisi & patutnya diaorg ada alamat yg updated sbb bil smp jer tiap2 bulan..
ada skali dpt call dr no. 0378491000..kata nya dr maybank.. x sempat nk ckp aper dia trus ckp non stop promote insurans.. dh lama dia ckp, saya bgtau la saya tgh drive so x dgr sgt apa yg dia bgtau (psl malas nk layan sebenarnya)..dia leh marah2 saya sbb x bgtau awal2 yg saya tgh drive & dah bazirkan masa dia.. then dia trus letak fon.. huhu.. |
|
|
|
|
|
|
|
sy penah jd telemarketer, lama jugak keje camtu. mula2 utk TM. jual stimix on the phone. xde masalah besar ok je. then lompat masuk outsource company jual insurans cimb aviva takaful. so far yg sy tau, sume telemarketing ada QA masing2 so CSR xleh ckp kasar ngan kastemer.dorang dgr kitenye call.sesapa yg kurang ajar akan diterminate.sy rs agent2 yg tepon tu bukan dr telemarkting kot. psl selamba je ckp kasar2.selama sy keje jd CSR xpenah sekali sy kurang ajar.psl ada QA yg dgr.kena reject tu mmg lumrah.CSR sume dilatih utk bercakap secara professional ok. |
|
|
|
|
|
|
|
Kawan saya terkene jugak...siap org tuh ada alamat, no phone, dgn IC anak sekali....kwn saya jadi takut atas keselamatan keluarga dia...tapi kami tak bagi bayar....macam mana org tuh dapat detail tuh semua......kwn saya pn jadi takut...
saya advice buat report polis untuk keselamatan dia dan keluaraga since mereka ada alamat rumah..
polis & bnm tak buat tindakan ke walaupon dah ramai yang buat report polis? |
|
|
|
|
|
|
|
ibuina posted on 21-3-2011 02:30 PM
aku kalau dapat call cam nie sblm dia membebel pjg 2 aku suruh diaorg tepon balik masa lunch hour se ...
aku dah kena banyak kali..n teknik ko ckp ni dah tak berkesan...bila aku ckp tgh sibuk laju jer dia potong...siap tengking lagi dia kata awak ni berminat ker tidak..aku cakap tidak terus dia membebel ckp kalo tak minat ckp awal2 kan senang..tgh dia membebel2 terus aku letak matikan... kita plak yg kena tengking...
|
|
|
|
|
|
|
|
aku pon dah pernah terkena. Insurans cimb aviva call. Time tu tgh busy. Da cakap macam2. Cakap taknak la ape la. Tapi dia insist nak aku terima jugak. Tah camne aku ckp setuju sebab aku nak cepat. Baik hati btol aku tak cancel je call tu. sampai skrg dok tolak duit aku bln2 rm50. Kalau nak cancel, kena buat surat plak. Hampeh. Tah bila aku nak buat surat ni. Time nak suruh org daftar, bleh je pakai call. Nak terminate, kena buat surat plak. |
|
|
|
|
|
|
|
aku pun kena... dia call ckp dari ejen prudential insurans...
then tanya ic aku... konon2 nak mngesah... then tanya aku ada kredit card tak.. aku ckp takde... thenn dia tanya maybank card atm visa...aku kasi no card atm... then minta no kat belakang .. masa tu aku baru ingat.. staff maybank dah pesan.. jgn kasi no kat belakang... then aku ckp taknak... pastu dia kata... kalau no tu rahsia kenapa maybank tu letak open2 mcm tu... kalau rahsia mesti tutup2x.. aku tanya kawan2x aku.. semua cakap tak yah... suh letak phone.. aku cakap nk no phone.. dia tak kasi siap pas kat boss dia.. then boss dia pass kat big boss.. dia cakap ari ni je .. esok2 dah takde...aku ckp aku nak fikir dl... then dia ckp.. dia akan call balik...
petang tu dia call balik... suh ckp no kat belakang kad tu.. then aku reply.. kalu sy taknak kenapa nak paksa2 lak kan... so dia pun kata.. ok pam letak phone....
bila aku research no 2.. mmg semua org hadapi dan ada antara mereka kena potong tiap2 bulan... bila nak reject.. dah tak dpt sbb x tau kat mana nak reject... insurans2 tu pun kata bukan diorg yg call.. so cian dia.. terpaksa la tutup account.. bukak baru... so hati2 la eikk... aku check setiap bulan .. if la kalau2 diorg dah tolak duit aku .. nasib bek... xde...
|
|
|
|
|
|
|
|
iols jawab call gak pastu dgr sekejap dgr intro jer blablabla iols x letak or marah2 just letak hp kat tepi n biarkan sipolan membebel smpai puas hihihi |
|
|
|
|
|
|
|
saya pon pernah dan selalu dapat panggilan dari insurans/bank/astro/TM/apa saja panggilan yang mengatakan saya terpilih dan bertuah untuk menerima polisi insurans percuma bernilai RM XXXXXXXXX/mendapat pakej itu ini percuma dan memacam benda percuma.
Jawapan saya biasanya:
1. saya ada ilmu kebal, menuntut dari Tokwan saya, saya tak akan cedera atau mati sampai kiamat. Jadi saya tak perlukan sebarang perlindungan insurans di dunia ini.
2. Tidak ada benda percuma di dunia ini, masuk tandas awam pon kena bayar.
Segala hujah diorang saya bangkang, atau kekadang memana pemanggil yang agak kasar, saya maki terus. Terus diorang letak telefon.
Memana agen yang F2F, saya tak kasi apa2 maklumat, memana yang tetap memaksa, saya bagi email palsu. Saya bagitau, urusan dalam email mudah, saya takda masa nak bercakap di telefon. Terus diorang terkedu.
|
|
|
|
|
|
|
|
ada gak dpt cal dr syarikat2 cmtu.dpt no tepon kita dr memana letuww |
|
|
|
|
|
|
|
aku pun pernah terkena, dgn syarikat insurans..
dia kasik salam baik2, dia kenalkan dr syarikat insurans, pastu dia tanya bz ke tak?
tros aku jwb 'tgh bz'..
ok, nnt saya telefon balik, boleh?
aku ckp, boleh..
lepas tu, aku set number phone as 'jangan angkat'
malaskulayan
|
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|