CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Basikal Penumpang Dihumban Pekerja Air Asia, Tony Fernandes Minta Maaf

23-3-2018 12:40 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 9335| Komen: 53

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Kumpulan AirAsia Tony Fernandes tampil memohon maaf selepas video kakitangan yang menyebabkan basikal penumpang rosak tular di media sosial.


"Kami adalah sebuah syarikat yang jika kami buat silap, kami akui dan menerimanya. Kami akan jadi lebih baik. Mohon maaf," katanya dalam status yang dimuat naik di Facebook.

Malaysia Kini melaporkan, rakaman video itu menunjukkan kakitangan yang mengendalikan bagasi tersebut dan menghumbankannya ke tanah dan ke dalam kenderaan pengangkut.


Penguna Facebook yang dipercayai pemilik basikal tersebut sebelum itu memuat naik rakaman tersebut di facebook dengan kapsyen,

"Terima kasih AirAsia, kau pecahkan basikal aku. Ini dirakam ketika kami masih dalam penerbangan AK171 kami dari Kaohsiung ke KLIA2."

Tony Fernandes berkata Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia Bhd, Riad Asmat, akan berhubung dengan penumpang berkenaan dan memastikan tiada kerosakan berlaku.

"Selepas menemui semua kakitangan lelaki dan wanita, saya sangat kecewa. (Kami) akan keluarkan kenyataan untuk meyakinkan semua penunggang basikal," tambahnya. -CARI
11

Bagus
7

Marah
8

Terkejut
24

Sedih
10

Lawak
6

Bosan

Friends Rank (66 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote teha86 22-3-2018 05:13 PM
mmg SOP keje kena campak bag mcm tu ke????
Quote hyie 22-3-2018 05:25 PM
dasar pemalas...last time pernah gak kan orang rakam...dan kantoi...
Quote laksmanabentan 22-3-2018 05:30 PM
lepas ni sapa2 yg naik AA nih, jgn turun awal especially yg duduk dekat area beg2 tu..
ambil jer video jer setiap kali beg di turunkan...
ni yg kebetulan sempat di rakam, yg tak di rakam camna pulak?

Quote Muntz 22-3-2018 05:33 PM
Untunglah tiap2 hari kerja ala2 free gym gitu angkat2 barang camtu. Siap kena bayar lagi. Org lain pegi gym kena bayar. Kalau dah malas camtu baik tido di rumah jah tunggu maut menjemput sudah.
Quote batmana 22-3-2018 05:42 PM
patutnya zoom in skali kt muke budak tu
biar dia pindah ke zimbabwe malam tu terus
Quote jofizo 22-3-2018 05:47 PM
menjawab la kt bos nanti.... dah la zmn skg ssh nak keje
Quote makita 22-3-2018 06:18 PM
Dik nape la susah2 kan diri punggah brg org dik. Adik tido kt umah lg best.
Quote tagas 22-3-2018 06:24 PM
dah budaya mulayu manjang mengeluh

keje pemalas cam taik gaji nak besaw

beza dgn budaya keje japan ada video ari tu

sopan susun tertib cantik2 sume beg passenger

Quote Artemesiaa 22-3-2018 06:32 PM
Kan dah kantoi., nasib Mr Tony dah mintak maaf,  Time cuti sekolah cuti/panjang macam sekarang ni selalu je ada kes bag atau barangan yang jadi mangsa.  Bila bag dah bertimbun mana tak letih memasing mula ler sop pun kelaut.  Sebab tu jangan lupa claim untuk dapat ganti rugi dengan airlines juga dengan maycom.  Tapi mesti claim dalam masa satu minggu.  Lebih pada tu dah tak dilayan.
Quote chazey 22-3-2018 06:32 PM
Kat KLIA2 tu ramai kuli pilak ngaku Melayu.
Quote MarryPottet 22-3-2018 06:35 PM
yang paling bodoh ialah pihak yg ambik mangkuk mangkuk tak beramanah lagi pemalas & takde kualiti kerja untuk bekerja dengan mereka. skop kerja & tujuan ko dibayar gaji adalah untuk MENGANGKAT bagasi dari ruang kargo ke dalam kenderaan bagasi, bukan MENCAMPAK bagidol!
Quote wnwa05 22-3-2018 06:38 PM
jofizo replied at 22-3-2018 05:47 PM
menjawab la kt bos nanti.... dah la zmn skg ssh nak keje



apa nak hairan..biasa kerja macam tu pun tak lama. kontrak  
Quote 123456 22-3-2018 06:47 PM
Edited by 123456 at 22-3-2018 06:48 PM

Kesian abang tony, sampai rayu suruh cium dan sayang bag. Dah bagi 4 hari kerja seminggu pun macam ni jugak. Kena mintak jangan selalu MC pulak. Melayu, melayu
[youtube]mEfUn56aacM[/youtube]
Quote dani-rox 22-3-2018 07:02 PM
bagi ai, fragile stickers takda nilai apa pun. bertabahlah dgn nasib bagasi masing2
Quote berusjamban 22-3-2018 07:03 PM
Pundek airasia ni lingkupkan roda beg aku gak sial btol
Quote L_Z 22-3-2018 07:05 PM
Terguling guling Tony pa's dia cakap mintak maaf... Xder maknanya dia nak ganti basikal Baru kat ko pon..
Tony majikkan paling ok bab jaga pekerja.. Xmungkin dia nak fire pekerja dia.. Malah tolong kutip staff MAS yg kena buang keja ada lagi la
Quote neo_5050 22-3-2018 07:19 PM
berusjamban replied at 22-3-2018 07:03 PM
Pundek airasia ni lingkupkan roda beg aku gak sial btol

Boleh suruh AA ganti rasanya. Bag sorang my friend rosak masa naik AA dari kuching - klia. Dapat ganti bag baru dalam masa 2 bulan kalo tak silap.
Quote berusjamban 22-3-2018 07:21 PM
neo_5050 replied at 22-3-2018 07:19 PM
Boleh suruh AA ganti rasanya. Bag sorang my friend rosak masa naik AA dari kuching - klia. Dapat g ...

Setahu i kalau dah keluar dari departure mmg xboleh claim. I sedar bila dah turun dari teksi. So dah terlambat
Quote jfq 22-3-2018 08:30 PM
Is there no way to automate baggage loading and unloading

Lihat semua komen(53)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

25-11-2024 04:27 PM GMT+8 , Processed in 0.054773 second(s), 36 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top